.

۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

راه‌حل مسعود بارزانی برای خروج عراق از بحران

مسعود بارزانی در جلسه ای با نمایندگان و سرکنسولگری کشورهای خارجی در کردستان عراق اعلام کرد: برای برون رفت از بحران، باید عراق به شیوه مشارکتی اداره شود.
به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی ریاست اقلیم کردستان، مسعود بارزانی در این نشست اوضاع کنونی اقلیم کردستان و عراق و مواضع اقلیم در مورد تحولات اخیر میان اربیل و دولت مرکزی عراق را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: طبق تجربه ای که ما از وضعیت عراق داریم امورات این کشور باید به شیوه مشارکتی اداره‌ شود.
بارزانی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ قانون اساسی عراق وظیفه و حقوق همه گروهها را مشخص کرده است افزود: پایبندی به این مقررات بهترین راه حل برای مشکلات و بحران کنونی و به ویژه ماده 140 است.
بارزانی تاکید کرد که به همکاریهای خود با گروهها و جناحهای سیاسی دیگر عراق در جهت برون رفت این کشوراز بحران ادامه خواهد داد.
رئیس اقلیم کردستان به تشریح وضعیت سوریه و مواضع اقلیم کردستان در رابطه با بحران این کشور پرداخت و افزود: اربیل به هیچ وجه در امور داخلی سوریه دخالت نمی کند و هر تصمیمی که ملت سوریه بگیرند برای همه‌ گروههای سیاسی اقلیم کردستان حجت است.
وی همچنین گفت اکنون نزدیک به 60 هزار پناهنده سوری در اقلیم کردستان هستند که به کمک های انسان دوستانه ی کشورهای دیگر نیازمندند.
بارزانی از جامعه جهانی خواست امدادرسانی به آوارگان سوری در مرزهای اقلیم کردستان را مورد توجه بیشتر قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست: