.

۱۳۹۲ تیر ۱۲, چهارشنبه

نظامیان مصری اقدامات بعدی خود را در جلسه اضطراری بررسی می‌کنند


نظامیان مصری برای بررسی اقدامات بعدی در مورد شرایط بحرانی این کشور جلسه اضطراری تشکیل داده‌اند و سخنگوی رئیس جمهوری این کشور بر ادامه زمامداری او تاکید کرده است.
روز چهارشنبه، ١٢ تیر (٣ ژوئیه)، گزارش شد که فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مصر یک جلسه اضطراری تشکیل داده‌اند تا در مورد نقش ارتش در خاتمه دادن به بحران سیاسی این کشور مذاکره کنند.
این جلسه درحالی تشکیل می‌شود که ضرب‌الاجل نظامیان برای حل بحران کنونی روز چهارشنبه، ساعت ٤:٣٠ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی پایان خواهد یافت. قرار است در پایان جلسه فرماندهان ارتش، بیانیه‌ای صادر شود.
ارتش مصر با صدور ضرب‌الاجلی در روز دوشنبه، از سیاستمداران خواسته بود تا مطالبات چندصد هزار نفری را برآورده کنند که از روز یکشنبه در قاهره، پایتخت، و سایر شهرهای مصر دست به اعتراض زده‌اند.
خواست اصلی معترضان کناره‌گیری محمد مرسی، رئیس جمهوری وابسته به گروه اسلامگرای اخوان المسلمین است که سال گذشته به این سمت انتخاب شد.
روز چهارشنبه، سخنگوی رئیس جمهوری مصر با تاکید بر اینکه آقای مرسی هرگز تسلیم فشار برای کناره‌گیری از سمت خود نمی‌شود، گفت که "برای رئیس جمهوری مرگ در راه دموکراسی بهتر از سرزنش تاریخ است."
آقای مرسی در سخنانی در شامگاه گذشته، تاکید کرد که کناره‌گیری نمی‌کند و با اظهار اینکه از طریق انتخابات آزاد به ریاست جمهوری رسیده، گفت که "تا پای جان" از جایگاه مشروع خود دفاع خواهد کرد.
در واکنش به سخنرانی رئیس جمهوری، فرماندهان ارتش با صدور بیانیه‌ای تحت عنوان "آخرین ساعات" هشدار دادند که در مقابله با "تروریست‌ها و ابلهان" از ایثار خون خود دریغ ندارند. همچنین، گزارش شده که نفرات ارتش در سازمان رادیو و تلویزیون دولتی مصر مستقر شده‌اند.
در مقابل، سخنگوی گروه اخوان المسلمین گفته است که حامیان این گروه اسلامگرا برای دفاع از رئیس جمهوری آماده شهادت هستند.

هیچ نظری موجود نیست: