.

۱۳۹۳ آذر ۱۷, دوشنبه

نقش تخریبی بسیج در روستاهای بلوچستان


پایگاه بسیج روستای پادیگ و نقش تخریبی آن در زندگی مردم

به گزارشکمپین فعالین بلوچ : سپاه پاسداران روستای پادیک (کوه ون سرباز) در زندگی مردم این روستا تحول منفی و تخریبی به بار آورده است.

 این پایگاه که چندی پیش علی رغم مخالفت‌های مردمی در این روستا احداث گردید در مرحله نخست قبرستان این روستا را تصرف نمود؛ پس از آن به یک زمینی دیگر که متعلق به یک فرد این روستا به نام «خالد اربابی» است منتقل گردید؛ خالد اربابی جوانی سی و نه ساله استکه با تصرف این زمین مخالفت نمود برای همین ریش سفیدان و معتمدین منطقه جهت حل این بحران گرد هم آمدند و از سوی دیگر رئیس سپاه پاسداران در منطقه سرباز سردار محمد حسین ظریفی نیز به پادیگ آمد.

اما ظاهراً این نشست کمکی چندان برای حل این مسئله به دنبال نداشت برای همین از ظریفی خواسته شد که پایگاه را به یک مکان بدون جنجال برانگیز منتقل نمایند که بشدت با این مسئله مخالفت نمود.

شاهدان عینی می‌گویند: در عوض این‌که ظریفی با طرحی مسالمت آمیز این مسئله را خاتمه دهد به توهین مردم منطقه و حتی اساتید حوزه علمیه منبع العلوم پادیگ که در همان روستا است پرداخت و گفت: ما «ریگی» را از آسمان دستگیر نمودیم حریف چهارتا وهابی نمی شویم؟!!!».

بعد از این سخنان توهین آمیز سوار ماشین می‌شوند و محل تجمع ریش سفیدان را ترک می‌کنند؛ دو روز از این جلسه گذشته بود که ساختمانی در همین محل آغاز به کار شد.

دو ماه از تکمیل ساختمان گذشته بود که یک برجک در بزرگترین قله کوه این روستا که در دید هر خانواده می‌باشد تاسیس گردید و این بار نیز مخالفتهای مردمی را در پی داشت که نتیجه‌ای نبخشید و برجک تکمیل شد و ماموران امنیتی بصورت شیفتی روز خود را در آن سپری می‌کنند و مردم این روستا از وضعیت حجاب زنان و مستور ماندن داخل خانواده های خود ابراز ناخورسندی و نگرانی کرده اند.

گفتنی است در سال جدید مردم  بلوچستان و علماء اهل سنت در عینک دولمتردان ایران بصورت وهابی (که وجود خارجی ندارد) دیده میشوند و در چشم سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به عنوان شورشیان اصلی سوریه به نمایش گذاشته شده اند.

حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون سرباز یکی از این کابوس‌های دولت شده است.

رئیس پیشین پایگاه روستای پادیگ می‌گوید: سپاه پاسداران به من گفت: امسال تو یک ماموریت جدیدی دریافت کرده ای و آن رفتن به سوریه و مبارزه با شورشیان سوری است؛ بعد از چند مدتی مرا به پایگاه روستای پادیگ منتقل نمودند و من اصل قضیه را جویا شدم گفتند: این روستا در نگاه دولت یک سوریه جدید است.

لازم به ذکراست در ماه های اخیر ماموران امنیتی در این روستا مانوبر های بی دلیلی بر این روستا به نمایش گذاشتند مانند: مسدود کردن جاده روستای پادیگ در شب ها و تیر اندازی در مسیر راه پادیگ و فرود هلیکوپتر نظامی به این روستا.


هیچ نظری موجود نیست: