.

۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

کشتی های جنگی ایران در مدیترانه و جنوب شرقی آسیا

دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش

ایران به زودی کشتی های جنگی خود را به دریای مدیترانه و آسیای جنوب شرقی می فرستد.

فرمانده کل نیروی دریائی ایران، دریا سالار حبیب اله سیاری، با اعلام این خبر می افزاید : شماری از کشتی های نیروی دریائی ایران برای یک مأموریت سه ماهه به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب در دریای سرخ، در کانال سوئز و دریای مدیترانه و سپس آسیای جنوب شرقی اعزام می شوند.
این مقام در مورد شمار کشتی ها، عملیات آنها واسکال هایشان خبری نداد.
اما این کشتی ها که به گفته خبرگزاری فارس چند روز دیگر حرکت خواهند کرد، از تنگه "مالاکا" در مالزی رد خواهند شد که همه ساله 80.000 کشتی از آن می گذرند و اقیانوس هند را به اقیانوس آرام پیوند می دهد.
گفته می شود هدف از فرستادن این کشتی ها، نشان دادن توانائی نیروی دریائی ایران برای حضور در آبهای بین المللی است.گفتنی است که کشتی های نیروی دریائی ایران دو بار در سالهای 2011 و 2012 با توقفی در سوریه، از کانال سوئز برای رفتن به مدیترانه عبور کرده بودند. و این باعث نگرانی اسرائیل و آمریکا شده بود.
شایسته یاد آوری است که نیروی دریائی ایران از سال 2010 به این سو حضور پررنگی در آبهای بین المللی، به ویژه برای حفظ امنیت کشتی های بازرگانی، داشته است.
این نیروها با داشتن 17000 نفر، مسئولیت عملیات در دریای عمان، در شرق تنگه هرمز را بر عهده دارند که از آن یک سوم کشتی های نفتی جهان می گذرند.
دارائی این کشور در آبهای بین المللی شش ناوچه یا اژدر افکن نه چندان نو و سه زیر دریائی روسی از نوع "کیلو" ی سه هزار تنی است.


هیچ نظری موجود نیست: