.

۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

اعتراف: وزارت اطلاعات در ترانزیت مواد مخدر دست دارد

آخوند مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی جمهوری اسلامی در گفتگو با سایت بازتاب در باره فعالیتهای اقتصادی وزارت اطلاعت می گوید: .... مطمئناً ترانزیت مواد مخدر با هر شکلی خیانت به بشریت است. هیچ منفعتی و خیری در آن نیست که یک دستگاه آن را انجام دهد
سئوال: در مورد فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات این سوال را از مسوولان مربوطه وزارت در گفت‌و‌گوهایمان پرسیده‌ایم. آقای فلاحیان، به شدت از آن دفاع می‌کند و می‌گوید هم پوشش بود هم درآمدزایی برای وزارت می‌کرد. آقای یونسی گفت 100 تا شرکت را تعطیل کردم به این علت که اقتصاد و امنیت اقتصادی کشور را به هم می‌زد. شما معاون برون‌مرزی وزارت اطلاعات بوده‌اید. فعالیت‌های اقتصادی «واجا» هم محدود به داخل کشور نبود و خارج از کشور را هم شامل می‌شد. اگر منع نشده باشید الان در سازمان بازرسی پرونده‌هایی در این بخش دارید؟ آیا از جایی از کنترل خارج نشدند؟ به عنوان رئیس سازمان بازرسی این روایت را قبول دارید که بیشتر از آنکه کار امنیتی کنند، بیزینس کردند و هیچ کسی هم نمی‌تواند با آنها رقابت کند؟
آنچه تصویرسازی از این فعالیت‌ها می‌شود یا ادعای مخالفت و بستن می‌شود، همه آنها را بزرگنمایی و بزرگ‌گویی می‌دانم. نه وزارت اطلاعات آنقدر برو و بیای اقتصادی داشت و نه آن بستن شرکت‌های اقتصادی اقدام مثبتی بود. ببینید یک اصلی است در وزارت اطلاعات به نام پوشش. این پوشش باید رعایت شود. یک کارمند اطلاعاتی که در دنیا این سمت و آن سمت می‌رود یا در برخی از فعالیت‌های داخل کشور که نمی‌تواند با تابلو وزارت اطلاعات حضور پیدا کند. طبعاً ‌باید با پوشش‌های متفاوتی برود. اصل پذیرفته‌شده‌ای در همه دنیا هم است. در منطق اطلاعاتی اینها به وضوح توضیح داده شده است. از طرفی در یک مقطعی در دولت سازندگی از همه دستگاه‌ها خواسته شده بود اگر می‌توانند فعالیت توسعه‌ای، عمرانی و اقتصادی کنند، وزارت اطلاعات هم مثل بقیه در این حوزه‌ها، سازمان بازنشستگی و صندوق پس‌انداز پرسنل و چند تا از این نهادها را ایجاد کرد. البته من جزو مخالفینش بودم. اینها آسیب‌زاست. از همان موقع چنین کارهایی را قبول نداشتم.
سئوال: در سازمان بازرسی وارد تخلفات‌شان می‌شوید؟ یا که ممنوع است.
ببینید، فعالیت دستگاه اطلاعاتی اساساً مخفی و پنهان است.
سئوال: حتی برای شما که در سازمان بازرسی...
بله، خودشان دستگاه نظارتی دارند. حفاظت بسیار قوی دارند؛ و اگر بخواهیم پرونده‌ای را در دستگاه اطلاعاتی بازرسی کنیم، باید اجازه از رئیس قوه‌قضائیه بگیریم و بعد وارد آن عرصه شویم. من هم در اینجا و هم در وزارت و هم در وزارت کشور و جاهای دیگر که بودم، معتقدم ما از هیچ راه خلافی به هدف‌هایمان نمی‌توانیم برسیم. الان هم کاملاً بر این باور هستم هیچ سودی در فعالیت خلاف نمی‌بینیم. حتی سودهای مقطعی هم نمی‌بریم. تجربه‌های تاریخی هم به ما نشان داده است که ما به هیچ وجه به هدف‌هایمان نخواهیم رسید. این خلاف چه در داخل کشور ما بخواهد باشد و چه در خارج از کشور. مطمئناً ترانزیت مواد مخدر با هر شکلی خیانت به بشریت است. هیچ منفعتی و خیری در آن نیست که یک دستگاه آن را انجام دهد و هر کسی کرده باشد و یا چه کسی در فکر این کارها باشد، حتماً برای کشور مضر است و هیچ خیر و برکتی و سودی نخواهیم داشت. من آنقدر کارهای مهم در کشور انجام داده‌ام و کارهای سخت و کارهای پردردسر، ولی پای آن با تمام وجود خودم ایستاده‌ام. نه خجالت می‌کشم نه ابا می‌کنم، و نه پشیمان هستم. برای نظام جنگیده‌ایم با دشمن. جبهه رفته‌ایم. با ضدانقلاب جنگیده‌ایم. با مفسد جنگیده‌ایم. با قاچاقچی، مفسد و منحرف جنگیده‌ایم.

هیچ نظری موجود نیست: