.

۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

یک خلبان سوری: اسد مانند معامله تبادل اسیران ایرانی برای آزادی من تلاش کند

 العربیه:یک خلبان ارتش سوریه که از 100 روز پیش به اسارت نیروهای ارتش آزاد افتاده است از اینکه رژیم این کشور برای آزادی وی تلاش نمی کند اظهار نارضایتی کرد.

رونی راشد در یک پیام ویدیوئی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود ضمن اشاره به معامله دولت سوریه با مخالفان برای آزادسازی گروگان های ایرانی تاکید کرد ناظم اسد هیچ اقدامی برای آزادی او نمی کند.

رژیم سوریه ماه گذشته در برابر آزادی 48 تن از اتباع ایران که به اسارت نیروهای ارتش آزاد درآمده بودند بیش از دو هزار نفر از زندانیان سیاسی را آزاد کرد.


خلبان دستگیر شده در گفتگو با " العربیه " گفت:" برای آزادی اسیران ایرانی تلاش های زیادی شد اما من که یک خلبان سوری هستم و علوی مذهب ، هیچ تلاشی برای مبادله من نمی شود."


او در این مصاحبه که از طریق " اسکایپ" انجام شد ، تاکید کرد ارتش آزاد به شکل بسیار خوبی با من رفتار می کند و از سلامت کامل برخوردار است.


وی در پیامی از همکارانش خواست به شکل مسالمت آمیز تسلیم شوند. او تاکید کرد فرودگاه کویریس از چهار جهت محاصره است و نیروهای آن بهتر است تسلیم شوند.


رونی راشد تاکید کرد من علوی مذهب هستم و ارتش آزاد با من به خوبی رفتار کرد و اگر همکاران من به شکل مسالمت آمیز تسلیم شوند برخورد با آنها بهتر از این خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: