.

۱۳۹۲ تیر ۱۲, چهارشنبه

روحانی: دولت قوی به معنی دولت مداخله‌گر در زندگی خصوصی نیست

حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب در انتخابات یازدهم ریاست‌ جمهوری ایران، روز چهارشنبه، ۱۲ تیر، در دیدار با تعدادی از روحانیون گفت که دولت قوی به معنی دولت «محدودکننده زندگی مردم و مداخله‌کننده در زندگی خصوصی نیست».
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسن روحانی که در سالن وزارت کشور سخن می‌گفت همچنین با ذکر این‌ که «دولت قوی از یک جامعه قوی برمی‌خیزد» اظهار داشت که «ما باید زمینه مشارکت مردم را هر روز بیشتر و زمینه تصدی‌گری دولت را در امور جامعه هر روز کمتر و کمتر کنیم».
وی افزود: «دولت قوی و توانمند به معنی دولت مداخله‌گر و متصدی در همه امور و محدودکننده زندگی مردم و مداخله‌کننده در زندگی خصوصی نیست. قدرت دولت در بالا بردن اعتماد جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی است.»
حسن روحانی توضیح بیشتری در مورد حد و مرزی که وی برای مداخله دولتی در زندگی خصوصی شهروندان قائل است نداد.
وی اما در بخش دیگری از سخنانش به مسئله نوع برخورد دولت با جوانان پرداخت و گفت: «با سخن تند جذب جوانان امکان‌پذیر نیست. اگر انحرافی وجود دارد باید آنها را اصلاح کنیم.»
وی در این باره افزود که «باید بدانیم که سروکار ما با جسم جوان نیست که با زور بتوان آن را درست کرد، بلکه سروکار ما با اندیشه جوان است که این جز با بیان نرم و قول سدید راه دیگری ندارد».

هیچ نظری موجود نیست: