.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

فرمانده پلیس دبی: ایران و اخوان المسلمین برای منطقه خطرساز هستند

العربیه:ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد ایران و اخوان المسلمین هر دو به دنبال صدور انقلاب های خود هستند.
او افزود ایران اعلام می کند برنامه اتمی صلح آمیزی را دنبال می کند اما اغلب اطلاعات به دست آمده بیانگر این است که فعالیت این کشور مسالمت آمیز نیست. همچنین این کشور در امور داخلی کشورهای خلیجی دخالت می کند و به فرقه گرایی مذهبی دامن می زند.

خلفان افزود:" بر این اساس می گویم خطر ایران و اخوان المسلمین یکی است. آنها هر دو به دنبال صدور انقلاب های خود هستند."

فرمانده پلیس دبی در این گفتگو به شکل مفصل در مورد دستگیری اعضای اخوان المسلمین در امارات و سعودی پرداخت وتاکید کرد که اعضای این گروه در صدد منفجر کردن چند تاسیسات وابسته به این کشورها بودند.

او در گفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط" افزود چند تن از عناصر القاعده در یمن به همراه این گروهک در ابوظبی بازداشت شده اند.

فرمانده پلیس دبی گفت هدف اخوان المسلمین این است که موقعیت حاکمان خلیجی را هدف قرار دهند.

وی افزود:" این گروه روزگاری به بریتانیا خدمت می کرد و پس از فروپاشی امپراطوری بریتانیا در حال حاضر به آمریکا روی آورده است."

فرمانده پلیس دبی گفت:" به اخوان المسلمین وعده داده شده که دولت های کنونی خلیجی طی 7 سال سرنگون می شوند بر همین اساس آنها تلاش می کنند جایگاه حاکمان خلیجی را به حق و ناحق هدف قرار دهند."

ضاحی خلفان در مورد فعالیت اخوان المسلمین گفت:" آنها به دنبال ترور مقامات نبودند. اخوان المسلمین در صدد منفجر کردن چند تاسیسات مشخص بودند. اتباع اماراتی که به همراه این گروه بازداشت شده اند عضو "القاعده" هستند و این گروه در یمن ، سعودی وامارات فعالیت می کرد."

او افزود اعضای وابسته به اخوان المسلمین در امارات را از طریق بکارگیری چندتن از آنها در مناصب مهم دولتی شناسایی کردیم.

وی گفت پس از استخدام آنها در مناصب حساس آنها به بکارگیری عناصر اخوان المسلمین در پست های حساس روی آوردند.
وی افزود:" همه رهبران اخوان المسلمین در خلیج از ورود به امارات ممنوع هستند."

ضاحی خلفان تاکید کرد "هیچ کدام از احزاب اسلام گرا مجوز فعالیت در امارات ندارند زیرا اسلام در اصل به احزاب نیاز ندارد."

او گفت امارات 35 سال پیش مانند دیگر کشورهای خلیجی هنگام فرار اخوان المسلمین از کشورهایشان به آنها پناه داد. مردم آن هنگام در مورد تشکل آنها خبر نداشتند وبه خوبی از آنها پذیرایی کردند.

وی تاکید کرد شاهزاده نایف بن عبدالعزیز ولیعهد و وزیر سابق کشور سعودی در مورد آنها گفته بود" به خوبی از آنها استقبال کردیم اما متاسفانه فرزندانمان را علیه ما تحریک کردند."

خلفان افزود آنها را ابتدا در برخی مراکز و مدارس استخدام کردیم. آنها همچنین وارد فعالیت در امور اسلامی و اوقاف شدند اما متاسفانه در کنار آموزش دینی اقدام به تشکیل تشکلی کردند که هدف آن قیام علیه حاکمان خلیجی است.

هیچ نظری موجود نیست: