.

۱۳۹۳ مهر ۲۷, یکشنبه

فرمانده سپاه: «تروریست‌ها» شب‌ها به مرز شرقی ایران تیراندازی می‌کنند

عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران
عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ، می‌گوید، گروه‌های به گفته او «تروریست» شب‌ها به نیروهای مرزی ایران تیراندازی می‌کنند تا منطقه شرق ایران را ناامن نشان دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عراقی که روز شنبه ۲۶ مهر سخن می‌گفت ادامه داد: «هفته‌های پیش تروریست‌ها حمله‌ای به سمت پاسگاه ما در نوار مرزی انجام دادند که با قدرتی که ما داشتیم و کمک طوایف آن منطقه و سپاه قدس توانستیم مأموریت خود را به خوبی در این‌باره انجام دهیم.»
این سخنان پس از آن بیان می‌شود که روز شنبه مقام‌های ایرانی از کشته شدن دو مرزبان در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داده بودند و پاکستان نیز اعلام کرده بود که یک شبه‌نظامی دولتی این کشور با تیراندازی مأموران ایرانی کشته شده‌است.
در همین حال در پی حمله نیروهای مسلح به نیروهای انتظامی ایران در استان سیستان و بلوچستان در هفته‌های گذشته که به گفته مقامات ایرانی به کشته شدن ۶ مامور نیروی انتظامی منجر شده، وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان در تهران را شنبه شب ۲۶ مهر ماه احضار کرد.
همچنین براساس گزارش‌ها حمله نیروهای مسلح به نیروهای انتظامی ایران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ مهر ماه منجر به کشته شدن ۴ مامور نیروی انتظامی ایران شده‌است.
عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، روز شنبه  اظهار داشت: «تروریست‌ها شب‌ها با تیراندازی که به نیروهای مرزی ما می‌کنند می‌خواهند آن منطقه را ناامن نشان بدهند اما نیروهای ما در این‌باره به صورت قاطع برخورد می‌کنند.»
وی در ادامه گفت که ایران دارای ثبات و امنیت پایدار است و «به واسطه این امنیت، این درگیری‌ها به نقاط مرزی کشیده شده‌است.»
وی همچنین گفت که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدارک مستندی دارد که حاکی از آن  است که گروه‌های به گفته او «تروریست» از خاک پاکستان برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند و این مدارک به دست مسئولان سیاسی و امنیتی ایران رسیده‌است.
وزارت امور خارجه ایران نیز روز یک شنبه ۲۷ مهر خبر داد که به دنبال وقوع درگیری‌های اخیر در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و کشته و مجروح شدن  شماری از مرزبانان ایران، سفیر پاکستان در تهران شنبه شب به وزارت امور خارجه احضار شد.

هیچ نظری موجود نیست: