.

۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

اختصاص خط اعتباری یک میلیارد دلاری بانک ایرانی به سوریه

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور ایران و وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه در تهران. ۲۷ دی ۱۳۹۱.

بانک توسعه صادرات ایران در وب‌سایت خود از اختصاص خط اعتباری یک میلیارد دلاری این بانک به سوریه خبر داد.

بنا بر این گزارش و به گزارش خبرگزاری ایسنا، قرارداد این خط اعتباری روز ۲۷ دی سال‌جاری در حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور ایران، و وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه که به ایران سفر کرده‌بود امضا شده‌است.

پرداخت تسهیلات برای صادرات ایران به سوریه و مهندسی و تامین تجهیزات خطوط انتقالی برق سوریه از مفاد این قرارداد ذکر شده و به گزارش ایسنا «مدت این قرارداد ۲۰ ماهه و به ارزش حدود ۵۰ میلیون یورو است.»

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، نیمی از اعتبار مذکور در قالب اعتبار فروشنده و به صورت ریالی در قبال اخذ وثایق در اختیار صادرکنندگان ایرانی به سوریه قرار می‌گیرد؛ معادل یورویی پانصد میلیون دلار نیز به صورت اعتبار خریدار خواهد بود.

بنابراین گزارش، قرارداد خط اعتباری مذکور به پشتوانه تضمین وزارت دارایی سوریه و تحت پوشش بیمه اعتباری صندوق ضمانت صادرات ایران با بانک تجارت سوریه منعقد شده است.

حسین عیوضلو، عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران، و احمد دیاب، مدیرعامل بانک تجارت سوریه، این قرارداد را امضا کردند.

حکومت سوریه از هم‌پیمانان جمهوری اسلامی ایران است و گزارش‌ها حکایت از ادامه کمک‌های مختلف جمهوری اسلامی به رژیم بشار اسد در سوریه دارند.

در همین رابطه، سفیر ایران در سوریه روز دوم دی‌ماه اعلام کرد که تهران برای آوارگان فلسطینی در سوریه، «کمک‌های بشردوستانه» ارسال خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: