.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

دستگیری قاتلان خبرنگار فرانسوی در حمص توسط ارتش آزاد سوری

العربیه:ارتش آزاد سوریه روز چهارشنبه 9-1-2013 از دستگیری یک گروهک وابسته به رژیم اسد که در کشتن خبرنگاران و فعالان رسانه ای دست داشت ، خبر داد.

به گزارش العربیه به نقل از منابع ارتش آزاد این "گروهک تروریستی" که به "گروه واکنش سریع " معروف است تابع سازمان امنیت رژیم اسد است که از آغاز اعتراضات در سوریه در کشتن تعدادی از خبرنگاران داخلی و خارجی از جمله ژیل ژاکوت خبرنگار فرانسوی در ژانویه 2012 در حمص دست داشت.

ارتش آزاد پس از دستگیری شماری از افراد وابسته به این هسته توانست همه افراد آن را یکی پس از دیگری دستگیر کند.

بر اساس این گزارش افراد این هسته که وظیفه ترور خبرنگاران و فعالان رسانه ای را داشتند در بازجویی به کشتن خبرنگار فرانسوی و تلاش برای کشتن انور مالک و محمد حسین عمر دو عضو سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه ، اعتراف کردند.

افراد این گروهک همچنین در بازجویی و تحقیقاتی که ارتش آزاد از آنها به عمل آورد، به کشتن تعدادی از فعالان سوری که از تظاهرات و در گیری ها عکسبرداری یا فیلم تهیه می کردند نیز اعتراف کردند.

ارتش آزاد سوریه در بیانه خود اعلام کرده که به شرط محاکمه علنی آنها در دادگاه بین المللی جنایت ضد بشری آماده است این "قاتلان" را به فرانسه تحویل دهد.

ارتش آزاد در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که به دلایل امنیتی و و به منظور جلوگیری از کشته شدن این افراد به دست عناصر امنیتی رژیم اسد هنگام تحویل آنها به مسئولان دادگاه بین المللی در حال حاضر از ذکر نامشان خوداری می شود.

در بیانه ارتش آزاد آمده است احتمال دارد گروهک های دیگری در سطح وسیعی از مناطق سوریه وجود دارند که هنوز به کشتار و ترور ادامه می دهند.

هیچ نظری موجود نیست: