.

۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

ادامه بمباران حومه دمشق توسط جنگنده های اسد ارتش آزاد سوریه 3 فرودگاه شهر حلب را به محاصره خود در آورد


 
العربیه:یک منبع نظامی در شهر "حلب" روز سه شنبه 25-12-2012 اعلام کرد، ارتش آزاد سوریه 3 فرودگاه نظامی این شهر را به محاصره خود در آورده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز بر اساس اظهارات این منبع نظامی فرودگاه های "نیروب"، "کویرس" و "منغ" هم اکنون در محاصره ارتش آزاد سوریه قرار دارند.

در همین حال نیروهای رژیم سوریه بامداد امروز مناطقی در جنوب دمشق، ادلب و حمص را بمباران کرد .

شبکه حقوق بشر سوریه اعلام کرد روز گذشته 160 نفر از مردم این کشور توسط نیروهای رژیم اسد کشته شده اند. بر اساس این گزارش بیشتر قربانیان از شهرهای دمشق، حمص و حلب بودند.

سرهنگ عبدالجبار العکیدی رئیس شورای نظامی استان حلب در گفت و گو با خبرگزاری رویترز بیان داشت که نیروهای تحت فرمانش برغم محاصره سه فرودگاه نظامی این شهر، در پاسخ به حملات جنگنده های رژیم با مشکلاتی روبرو هستند.

وی که 25 تا 30 هزار انقلابی مسلح را رهبری می کند، می گوید محاصره این سه فرودگاه کار امدادرسانی به آن را با مشکلات زیادی روبرو کرده و برای عناصری از نیروهای ارتش دولتی این فرصت را فراهم آورده تا با سهولت بیشتری از رژیم جدا شوند.

از سوی دیگر فعالان سوری گزارش دادند شهر "حارم" در استان "ادلب" به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش آزاد در آمده است.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش آزاد هنگام آزاد سازی شهر "حارم"، مقادیری اسلحه و مهمات از جمله تعدادی تانک را از نیروهای دولتی به غنیمت گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست: