.

۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

سیطره مجاهدان بر سه شهر مهم جنوب مالی از آغاز عملیات های نظامی در این کشور

به گزارش تمكين: صبح روز چهارشنبه (28 دی / 16 ژانویه) با حرکت نیروهای تجاوزگر فرانسه صلیبی از شهر أنیونو مالی و در راهش به سمت منطقه ی جبلی در 130 کیلومتری جنوب باسکنو، جنگ زمینی مالی با درگیری شدید میان مجاهدان و کماندوهای فرانسه آغاز گردید که دو روز به طول انجامید و در شب سومین روز درگیری ها، نیروها و خودروهای زرهی فرانسه این جبهه را به سمت منطقه جبلی که نیروهای ارتش مالی در نبرد با مجاهدان شکست خورده بودند، ترک کرد.
در همین حال جنبش أنصار الدین ـ أعزها الله ـ تأکید نمود که مجاهدان این جماعت روز چهارشنبه بعد از درگیری شدید با نیروهای مالی که از سوی نیروهای هوایی فرانسه پشتیبانی می شدند، بر شهر کالا در مرکز مالی سیطره یافتند.
شیخ سنده ولد بو عمامه در سخنان ویژه خود به آژانس خبری موریتانیا بیان نمودند که از زمان شروع عملیات های نظامی در مالی مجاهدان این جماعت بر سه شهر اصلی جنوب این کشور سیطره یافته اند و مجاهدان اکنون آماده رویارویی با نیروهای فرانسه در جنگ زمینی پیشِ رو به منظور تجاوز به مناطق تحت سیطره اشان، می باشند.
شیخ سنده ولد بو عمامه، فرانسوا اولاندا رئیس جمهور فرانسه را به دروغ گفتن به ملت خود توصیف كرده و بیان نمودند که نیروهای فرانسه ترسوتر از آن هستند که وارد جنگ زمینی با مجاهدان جماعت أنصار الدین و جماعت توحید و الجهاد در غرب آفریقا شوند و افزودند که مجاهدان شمال مالی با نقشه و برنامه ای محکم و استوار، خواهند جنگید و اصل و پایه آن غافلگیر کردن دشمن و ضربه زدن به پایگاه ها و نیروهای آنان و نیز مخفی شدن از دید هواپیماهای فرانسه می باشد. سخنان ایشان اشاره به روی آوردن مجاهدان به جنگ چریکی به منظور ضربه زدن کارآمد به نیروهای فرانسه ای می باشد.
ایشان همچنین بیان نمودند که آنچه در الجزائر به وقوع پیوست، چیزی است که با استمرار جنگ کنونی امکان آن می رود که بار دیگر تکرار شود و به راستی که اندیشمندان منطقه در خصوص آن هشدار داده اند اما با وجود این غرب از این موضوع غافل شده است. شیخ سنده ولد بو عمامه ابراز رضایتمندی و خرسندی جماعت أنصار الدین در خصوص موقف و دیدگاه برخی علماء موریتانیا در رابطه با تحریض و تحریک امت اسلامی به منظور حضور در جهاد و مبارزه علیه نیروهای صلیبی، را اعلام داشتند.
سخنگوی رسمی جماعت أنصار الدین بیان نمودند که شهر "دیابالی" همچنان تحت سیطره مجاهدان قرار دارد و این شهر یکی از کاملترین شهرهایی است که مجاهدان بر آن سیطره یافته اند.
همچنین جماعت أنصار الدین، دروغ ها و گمانه زنی های فرانسه و دولت مالی در خصوص سقوط کونا و خارج شدن این شهر استراتژیک از کنترل مجاهدان را به شدت نفی نموده و در رد ادعاهای دروغین آنها، فیلمی را در تأکید تداوم سیطره مجاهدان بر این شهر منتشر نمود. علاوه بر این، طی فیلمی که از مجاهدان جماعت أنصار الدین به «صحراء میدیا» رسیده است، مجاهدان را در حال نگهبانی در مقابل ورودی شهر کونا نشان می دهد.
در این فیلم یکی از عناصر جماعت أنصار الدین که خود را أبو حبیب سیدی محمد، عضو هیئت رسانه اي جماعت أنصار الدین معرفی نمود، بیان نمودند که «به حمد و ستایش خداوند سبحانه و تعالی که ما را خلق نمود و جهاد در راه خود و در راه برپایی شریعت و دین خود در زمین را بر ما فرض نمود، ما اکنون در شهر کونا به سر می بریم، به تاریخ 14/ژانویه/2013.»
این فیلم همچنین مجاهدان جماعت أنصار الدین و تانک ها و موشک اندازهای گراد تحت سیطره مجاهدان که از ارتش مالی به چنگ آورده اند را به تصویر کشانده و پرچم جماعت أنصار الدین ـ أعزها الله ـ را بر آنها به اهتزاز درآورده اند.
از سوی دیگر به گزارش منابع خبری، مجاهدان کشورهای لیبی، الجزائر، نیجریه و نیز برخی گروهای جهادی حاضر در شمال مالی، راهسپار کمک به برادران مجاهدشان در جماعت أنصار الدین در مقابله با این جنگ صلیبی شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: