.

۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

شیرکوه معارفی، زندانی سیاسی کُرد ساعتی پیش اعدام شد

شیرکوه معارفی فعال سیاسی و مدنی کُرد که از ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه ۱۳ آبان به انفرادی اجرای احکام زندان مرکزی سقز منتقل شده بود، ساعتی پیش اعدام شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی خبر اعدام وی را تایید کرد و گفت که اکنون جلو درب زندان سقز هستیم و منتظریم که جنازه را به ما تحویل بدهند.
شیرکو معارفی، در مورخه ۹ مرداد ماه سال ۱۳۸۷ در یکی از روستای مرزی ایران و عراق توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد. او بعد از چندین ماه نگهداری در سلولهای بازداشتگاه مخفی سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهر سقز به زندان این شهر منتقل شد.
شیرکوه از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر به اتهام محاربه از طریق عضویت دریکی از احزاب کردی به اعدام محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور نیز تائیده شده است.
اعدام شیرکوه معارفی در حالیست که 9 روز پیش نیز دستگاه قضایی رژیم جنایت کار حکم اعدام حبیب‌الله گُلپری‌پور، یک زندانی سیاسی دیگر کُرد را به اجرا درآورد. رژیم ولایت فقیه در همان روز در اقدامی جنون آمیز 16 زندانی بلوچ را نیز اعدام کرد.
اعدام این زندانیان سیاسی با اعتراض شدید سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر و همچنین با خشم مردم کردستان و بلوچستان مواجه شده است.
فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر هشدار داده بودند که زندانیان سیاسی بویژه زندانیان سیاسی کُرد در معرض اعدام قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست: