ارتش آزاد سوریه روز چهارشنبه 13-11-2013 به منظور جلوگیری از پیشرفت نیروهای اسد و شبه نظامیان حزب الله لبنان و فرقه گرایان شیعه عراقی موسوم به لشکر "ابوالفضل" در حلب، به تمام نیروهای نظامی خود اعلام آماده باش کامل داده است.

به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از عبدالرحمن اسماعیل مدیر دفتر اطلاع رسانی لشکر آزادگان سوریه وابسته به مخالفان سوری در حلب، این آماده باش به دنبال پیشرفت های اخیر نیروهای اسد و حامیان او در برخی مناطق حومه حلب صورت گرفته است.


بنا به این گزارش عبدالرحمن اسماعیل گفت: "دلیل پیشرفت نیروهای اسد و حزب الله لبنان عدم دسترسی ارتش آزاد سوریه به سلاح سنگین است".


وی افزود: "گروه های فرقه گرای مسلح عراقی که خود را " تیپ ابوالفضل" می نامند، با پوشش هوایی نیروی هوایی اسد به سوی مناطق حومه شهر حلب پیشروی کردند، اما ارتش آزاد تنها با اسلحه سبک و برخی موشک های ضد تانک تاکنون در خطوط دفاعی خود مقاومت کرده و مانع پیشرفت آنها شده است.


اسماعیل توضیح داد که انقلابیون سوریه اکنون تصمیم گرفتند  که مناطقی را که قصد عقب نشینی از آنها را دارند، مین گذاری کنند تا بدینوسیله از پیشرفت عناصر حزب الله لبنان و "مزدوران" عراقی جلوگیری کنند.