.

۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

آمادگی کافی مجاهدان مالی برای چندین سال نبرد

تمکین: شیخ سنده ولد بو عمامه سخنگوی رسمی جماعت أنصار الدین در سخنانی اعلام نمودند که جماعت های اسلامی ای که بر شمال مالی سیطره دارند، از سلاح و نیروی کافی برای مقابله با «نیروهای فرانسه و تمام ارتش های جهان» به مدت چندین سال برخوردار هستند و ادعاهای دروغین فرانسه در خصوص سقوط کونا را به شدت رد نمودند.
شیخ سنده ولد بو عمامه در سخنان خود به روزنامه "الشروق" الجزائر اعلام نمودند که درگیری های مجاهدان علیه هرگونه هجوم نیروهای ارتش فرانسه و نوکرانش، به شکلی مستمر و پایدار ادامه خواهد داشت.
در همین حال روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی در خصوص جنگ کنونی مالی ذکر کرد که دخالت نظامی در مالی به منظور مقابله با پیشروی جماعت های اسلامی در این کشور، به آسانی و راحتی ای که رئیس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاندا فکر می کند نخواهد بود.
این روزنامه در گزارش خود فاش ساخت که رئیس جمهور فرانسه تنها پس از گذشت دو ساعت از طلب کمک حکومت مالی، تصمیم به ارسال هواپیماهای جنگنده و نیروهای زمینی خود به این کشور گرفته است.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در همین رابطه ذکر کرد که با فرض اینکه این عملیات یک عملیات ویژه و سریع بوده که با هدف جلوگیری از پیشروی جماعت های اسلامی در مالی و فرآهم شدن وقت کافی برای انتشار نیروهای آفریقایی در مالی شکل گرفته است، با این وجود در حال حاضر به یک عملیات نظامی پیچیده و دشوار تبدیل شده است که منتقدین، به فرانسوا اولاندا در خصوص روی دادن چیزی شبیه به آنچه که در ویتنام و أفغانستان روی داده است، هشدار داده اند.
این روزنامه ادامه داده است که رئیس جمهور فرانسه فرانسوا اولاندا، در خصوص وارد کردن ناشیانه کشورش در امور و وظایف بسیار سنگین و دشوار مشهور است و حال آنکه پیدا کردن راه فرار از این بحران، برای وی بسیار سخت و مشکل خواهد بود.
از سوی دیگر به گزارش آژانس خبری أناضول، شهر "لیره" واقع در 75 کیلومتری شرق مرزهای موریتانیا تقریبا خالی از سکنه شده است و ساکنان این شهر بعد از بمباران هواپیماهای فرانسه، به مرزهای موریتانیا پناه آورده اند.
براساس این گزارش، ساکنان این شهر اعلام داشته اند که از 24 هزار نفر ساکن این شهر، در حال حاضر تنها فقط هزار نفر در این شهر باقی مانده اند.
این در حالی است که نماینده عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تعداد آواره گانی که از شروع جنگ در مالی، از این کشور فرار کرده اند به حدود 145 هزار نفر رسیده است و تعداد آواره گان داخل این کشور به 230 هزار نفر می رسد.
براساس گزارشی که روز سه شنبه در این خصوص به سازمان ملل متحد ارائه شد، آمده است که تعداد مهاجرین به کشورهای همسایه به 144500 نفر می رسد، که 54100 نفر از آنان به سرزمین های موریتانیا پناهنده شده و 50000 پناهده وارد کشور نیجر شده اند و همچنین بورکنیا فاسو شاهد 35800 مهاجر مسلمان مالی بوده و 1500 نفر نیز به کشور الجزائر پناه برده اند.

هیچ نظری موجود نیست: