.

۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

ترس اوباما از خلافت اسلامی


اوباما در یک نشست خبری در اروپا ضمن بیان اینکه هنوز زمانی برای استراتژی مبارزه با عملیات داعش در سوریه مشخص نشده، گفت "سرکوب آنها زمان می برد". 

این سخنان اوباما بعد از تایید صحت ویدیوی منتشره از سوی داعش بیان می شود.
دولت خلافت اسلامی در عراق و شام روز سه شنبه، ۱۱ شهریور، ویدئویی بر روی اینترنت منتشر کرد که حاکی از بریدن سر استیون ساتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی، است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شخصی که نقاب به صورت زده بود در این ویدئو همچنین تهدید می‌کند که سر دیوید هینز، گروگان بریتانیایی، را نیز خواهند برید.
دولت اسلامی  از دولت‌ها خواسته است تا «این اتحاد شیطانی آمریکایی علیه خلافت اسلامی» را وادار به عقب نشینی کنند.
اعدام کننده‌ای که در این فیلم نشان داده می‌شود ظاهرا‌‌ همان عضو بریتانیایی دولت خلافت اسلامی است که سر جیمز فولی را دو هفته پیش برید.
وی در ابتدای این ویدئو می‌گوید: «اوباما، من برگشتم و برگشتم به خاطر سیاست خارجی خودخواهانه تو در قبال خلافت اسلامی، به خاطر اصرار تو بر ادامه بمباران و... سد موصل، به رغم همه هشدارهای جدی ما».
این مجاهد با لهجه بریتانیایی می‌افزاید: «از آنجایی که موشک‌باران مردم ما ادامه دارد، چاقوی ما نیز به زدن گردن مردم شما ادامه می‌دهد».
استیون ساتلوف در این ویدئو خودش را به عنوان شخصی توصیف می‌کند که با جان خودش در حال «پرداخت هزینه» دخالت آمریکا در عراق است.

هیچ نظری موجود نیست: