محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته است که نبرد مستقیم با آمریکا، رویای این نیروی نظامی ایرانی است.
این سخنان جعفری در پاسخ به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ایراد شده که در مصاحبه با العربیه، از روی میز بودن گزینه نظامی در صورت نقض توافق اتمی توسط ایران سخن گفته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، روز شنبه ۵ بهمن در این باره گفت: «آقای کری، این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رویای مردان مومن و انقلابی در سراسر جهان است.»

وی افزود: «تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند. بعید می‌دانم مردان عاقل شما، اجازه دهند آمریکا، که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینه مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند.»

جعفری در ادامه خطاب به مسئولان آمریکایی گفت چند هزار مسلمان انقلابی که متحد ایران هستند، «در سراسر جهان در انتظارند تا شما این گزینه را از روی میز به صحنه عمل بیاورید.»

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای که روز پنجشنبه با شبکه العربیه داشت با اشاره به توافق هسته‌ای ژنو میان تهران و گروه ۱+۵ گفت اگر ایران این توافق را کنار بگذارد، «گزینه نظامی که در دسترس آمریکاست هم آماده است و آنچه که لازم باشد انجام خواهد شد.»

آقای کری افزود: «بنابر این فکر نمی‌کنم چنین حالتی چندان طول بکشد و فکر نمی‌کنم این گزینه عاقلانه‌ای برای ایران باشد.»