.

۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

در سال ۲۰۱۲ بیش از هزار سرباز ارتش افغانستان کشته شدند

به گزارش بی بی سی، محمدظاهر عظیمی، سخنگوی این وزارت روز یکشنبه، ۱۰ جدی/دی به خبرنگاران گفت که تلفات سربازان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است.
او افزود: "در ۹ ماه گذشته بیش از ۹۰۶ سرباز افغان کشته شدند. به طور مجموعی ۱۰۵۶ سرباز در سال ۲۰۱۲ کشته شدند."
آقای عظیمی گفت که ۷۵ درصد این سربازان در انفجارهای کنار جاده‌ای کشته شده‌اند.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به این باور است که انتقال مسئولیت‌های بیشتر امنیتی به ارتش و افزایش شمار سربازان آن، از دلایل افزایش تلفات ارتش است.
ظاهر عظیمی پذیرفت که ارتش افغانستان هنوز هم با چالش‌های بزرگی مواجه است و از جمله این که واحدهای ارتش به خوبی تجهیز نشده و سلاح‌های سنگین در اختیار ندارند.
اما سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که نیروهای افغانستان در سال ۲۰۱۲ موفقیت‌های قابل توجهی دشته‌اند.
به گفته او، به دوش گرفتن مسئولیت تامین امنیت ۷۵ درصد جمعیت کشور و به دست گرفتن رهبری ۸۰ درصد عملیات نظامی "دستاورد بزرگی" است.
آقای عظیمی افزود که شمار سربازان ارتش مطابق برنامه به ۱۹۵ هزار تن رسیده است.
ناتو در نظر دارد که ۳۵۰ هزار سرباز ارتش و پلیس افغانستان را تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی آموزش دهد، اما فرار از خدمت سربازی و کم‌میلی برای پیوستن به ارتش، از چالش‌های عمده در این زمینه شمرده می‌شود.
نفوذ مخالفان دولت در صفوف ارتش و پلیس از دیگر مشکلات در برابر نیروهای امنیتی افغانستان است. آن چه که "حملات خودی" خوانده می‌شود، از نشانه‌های رخنه نفوذی‌های مخالفان دولت در میان این نیروها است.
در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۵۰ سرباز، آموزگار و مشاور خارجی و شمار قابل توجهی از نیروهای داخلی در اثر حملات خودی کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: