.

۱۳۹۳ آذر ۹, یکشنبه

جنگ روسیه علیه مسلمانان کریمه

 چیزی که مشخص شده این است که مسلمانان تاتار در شبه جزیره کریمه با الحاق سرزمین خود به روسیه در ماه مارس مخالفت کردند و الان دارند تقاص مخالفت خود را پس می دهند.
 
چیزی که مشخص شده این است که مسلمانان تاتار در شبه جزیره کریمه با الحاق سرزمین خود به روسیه در ماه مارس مخالفت کردند و الان دارند تقاص مخالفت خود را پس می دهند.
ماموران روس و کریمه ای به خانه های مسلمانان در کریمه می ریزند و به بهانه هایی مانند تلاش برای کشتن ماموران امنیتی یا نگهداری کتب ممنوعه آنان را دستگیر می کنند که برخی از مسلمانان تاتار تاکنون مفقود مانده اند.

مسلمانان تاتار هیچگاه جنایت وحشیانه روس ها علیه خود را فراموش نمی کنند. راهپیمائی مرگ در سال 1944 چیزی بود که از طرف استالین به آنان تحمیل شد و طی آن تعداد بسیار زیادی از مسلمانان بی گناه تاتار قتل عام شدند.


اکنون مسلمانان تاتار تلاش دارند تا با برپایی گشت هایی در روستاهای خود از حمله نیروهای روسی جلوگیری نمایند. آنها حتی از فن آوری هایی چون گوشی های هوشمند و برنامه های اندروید برای ارتباط با هم و ردیابی سربازان استفاده می کنند.


مسکو مسلمانان تاتار را نمی خواهد. رهبران مسلمان را از ورود به کریمه بازداشته است؛ مساجد آنان را بسته است، به خانه هایشان حمله می کند؛ رسانه های آنان را تعطیل کرده و هرگونه اجتماع آنان را نیز ممنوع اعلام نموده است. هم اکنون صدها مسلمان اخراج، دستگیر و جریمه شده اند و تلاش های زیادی برای سوزاندن مساجد آنان نیز صورت گرفته است.


ماموران امنیتی روس و کریمه ای مردان مسلمان تاتار را به شکلی وحشتناک در مقابل زن و بچه هایشان کتک می زنند. در خانه ها را می شکنند و به زور وارد آن می شوند. بسیاری از کسانی که این گزارش را ترتیب داده اند از ترس، نام خود را ذکر نکرده اند.


یکی از مسلمانان تاتار چنین می گوید پوتین گفت ما به مسلمانان تاتار در کریمه خوش آمد می گوییم، کتک زدن و به زور به خانه ریختن خوش آمدگویی پوتین است! اگر وضعیت در کریمه به همین ترتیب پیش رود، هیچ تاتاری در این شبه جزیره نمی ماند. همین الان هم بسیاری از آنان یا به اوکراین گریخته اند یا به ترکیه.

هیچ نظری موجود نیست: