.

۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

حمله کم‌سابقه سرکرده بسیج به هاشمی رفسنجانی

دیگربان: محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج در اقدامی کم‌سابقه با حمله با اکبر هاشمی رفسنجانی گفت «جنایتکاری» که با میلیارد‌ها تومان وثیقه آزاد می‌شود نمی‌تواند «اصلاحات» انجام دهد.
به گزارش روز پنجشنبه (هفتم دی) خبرگزاری فارس٬ آقای نقدی این مطلب را در همایش روز ۹ دی در تهران بیان کرده است.
وی گفته است: «میلیارد‌ها تومان وثیقه برای ما پول درشتی است ولی ممکن است برای آنها پول تو جیبی بچه‌هایشان باشد.»
منظور رئیس سازمان بسیج از این سخنان٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و فرزندش مهدی هاشمی است که چندی پیش با تامین وثیقه‌ای ۱۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.
محمدرضا نقدی در بخش دیگری از سخنان خود بی‌آنکه نامی از هاشمی رفسنجانی ببرد٬ حملات تندی متوجه عملکرد ۳۳ سال گذشته وی و برخی دیگر از جریان‌های سیاسی کرده است.
وی از افراد و جریان‌هایی سخن به میان آورده که بدنبال راه‌اندازی «حزب»٬ «سهم» و «قدرت» بودند و می‌گفتند مردم باید به آن‌ها رای بدهند.
نقدی افزوده آن‌ها «می‌خواستند از ثروت برای کنترل مدیریت استفاده کنند و خودشان را مالک انقلاب اسلامی دانسته و می‌گفتند اگر کسی بخواهد در جای ما قرار بگیرد٬ غاصب است.»
سپاه و بسیج سال‌هاست با ورود به عرصه سیاست و انتخابات به بازوی موثر علی خامنه‌ای تبدیل شده‌‌اند و توانسته‌اند بسیاری از رقبای رهبر جمهوری اسلامی را از قدرت کنار بزنند.
هاشمی رفسنجانی یکی از همین مقام‌هایی است که سال‌هاست از قدرت وی در جمهوری اسلامی کاسته شده و با علی خامنه‌ای زاویه پیدا کرده است.
آقای هاشمی طی سه‌ سال گذشته بار‌ها پیشنهادهایی به خامنه‌ای برای حل و فصل مشکلات کنونی جمهوری اسلامی ارائه داده که با بی‌اعتنایی وی مواجه شده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی این مدت بار‌ها تلاش کرده تا خود را به آقای خامنه‌ای نزدیک کند که موفق به این کار نشده است.
برخی رسانه‌های نزدیک به رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری هم در هفته‌های اخیر تعریف‌ها و تمجید‌ها از رهبر جمهوری اسلامی به امید بازسازی روابط این دو مقام را آغاز کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: