.

۱۳۹۳ شهریور ۲۱, جمعه

سیا: شمار شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" افزایش چشمگیری یافته است


سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) شمار مجاهدین "دولت اسلامی" در عراق و سوریه را بیش از ۳۱ هزار نفر برآورد کرده است. دلیل افزایش نیروهای دولت اسلامی موفقیت آنها در جذب نیروهای تازه در چند ماه اخیر عنوان شده است.

Islamischer Staat Propaganda
رایان تراسپانی، سخنگوی سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا می‌گوید، شمار شبه‌نظامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" بسیار بیشتر از برآوردهای پیشین است.
سازمان سیا تا کنون تصور می‌کرد که خلافت اسلامی حدود ۱۰ هزار عضو دارد. اما اطلاعات تازه این سازمان بر پایه گزارش‌های محرمانه ماه‌های مه تا اوت (خرداد تا شهریور) از افزایش قابل توجه شمار مجاهدین "دولت اسلامی" خبر می‌دهد.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اکنون شمار اعضای دولت اسلامی در عراق و سوریه را بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۱۵۰۰ نفر تخمین می‌زند.
سخنگوی سیا دلیل افزایش را نشانه موفقیت دولت اسلامی در جذب افراد تازه از ماه ژوئن (تیر ماه) به بعد، یعنی پس از اعلام تشکیل "دولت اسلامی" و همینطور فعالیت نظامی بیشتر و بهبود امکانات اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی آنها می‌داند.
عدم همکاری ترکیه با ائتلاف آمریکا و متحدانش
جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا از نبردی طولانی برای نابودی  "دولت اسلامی" خبر داده است. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" تصریح کرده است که اقدامات آمریکا علیه دولت اسلامی "جنگ" نخواهد بود.
نقطه‌های قرمز مناطق تحت کنترل دولت اسلامی است
نقطه‌های قرمز مناطق تحت کنترل "دولت اسلامی" است
به گفته جان کری، نبرد با شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" شامل عملیات‌ ضد تروریستی مانند عملیات‌ ضد القاعده در افغانستان و پاکستان خواهد بود.
آمریکا همزمان موفق شده است همکاری شماری از کشورهای منطقه را برای تشکیلائتلافی علیه "دولت اسلامی" جلب کند.
در این میان ترکیه اعلام کرده که حاضر نیست پایگاهی برای حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه و عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد.
وزیر خارجه آمریکا جمعه (۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور) راهی ترکیه می‌شود تا نظر این کشور را در این مورد تغییر دهد. آمریکا در نظر دارد از پایگاه‌های ترکیه در صورت گسترش حملات هوایی علیه مواضع "دولت اسلامی" استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست: