.

۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

روسیه کنسولگری خود را در شهر حلب تعطیل کرد

ایسنا: به دنبال پافشاری بیش از 50 کشور جهان برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری بین‌المللی وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از این اقدام آن را غیرسازنده توصیف کرد.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، سوئیس روز دوشنبه اعلام کرد که به زودی درخواست خود را که به امضای دست‌کم 55 کشور جهان رسیده است به شورای امنیت تقدیم می‌کند.
در همین حال وزیر امور خارجه فرانسه بر لزوم برکناری بشار اسد و اهمیت حمایت جامعه جهانی از ائتلاف ملی مخالفان سوریه تاکید کرد.
همچنین نخست‌وزیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لیبیایی‌اش در دوحه تاکید کرد، ما در اتحادیه عرب تصمیم گرفته‌ایم علنا از اسد بخواهیم که قدرت را ترک کند تا مردم سوریه بتوانند چیزی را که دلخواه‌شان است، انتخاب کنند.
نخست‌وزیر قطر همچنین نسبت به اینکه روسیه نیز جزو راهکار حل و فصل بحران سوریه قرار بگیرد و با کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی همکاری کند، ابراز امیدواری کرد.
از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو فعالیت کنسولگری‌اش را در شهر حلب تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.
این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود که در پایگاه رسمی این وزارتخانه منتشر شد، تاکید کرد: فعالیت‌های کنسولگری روسیه در حلب موقتا متوقف می‌شود.
وزارت خارجه مسکو همچنین تاکید کرد: کسانی که اقدامات ناتمام در کنسولگری روسیه داشتند، می‌توانند برای اتمام پرونده خود به سفارت روسیه در دمشق مراجعه کنند.
این در حالی است که بنا به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه علت تعلیق فعالیت کنسولگری‌اش را اعلام نکرده است چرا که این اطلاعیه تنها چند ساعت قبل از کشته و زخمی شدن شماری از دانشجویان در دانشگاه حلب صادر شد.
پیشتر نیز چند کشور جهان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود را به دلایل امنیتی در سوریه بستند.

هیچ نظری موجود نیست: