.

۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

الابراهیمی خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد

اخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه
  العربیه:اخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، روز پنجشنبه 27-12-2012 در یک کنفرانس خبری در دمشق، خواستار تغییر واقعی در این کشور و تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل تا برگزاری انتخابات جدید شد.

او که پیش از سفر به دمشق با وزیران خارجه آمریکا و روسیه گفت و گو کرده بود، ارائه طرح مشترک از سوی واشنگتن و مسکو برای برون رفت از بحران جاری در این سفر را رد کرد.

الابراهیمی افزود:" ملت سوریه به تغییر واقعی نیاز دارد، همه این را می دانند."

او که در محل اقامت خویش در یکی از هتل های دمشق با خبرنگاران گفت و گو می کرد، خواستار تشکیل دولتی با صلاحیت های کامل شد.

فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب گفت:" این دولت باید در دوره انتقالی مسئولیت اداره این دوره تا برگزاری انتخابات را برعهده گیرد."

دوره کنونی ریاست جمهوری بشار اسد قرار است در سال 2014 به پایان برسد، اما انتخابات مجلس امت (پارلمان) در 2016 برگزار خواهد شد.

الابراهیمی تاکید کرد در این دیدار طرح شاملی ارائه نخواهد داد و ترجیح می دهد پیش از ارائه هر طرحی موافقت طرف های درگیر را جلب کند تا به گفته او اجرای آن آسان باشد.

او افزود اگر تلاش برای ارائه طرح با شکست مواجه شود به شورای امنیت مراجعه خواهیم کرد تا یک قطعنامه لازم الاجرا در باره سوریه صادر کند.

شورای امنیت سازمان ملل از آغاز بحران سوریه به دلیل بکارگیری حق وتو از سوی چین و روسیه نتوانسته در مورد این کشور قطعنامه ای به تصویب برساند.

هیچ نظری موجود نیست: