.

۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

پيلای خواستار ارجاع پرونده سوریه به دادگاه جنایت های جنگی شد

 العربیه:ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، بار دیگر از شورای امنیت خواست تا پرونده سوریه را به دادگاه جنایت های جنگی ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تاکنون 57 کشور از شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند تا به بررسی جرائم جنگی در سوریه اقدام کند. اما پیلای به خبرنگاران گفته است که هیچ اشاره ای مبنی بر آمادگی این شورا برای تصمیم گیری در این زمینه ، نمی بیند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود :" بر این باورم که در سوریه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت صورت گرفته است و باید در این زمینه تحقیق کرد."

پیلای همچنین گفت:" شورای امنیت را به ارجاع پرونده سوریه به دادگاه جنایت های جنگی فرا خوانده ام."

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 60 هزار نفر در سوریه کشته شده اند اظهار داشت قربانیان در این کشور بر این باورند که سازمان ملل در حمایت از آنها کوتاهی کرده است.

گفتنی است که سوریه عضو غیررسمی دادگاه جنایت های بین المللی است و تنها شورای امنیت می تواند پرونده این کشور را به این دادگاه ارجاع کند.

از سوی دیگر محمد خان سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد که رئیس دوره ای شورای امنیت است در واکنش به این خبر اعلام کرد 15 عضو این شورا تاکنون به هیچ نتیجه ای دست نیافته اند."

در همین حال پنج کشور فرانسه ، بریتانیا ، کره جنوبی ، لوکزامبورگ و استرالیا که از اعضای شورای امنیت هستند با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از درخواست پیلای ، اعلام کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: