.

۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

حمایت مقام اسرائیلی از گزینه اوباما برای وزارت دفاع

دانی آیالون، معاون وزیر خارجه اسرائیل، گزینش چاک هیگل از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، برای احراز پست وزارت دفاع این کشور را مورد تحسین قرار داده و گفت که هیگل را «دوست خوب و وفادار اسرائیل» می‌داند.                                                    دانی آیالون، معاون وزیر خارجه اسرائیل

این در حالی است که برخی از جمهوری‌خواهان آمریکا و نیز فعالان سازمان‌های یهودی در آمریکا از اعلام نام آقای هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا عمیقا ابراز ناخرسندی کرده و مدعی شده‌اند که او کارنامه خوبی در حمایت از منافع اسرائیل ندارد.

در همین زمینه رئوبن ریبلین، رئیس کنست اسرائیل، نیز این هفته به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که نظر به پیشینه و عملکرد آقای هیگل «اسرائیل باید نگران باشد».

از سوی دیگر سناتور جمهوری‌خواه پیشین، چاک هیگل، خود در روزهای اخیر دست‌کم دو بار تاکید کرده که برخلاف منافع اسرائیل عمل نکرده، بلکه بالعکس، کارنامه او باید نشان دهد که حمایتش از روند صلح اسرائیلی- فلسطینی یا نظراتش در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران «در راستای حفظ منافع اسرائیل بوده» است.

حال به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، دانی آیالون، معاون وزیر خارجه اسرائیل، روز پنج‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه، در دیداری با سران یهودیان آمریکا «شهادت» داده است که سناتور هیگل را به عنوان فردی می‌شناسد که حامی اسرائیل بوده است.

آقای آیالون گفت: «هیگل یک آمریکایی ملی‌گرای واقعی است و کسی که چنین باشد، یقیناً حامی اسرائیل و دوستی حقیقی است... و من ایمان دارم زمانی که هیگل سکان‌داری پنتاگون را در دست گیرد، همکاری‌های امنیتی و دفاعی با اسرائیل را تعمیق خواهد کرد، زیرا به هم‌پیمانی اسرائیلی- آمریکایی ایمان دارد و همگان او را در این مقام تحسین خواهند کرد.»

هیچ نظری موجود نیست: