.

۱۳۹۳ آبان ۱۶, جمعه

نامه محرمانه اوباما به خامنه‌ای درخصوص "منافع مشترک" ایران و آمریکا

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، اواسط ماه گذشته نامه‌ای محرنامه برای  علی خامنه‌ای، رهبر ایران فرستاده و در آن "منافع مشترک" ایران و آمریکا را شرح داده است.

به گزارش وال استریت جورنال، باراک اوباما در اين نامه بر مصالح مشترک در جنگ علیه خلافت اسلامی و تسریع در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده است.

اين روزنامه به نقل از منابع مطلع مى گويد كه " اوباما به خامنه‌ای تاکید کرده که هر گونه همکاری در مبارزه با گروه داعش تا حد زیادی به حصول یک توافق همه جانبه با قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای ۲۴ نوامبر وابسته است".

نامه ماه اکتبر رییس جمهوری آمریکا دست کم چهارمین نامه باراک اوباما به علی خامنه‌ای از زمان ریاست جمهوری او در سال ۲۰۰۹ است. او در این نامه‌ها رهبر ایران را به همکاری و بهبود رابطه با آمریکا دعوت کرده است.

بنا به آنچه وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید " این مکاتبات نشان می‌دهد که اوباما در مقابله با خلافت اسلامی، نقش ایران را خواه منفی یا مثبت مهم می‌داند".

از سوى ديگر جوش ارنست سخنگوى كاخ سفيد روز پنجشنبه درباره محتويات اين نامه گفت:" نمى توانم درباره مكاتبات خصوصى بين اوباما و رهبران جهان سخن بگويم". اما تاكيد كرد كه " سياست امريكا در قبال ايران تغييرى پيدا نكرده است".

هیچ نظری موجود نیست: