.

۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

حیدر مصلحی، هاشمی رفسنجانی را به نوشاندن «جام زهر» به خمینی متهم کرد


حیدر مصلحی٬ وزیر سابق اطلاعات ایران، شب گذشته طی سخنانی در شهر اصفهان تلویحا هاشمی رفسنجانی را متهم به نوشاندن «جام زهر» به خمینی کرد. او همچنین در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه «‌ابعاد فتنه 88» هنوز فاش نشده، حزب توده را طراح اعتراضات پس از انتخابات سال 2009 در ایران معرفی کرد.
جناح تندرو در ایران رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 در این کشور را «فتنه» می نامند. اما جناح اصلاح طلب، حاکمیت را متهم به تقلب برنامه ریزی شده در انتخابات به سود محمود احمدی نژاد می کند.

توافقنامه ژنو در ادامه «فتنه 88»

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، مصلحی در ادامه سخنان خود به توافقنامه هسته ای ایران با غرب پرداخت و مدعی شد که «آمریکا قصد دارد با تفاهمنامه ژنو جمهوری اسلامی را «بازی» دهد تا «کینه» این کشور از دل‌های مردم بیرون برود.»
بر اساس این گزارش مصلحی همچنین به طور تلویحی مذاکرات و تقاهمنامه ژنو را دنباله «فتنه 88» دانسته است.
او در صحبت های خود افزوده: «اگرچه فتنه 88 متوقف شد، اما این فتنه تمام نشده و استکبار تا زمانی که انقلاب دست از شعار‌های خود برندارد به مقابله با آن برمی‌خیزد و آمریکا در توافقنامه ژنو می‌خواهد ایران را بازی بدهد.»
حیدر مصلحی که در حال حاضر مشاور عالی فرمانده سپاه است در هفته‌های اخیر بارها حملات تندی علیه اصلاح‌طلبان٬ اکبر هاشمی رفسنجانی٬ دولت حسن روحانی و تفاهم‌نامه ژنو کرده است.

حزب توده طراح "فتنه 88"

مصلحی همچنین در نسبت دادن طراحی اعتراضات سال 2009 به حزب توده، تلویحا رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه ای را یکی از «بزرگان نظام» معرفی کرده و افزوده: «سال 88 جزوه‌ای از ستاد یکی از «سران فتنه» پیدا شده بود که وقتی یکی از «بزرگان نظام» آن را مطالعه کرد به ما گفت «این جزوه ادبیاتش ادبیات حزب توده است.»
حزب توده از احزاب چپ گرایی است که پیش از انقلاب اسلامی در سال 57 در ایران فعال بود، اما در سال های پس از انقلاب فعالیتش ممنوع شد و بسیاری از اعضای آن اعدام شدند.

مصلحی در ادامه اضافه کرده: «ما نیز بر همین اساس بررسی کردیم و دیدیم پاراگراف‌ها دقیقا از حزب توده گرفته شده و این طراحی‌ای بود که آمریکایی‌ها برای این انقلاب کشیده بودند».

هیچ نظری موجود نیست: