.

۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

تظاهرکنندگان مخالف مالکی مذاکره با نماینده وی را رد کردند

العربیه:حکومت نوری المالکی نخست وزیرعراق اعلام کرد به منظور گفت وگو و بررسی خواسته های تظاهرکنندگان در استان الانبار، سلام الزوبعی معاون سابق خویش را برای مذاکره با آنها تعیین کرده است اما مخالفان گفتگو با وی را رد کردند.


تظاهرات علیه حکومت نوری المالکی وارد بیست و یکمین روز خود شده است و تجمع کنندگان خواستار کناره گیری وی از قدرت هستند.

به گزارش تلویزیون العربیه مخالفان مالکی در استان الانبار پس از بیست روز تظاهرات سقف خواسته های خویش را بالا برده و خواستار تغییر برخی از مواد قانون اساسی این کشور شدند.

بر اساس این گزارش دولت مالکی تاکنون در گفت گو با مخالفان خود نه تنها موفق نبوده بلکه تظاهر کنندگان سقف خواسته هايشان را افزایش داده اند.


تظاهر کنندگان در ابتدا خواهان آزاد کردن زندانیان زن ، پايان دادن به سیاست حاشيه راندن سنی ها در عراق، لغو قانون حسابرسی از ماده چهارم قانون مبارزه با تروريسم بودند اما اینک پس از 20 روز تجمع اعتراضی خواسته آنها به برکناری مالکی از قدرت افزایش یافته است.

از سوی دیگر صدها تن از هوادران نوری المالکی روز شنبه به منظور حمایت از وی در بغداد راهپیمایی کردند.

در همین حال عراقی های مقيم خارج در همبستگی با تظاهرات سراسری مردم عليه مالکی دست به تظاهرات زدند.

صدها تن از عراقی های مقيم مصر روز شنبه در مقابل مقر اتحادیه عرب دست به تظاهرات زدند.

در بحرين، مالزی و انگلستان در شهر لندن، نیز پناهندگان عراقی مخالف درهمبستگی با تظاهر کنندگان در کشورشان علیه مالکی شعار دادند.

روز جمعه و شنبه برخی از شهرهای عراق شاهد تظاهرات گسترده ای بود. در بغداد و در مناطق تاجی، ابوغريب ، اعظميه، طارميه، و شهرهای رمادی، فلوجه ، تريبيل رد استان الانبارو شهرهای سامرا ، تکريت ، بيجی، اسحاقی، شرقاط، يثرب در استان صلاح الدین و همچنین شهرهای موصل ، قياره در استان نینوا و شهرهای بلدروز، بعقوبه، جلولا ، کنعان در استان رمادی و شهر کرکوک وحويجه رد استان تامیم تظاهرات گسترده ای علیه مالکی برگزار شد.

مالکی بايد از قدرت کنار برود

به گزارش تلویزیون العربیه ایاد علاوی رهبر ائتلاف "العراقیه" خواستار کناره گیری نوری المالکی نخست وزیر عراق از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.
او استفعای حکومت مالکی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در کشور را بهترین راهکار برای پایان دادن به بحران فعلی کشور دانست.

علاوی تاکید کرد که انتخابات آینده عراق باید تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

مطشر السامرایی یکی از اعضای برجسته ائتلاف "العرقیه" نیز با اشاره به بحران کنونی عراق اظهار داشت که عراق مرحله خطرناکی را سپری می کند و بحران روند دموکراسی درا به شکل جدی تهدید می کند.

هیچ نظری موجود نیست: