گزارش‌ها حاکی از آن است که یک ایرانی دیگر در درگیری میان نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه کشته شد.
به گزارش سایت '' عقیق'' فردی به نام محمد حسن خلیلی روز دوشنبه ۱۸-۱۱-۲۰۱۳ در نزدیکی ''حرم رقیه'' در شهر دمشق پایتخت سوریه، کشته شده است.

این سایت از این فرد به عنوان یکی از ''مدافعان حرم حضرت زینب'' یاد کرده است.

سایت ''عقیق'' خلیلی را یکی از اعضای هیئت ''ریحانه النبی'' معرفی کرده است که قرار است مراسم تشییع پیکر او، ۳۰ آبان در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شود.

در ماه‌های اخیر این چندمین نیروی ایرانی است که خبر کشته شدن او در سوریه منتشر می‌شود. آخرین آن‌ها محمد جمالی پاقلعه از فرماندهان سپاه پاسداران بود که خبر کشته شدن او در روز ۴ نوامبر جاری توسط رسانه‌های ایران، منتشر شد.

سپاه پاسداران ایران، نیرو‌هایش را که در سوریه کشته می‌شوند، با عنوان ''مدافعان حرم زینیبه'' یکی از بارگاه‌های مذهبی شیعیان، به خاک می‌سپارد. این در حالی است که پیش‌تر اسماعیل حیدری، یکی دیگر از فرماندهان سپاه، که در شهر حلب، کیلومتر‌ها دور‌تر از زینبیه دمشق کشته شده بود هم با این عنوان، به خاک سپرده شد.

برخلاف تاکیدهای همیشه مقام‌های ایران، مبنی بر حضور نداشتن نیروهای ایرانی در سوریه، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در مراسمی با عنوان ''مبارزه با استکبار'' گفت: ''صد‌ها گردان از ایران در سوریه وجود دارد". 

این سخنان البته از سوی رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران تکذیب شد که اظهار داشت ایران هیچگونه گردان سازمانی در سوریه نداشته و تنها برای انتقال تجارب دفاعی خود به مدافعان این کشور حضور مستشاری دارد.

چندی پیش، فیلم‌هایی ویدیویی منتشر شده بود که حضور، عملیات و فرماندهی نیروهای ایرانی در سوریه را نشان میدهد.