.

۱۳۹۳ شهریور ۱۷, دوشنبه

مین گذاری مخفی سپاه پاسداران در نزدیکی مناطق روستایی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» مین گذاری مخفی سپاه پاسداران در نزدیکی مناطق روستایی ،محل تردد و چراگاه دامها وکشت کشاورزان   و دستگیری و اذیت و آزار زخمی شدگان   توسط واحد مرصاد سپاه قدس .
چند روز پیش  یک جوان چوپان که گله را همراهی می کرد بر روی مین رفت و پای وی قطع گردید. این جوان ۲۷ ساله خداداد قنبر زهی گرگیج  نام دارد . او در منطقه لار حدودا ۳۰ کیلومتری شهر زاهدان در حالی که گله را همراهی می کرد دچار حادثه دردناک گردید. واحد مرصاد قدس به محض اطلاع از این موضوع این جوان را در حالیکه پایش قطع شده بود دستگیر و به زاهدان منتقل  و پس از چند روز او را به  بهداری زندان زاهدان  منتقل کردند.این چوپان جوان هم اکنون در بهداری زندان زاهدان نگهداری می شود.


بر روی مین رفتن روستاییان در مناطق مختلف  استان سیستان و بلوچستان  بطور مستمر روی می دهد و هر روز بر تعداد  مناطق مخفی مین گذاری شده توسط سپاه پاسداران در این استان افزوده می شود و تا به حال منجر به مرگ و نقص عضو تعداد زیادی از روستاییان و مردم بی گناه منطقه شده است . روستاییانی که عزیزانشان بر روی مین می روند و کشته می شوند از ترس  دستگیری و شکنجه بطور مخفیانه اقدام به خاکسپاری آنها می نمایند و کسانی که زخمی و یا دچار نقض عضو می شوند از ترس دستگیری به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند که در اکثر موارد منجر به مرگ آنها می شود.
واحد مرصاد از واحدهای قدس سپاه پاسداران است که در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان اقدام به  مین گذاری نموده است. این مناطق بیشتر محل تردد دامداران ، کشاورزان و حتی مناطق چرای دامها و کشت کشاورزان می باشد که در فاصله بسیار کمی از روستاها قرار دارند.واحد مرصاد سپاه قدس  مخفیانه و بدون اطلاع مردم محلی ،چراگاهها و زمینهای کشاورزی را مین گذاری می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  مین گذاری مناطق عمومی که در فاصله کمی از روستاها و محل عبور و چرای دامداران و تردد و کشت کشاورزان می باشد که منجر به مرگ تعداد بیشماری از آنها و نقض عضو آنها شده است و دستگیری و شکنجه روستاییان ، چوپانان و کشاورزانی که بر روی مین رفته اند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد است

هیچ نظری موجود نیست: