.

۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

افشای نقش جنایتکارانه جمهوری اسلامی در سوریه

جمهوری اسلامی متهم به پرورش نیروهای جدید "لباس شخصی" برای سرکوب در سوریه
دولت سوریه اعلام کرد، نیرویی شبه نظامی متشکل از شهروندان طرفدار خود را به صورت مسلح «برای دفاع از محله‌ها» در کنار ارتش خود ایجاد می‌کند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، جمهوری اسلامی را به آموزش و تربیت این نیروها متهم کرد.


شبه نظامیان وابسته به رژیم سوریه یا همان "لباس شخصی‌ها" که در ایران همواره با نیروهای بسیج یا گروه فشار مقایسه شده اند، همواره به صورت غیرعلنی وجود داشته اند و بر اساس گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشر نقش بسیار پررنگی در سرکوب قیام مردم سوریه در این کشور ایفا کرده‌اند.
این گروه‌ها به نقض شدید حقوق بشر و کشتار بسیاری از شهروندان سوری متهم هستند، اما هر چه بوده تاکنون حالتی کاملاً غیر رسمی داشته است.
در چرخشی در این زمینه، دولت سوریه اعلام کرده است قصد دارد یک گروه شبه نظامی برای حمایت از ارتش این کشور علیه شورشیان سوری ایجاد کند.
رامی عبدل رحمان- مدیر سازمان ناظر حقوق بشر سوریه، در این زمینه عنوان کرد: «ارتش سوریه برای جنگ چریکی آمادگی ندارد، بنابراین رژیم تصمیم گرفته است یک ارتش دفاع ملی تأسیس کند.»
بنا بر ادعای دولت سوریه، "ارتش دفاع ملی" از میان «کمیته‌های مردمی» تشکیل خواهد شد. شهروندانی که به رژیم علاقه دارند مسلح خواهند شد تا در محله خود «شورشیان ارتش آزاد» را «شکار کنند».
خبرگزاری "راشا تودی"، روز جمعه در گفتگو با یک مقام نظامی سوری که نخواست هویتش فاش شود نوشت: «این فرم جدید نیروهای نظامی، در محله‌ها علیه نیروهای ارتش آزاد سوریه به جنگ خواهند پرداخت».
راشا تودی، از رسانه‌های نزدیک به دولت روسیه نوشت: «حکومت سوریه تصمیم گرفته است ارتش دفاع ملی را به موازات نیروهای نظامی این کشور ایجاد کند تا ارتش این کشور تمرکز خود را معطوف به جنگ کند».
مدیر سازمان ناظر حقوق بشر سوریه، رژیم ایران را متهم به ایفای نقش در پرورش و آموزش این نیروی نظامی جدید کرده است.
رامی عبدل رحمان گفت: «این نیروی شبه نظامی شامل نیروهای نخبه آموزش دیده توسط ایران می‌شود».
وی تأکید کرد، این نیروها پیشتر در شهر "حمص"- در مرکز سوریه، فعال شده بودند.
از سوی دیگر، هادی عبدالله- از نیروهای ارتش آزاد سوریه، در این زمینه گفت: «تعداد مبارزان رژیم، طی روزهای اخیر افزایش یافته ، بنابراین ارتش دفاع ملی وارد میدان شده است».
این تحول عمده در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته نیز هواپیماهای شکاری ارتش سوریه مناطقی را در نزدیکی دمشق، پاتخت این کشور بمباران کردند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه عنوان کرد: «هواپیماهای نظامی، چندین حمله به شهرهای "ابرن"، "حموریه"، "بیت‌سحام" و "ملحا" انجام داده‌اند.»

خبرگزاری فرانسه از وقوع چند حمله هوایی در شهر "درعا"- در جنوب سوریه، نیز خبر داده است.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد تاکنون درگیری بین شورشیان سوری و طرفداران رژیم بشار اسد، ٦٠ هزار کشته طی ٢٢ ماه بجا گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست: