.

۱۳۹۱ دی ۸, جمعه

آمریکا 13هزار سند به دست آمده از منزل بن لادن را بررسی می کند

  العربیه:سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) و همتای پاکستانی اش از یک سال پیش بررسی 13700 سند به دست آمده از منزل اسامه بن لان رهبر سابق القاعده را آغاز کرده اند.
به گزارش روزنامه "ناشنال ترک"، آمریکایی ها به مدارک و اسناد مهمی دست یافته اند که می تواند منبع اطلاعاتی مهمی درباره گروه القاعده باشد.

در میان این اسناد ، خاطرات روزانه رهبر سابق القاعده که بن لادن شخصا آنها را ثبت می کرد ، یافت شده است.

این روزنامه ترک به نقل از یک منبع پاکستانی نوشته است که یکی از اسناد بدست آمده نشان می دهد ، بن لادن برای کسب مجوز ساخت منزل خود در شهر ابوت آباد ، تنها 500 دلار رشوه به یک مقام محلی پرداخته است.

هنوز مشخص نیست آیا فرد پاکستانی دریافت کننده مبلغ، اطلاع داشته است که طرف رشوه دهند بن لادن بوده و اینکه پس از پایان ساخت منزل ، رهبر القاعده به همراه خانواده اش در آن سکونت خواهند کرد ؟

این سند نشان می دهد که بن لادن مجوز ساخت منزل سه طبقه ای خود در شهر ابوت آباد را پس از پرداخت این رشوه دریافت کرده بود.

گفتنی است که منزل بن لادن در ابوت آباد برای چند سال به عنوان مخفیگاه وی در آمده بود ، اما در دوم مه 2011 این منزل از سوی یک تیم کماندویی آمریکا مورد هجوم قرار گرفت و در پی این حمله ، رهبر القاعده کشته شد.

منبع پاکستانی می گوید که مقامات این کشور چند مقام محلی در شهر ابوت آباد را به اتهام دریافت رشوه از بن لادن ، بازداشت کرده اند. اما به گفته وی این افراد دریافت چنین رشوه ای را نفی کرده اند.

این برای نخستین بار است که گزارش هایی درباره حجم اسناد بدست آمده از منزل بن لادن و محتوای برخی از آنها ، منتشر می شود.

هیچ نظری موجود نیست: