.

۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

''جاسوسان ایران در یمن به زودی محاکمه می شوند''


تظاهرات در صنعا علیه "دخالت های ایران"تظاهرات در صنعا علیه "دخالت های ایران"
 
العربیه:ابو بکر القربی وزیر امور خارجه یمن اعلام کرد که جاسوس های ایران در کشورش به زودی محاکمه خواهند شد.

به گزارش روزنامه اماراتی ''البیان'' القربی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است :''دستگاه قضایی یمن به زودی محاکمه افراد متهم به جاسوسی برای ایران را آغاز خواهد کرد.''

او در این مصاحبه خاطرنشان کرده است :'' متاسفانه ایران در برخی مسائل سیاسی داخلی یمن دخالت می‌کند. جاسوس هایی که بازداشت شده اند به زودی محاکمه خواهند شد.'
'
القربی افزود: ''ما در وزارت امور خارجه یمن با هماهنگی با سازمان امنیت ملی برای توقف نفوذ ایران در یمن فعالیت می‌کنیم.''

اکتبر گذشته دولت یمن اعلام کرد تیم های جاسوسی ایرانی اخیرا دستگیر کرده، که نیروهایی ایرانی، سوری و یمنی را در بر می گیرد.

سایت وزارت دفاع یمن نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که ایرانی های دستگیر شده، به عنوان "سرمایه گذار" وارد یمن شده بودند و مجوز تاسیس کارخانه از نهادهای مسئول را دریافت کرده اند. آن ها پس از آن اقدام به انتقال دستگاه هایی که می گفتند برای راه اندازی کارخانه است، به بندر عدن کردند. هنگام بازرسی یکی از محموله ها، مشخص شد ابزارهای موجود در آن، هیچ ارتباطی با کارخانه مورد ادعا ندارد بلکه تجهیزاتی نظامی است که قرار بود به وسیله آن ها امنیت و ثبات یمن هدف گرفته شد.

همچنین در محموله های این افراد موشک و انواع اسلحه کشف شد و به همین دلیل نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری ایرانی ها و آغاز تحقیق از آن ها کردند.

عبدربه منصور الهادی رئیس جمهور یمن پیشتر در سخنرانی خود در مرکز بین المللی ودرو ویلسون واشینگتن گفته بود که ایران از برخی جریان های سیاسی مسلح یمن حمایت می کند و اقدام به سازماندهی شبکه های جاسوسی در این کشور کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: