.

۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

کنفرانس بی سابقه قاهره برای حمایت از ملت عرب الاحواز

 کنفرانس  بی سابقه قاهره  برای حمایت از ملت عرب الاحواز  به نقل از خبرگزاری احوازنا بخش عربی، پنج شنبه 2013.1.10 کنفرانسی برای ازادی و حمایت مردم عرب الاحواز در قاهره برگزار  و به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت.
در این کنفرانس شورای هماهنگی بین المللی اسلامی عرب، نهادهای اتحادیه جهانی بشر  دوستانه، کمپین بین المللی حقوق بشر، انجمن اتحادیه سفیران عرب، حزب الوطن،  الشیخ محمد العریفی، طلعت رمیح عضو شورای مجلس و جنبش عدالت الاحواز و تعدادی از روشنفکران در این کنفرانس که بر رهبری الازهر الشریف برگزار شده شرکت کردند.
در این نشست جنبه های مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به طور مختصر از زمان اشغال الاحواز توسط رضا شاه مقبور از سال 1925   تا به امروز،به سمع و نظر  حضار محترم رسید
دکتر عماد عبدالغفور معاون رئیس جمهوراعلام کرد: از تمام ملت ها  و مردم اهل سنت مظلوم و تحت اشغال رژیم دیکتاتور فارس حمایت و همکاری لازم را ارائه می دهیم.
شیخ محمد العریفی دراین نشست اظهار کرد:رژیم اشغالگر فارس  نفت الاحواز را در جهت  مبارزه با مسلمان عرب خاور میانه استفاده می کند.
و همچنین افزود: رژیم اشغالگر فارس 90% از گاز و تولید بیش از 87% از نفت الاحواز را برای جهان مصادره می کند ولی مردم این سرزمین اشغالی از مشکلات حاد  معیشتی رنج می برند.
 سیاست های  پلید  رژیم تروریست و سرکش فارس اشغالگر , الاحواز را  در رتبه اول جهانی از لحاظ الودگی قرار داده است .
گردانندگان این کنفرانس که از شخصیت های برتر عربی و احوازی به حساب می ایند به بررسی مساِیل اساسی جهت استقلال دوباره الاحواز و قطع دست بیگانگان فارس از این سرزمین اشغالی پرداختند .به نقل از این کنفرانس این اولین اقدام جهت کمک به ملت مظلوم عرب الاحواز است و در اقدامات اتی تصمیم گیری بیشتری در این خصوص به انجام خواهد رسید

هیچ نظری موجود نیست: