.

۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته به پاسداران برای خروج از سوریه

ایسنا: :آنچنان که خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده است، رییس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آزاد سوریه اعلام کرد: ایرانیان مقیم سوریه 24 ساعت وقت دارند که این کشور را ترک کنند در غیر این صورت ارتش آزاد سوریه درباره جان آنها هیچ مسوولیتی برعهده ندارد.
وی مدعی شد: برخی از ایرانیان مقیم سوریه از سوی ارتش آزاد سوریه به گروگان گرفته می‌شوند و حکومت ایران اعلام می‌کند که آنها نظامی نبوده بلکه شهروند عادی هستند. برای جلوگیری از این امر نیاز به اعلام این ضرب‌الاجل احساس شد.
ادریس در ادامه ادعاهایش افزود: برخلاف تصور همگان مبنی بر کاهش حمایت ایران و روسیه از دولت سوریه این حمایت‌ها افزایش یافته است. حکومت اسد در زمینه‌های امنیتی از کارشناسان ایرانی و روسی استفاده می‌کنند.
رییس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آزاد سوریه مدعی شد که برخی از اسیران آزاد شده در معاوضه اخیر که از سربازان ارتش آزاد سوریه بودند اعتراف کرده اند که از سوی ایرانی‌ها مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

در باره محل اختفای بشار اسد
منابع اطلاعاتی یک نشریه عربستان مدعی شدند که بشار اسد همراه با خانواده‌اش هم اکنون در یک کشتی جنگی که روسیه تامین امنیت آن را به عهده دارد، زندگی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، روزنامه الوطن عربستان گزارش داد که خانواده و مشاوران بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در یک کشتی جنگی در دریایی مدیترانه سکونت دارند و بشار اسد برای دیدارها و نشست‌های رسمی با هلی‌کوپتر به سوریه سفر می‌کند.
بنا به گفته این منابع خبری هنگامی که بشار اسد به کشورش سفر می‌کند در مکان‌های فاش نشده فرود می‌آید و تحت حفاظت شدید به کاخ ریاست جمهوری منتقل می‌شود.
بر طبق این گزارش، در حالی که اسد اعتماد خود را به دستگاه‌ امنیتی‌اش از دست داده است، کشتی جنگی محافظت شده توسط روسیه محیط امنی را برای وی به وجود می‌آورد.
بنا به گزارش روزنامه عربستانی حضور بشار اسد در این کشتی جنگی نشان‌دهنده این است که وی از سوی روسیه پناهندگی سیاسی دریافت کرده است اما هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسکو ارائه نشده است.
روزنامه عربستانی مدعی است این شرایط اظهار نظر روز یکشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را مبنی بر این که حذف بشار اسد از قدرت غیر قابل اجرا است، تقویت می‌کند.
در این گزارش تاکید شده است: حضور بشار اسد در این کشتی ممکن است نشانه‌ای از مذاکرات قریب‌الوقوع در خصوص جنگ در سوریه باشد.

هیچ نظری موجود نیست: