.

۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

کشته و زخمی شدن 40 تن در حمله به کاروان شیعه در پاکستان

العربیه :مقامات امنیتی در پاکستان روز یکشنبه 30-12-2012 اعلام کردند بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای ، دست کم 19 تن از افراد کاروان زائران شیعه در بلوچستان این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی پاکستان انفجار زمانی به وقوع پیوست که سه اتوبوس حامل زائران شیعه از منطقه ماستونگ در 30 کیلومتری کویته عبور می کردند.

قربانیان به منظور زیارت امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا به ایران سفر کرده بودند.

طفیل بلوچ مسئول بخش امنیتی منطقه ماستونگ گفته است در انفجاری که این زائران را هدف قرار داد ، حداقل 19 تن کشته و بیش از 25 تن مجروح شدند.

اکبر هاریوان یکی از مسئولان محلی بلوچستان اظهار داشت که تعداد 180 زائر شیعه پاکستانی که در کاروانی متشکل از سه اتوبوس به مقصد ایران در حال حرکت بودند ، مورد هجوم قرار گرفتند.

بنا به اظهارات این مسئول محلی هنوز هیچ گروهی مسئولیت این هجوم را به عهده نگرفته است.

شیعیان پاکستان 20% از جمعیت 180 ملیونی این کشور را تشکیل می دهند.

براساس این گزارش در سال 2012 بیش 350 تن از شیعیان در حملات مشابهی کشته شده اند.

در همین حال گروه طالبان پاکستان که در منطقه مرزی این کشور با افغانستان با اسلام آباد در حال جنگ هستند، دست کم 20 تن از افراد پلیس را که در نزدیکی پیشاور ربوده بودند ، به قتل رساندند.

اعضای پلیس محلی در پی هجوم گروه های مسلح به سه ایستگاه بازرسی در جنوب پیشاور، در نزدیکی مرز افغانستان به اسارت گروه طالبان درآمده بودند.

دست 200 مسلح که به نظر می رسد از طالبان پاکستان باشند روز پنجشنبه به سه ایستگاه هجوم آورده، سربازان آنها را به اسارت گرفتند و ساختمان ها را به آتش کشیدند.

نوید اکبر یکی از مسئولان محلی به خبرگزاری فرانسه گفته است که همه سربازان توسط ربایندگان به ضرب گلوله کشته شده اند.

این عملیات تنها چند ساعت پس از پخش ویدئوی حکیم الله محسود رهبر طالبان پاکستان توسط برخی رسانه ها صورت می گیرد . او گفته بود طالبان پاکستان برای مذاکره با دولت پاکستان در مورد صلح آماده است اما حاضر نیست که سلاح خود را به زمین بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست: