.

۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

حزب الله سوریه؛ گروه شبه نظامی جدید مزدور ایران


حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه، سه شنبه ۳۰ دسامبر گفت که ایران در سوریه «به عنوان حلقه محوری مقاومت بر روی زمین یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی تفکر بسیجی» دارد. 

این سخنان حسین سلامی همزمان با تاکید مسئولان غربی و شماری از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه مبنی بر تاسیس حزب الله سوریه به عنوان بازوی نظامی مرتبط با ایران دارد. 

بنا به گفته این مسئولان، این گروه، در چارچوب قوانین سوریه عمل نمی‌کند و تحت سیطره مقام‌های نظام این کشور، عمل نمی‌کند. 

به گفته یک منبع امنیتی غربی، حزب الله سوریه از هزاران تن از شبه نظامیان ایرانی که به آن‌ها اوراق تابعیت سوری داده شده و همچنین شبه نظامیان عراقی، یمنی و افغانستانی که پیش‌تر در گروه‌های شبه نظامی متفرق حضور داشتند، تشکیل شده است. 

منابع اپوزیسیون سوریه می‌گویند که فرماندهان حزب الله سوریه، ایرانی‌ها و لبنانی‌هایی هستند که ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم، بر آن‌ها نظارت دارد. 

جانشین فرمانده سپاه همچنین گفت: «امروز مشاهده می‌کنیم که ظرفیت‌های انقلاب اسلامی از ایران به عراق متصل شده است و ما در عراق یک ارتش مردمی متصل به انقلاب داریم که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان از لحاظ کمیت است.» 

او درباره یمن نیز اظهار داشت: «در یمن جایی که پاشنه سیاست‌های شبه جزیره آمریکا است انصار‌الله همانند حزب‌الله با منطق انقلاب اسلامی عمل کننده در فضای ژئوپلتیک ما است.» 

این سخنان درپایان رزمایش بزرگ شش روزه نظامی رژیم در تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند مطرح می‌شود. به گفته مقام‌های ایرانی، در این رزمایش از جنگ افزارهای جدید از جمله پهپهاد انتحاری، استفاده شد.

هیچ نظری موجود نیست: