.

۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

خروج یکی دیگر از فعالان سیاسی کُرد از ایران و گفت‌وگوی آژانس کُردپا با وی


آژانس کُردپا: یک فعال سیاسی کُرد به سبب فشار و تهدید نیروهای امنیتی مجبور به خروج از ایران شد.

"حسن مَلاک" در تماسی تلفنی به آژانس خبررسانی کُردپا، ضمن تأیید خبر خروج خود از کشور، گفت: فشار و تهدید مأموران اطلاعاتی باعث گردید که ایران را ترک و ‌اکنون هم در اقلیم کُردستان عراق ساکن هستم.

وی در ادامه افزود: شامگاه روز بیست و ششم آذرماه از طریق تلفن، بنده را به اداره‌ی اطلاعات شهرستان مهاباد احضار نمودند اما به دلیل ترس از شکنجه و احتمال حبس طولانی مدت در زندان، مجبور به خروج از کشور شدم.

این فعال سیاسی کُرد در باره‌ی چگونگی خروج از ایران به آژانس کُردپا گفت: بعد از آن شب که به اداره‌ی اطلاعات احضار شدم از شهر مهاباد به روستاهای مناطق مرزی فرار و چند روزی را در حفا بسر بردم و بعداً به اقلیم کُردستان عراق پناهنده شدم.

وی می‌گوید که در چهارم بهمن‌ماه ٧٤ توسط نیروهای اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران بازداشت و بعدها دستگاه قضایی ایران حکم ١ سال زندانی تعزیری و ٢ سال زندانی تعلیقی را برایم صادر کرد که پس از سپری نمودن یک سال حبس در زندان مرکزی مهاباد با تودیع وثیقه آزاد شدم.

همچنین حسن ملاک در سال ٧٥ به دلیل اذیت و آزار مأموران اطلاعاتی مجبور به زندگی مخفیانه برای ٥ ماه در اطراف شهرستان مهاباد شده که بعد از معرفی خود به اداره‌ی اطلاعات، وی را برای مدت ٣ سال به شهر میاندوآب تبعید می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست: