.

۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

قتل عامی فجیع در سوریه ... 392 کشته در یک روز


العربیه:کمیته هماهنگی انقلاب سوریه روز یکشنبه 30-12-2012 در گزارشی اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته بیش از 392 تن از جمله 20 کودک و 20 زن به ضرب گلوله نیروهای نظامی اسد کشته شدند.

طبق این گزارش در یک کشتار دسته جمعی در منطقه دیر بعلبه 220 جسد پیدا شده است. منطقه دیر بعلبه از مناطقی است که در آن مردم از آغاز اعتراضات علیه بشار اسد قیام کردند.

فعالان حقوق بشر سوری می گویند روز گذشته 29 دسامبر یکی از خونبارترین روزهای انقلاب مردم این کشور به شمار می رود.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، شبیحه های اسد (لباس شخصی ها) پس از قتل عام 220 تن از مردم منطقه دیر بعلبه ، سر قربانیان را از بدنشان جدا کرده و اجساد را به آتش کشیدند.

در همین حال یکی از فعالان سوری ساکن در دیر بعلبه که توانسته است از کشتار دیر بعلبه نجات یابد تصاویری از قربانیان این قتل عام را بر شبکه یوتیوب منتشر کرد.

در این تصاویر خانواده های زیادی را نشان می داد که چگونه از ترس قتل عام وحشیانه نیروهای اسد به روستاهای اطراف پناه می بردند.

همچنین اجساد مثله شده قربانیان را به وضوح نشان می داد. العربیه نت به دلیل هولناک بودن این تصاویر و مثله کردن اجساد قادر به پخش آنها نیست.

همزمان با این قتل عام ، نیروهای نظامی اسد بیش از 134 نقطه از مناطق مختلف تحت کنترل مخالفان را با انواع سلاح های سنگین گلوله باران کردند.

این درحالی است که درگیریهای شدیدی میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای اسد در مناطق غرب کشور بویژه در معره النعمان و ادلب ادامه دارد.

ارتش آزاد سوریه شهر معره النعمان را به تصرف خود درآورده است.

هیچ نظری موجود نیست: