.

۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

مطهری: منتقدان حکومت را از زندان‌ها آزاد کنید


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، خواستار تعیین تکلیف میرحسین موسوی و مهدی کروبی و نیز آزادی زندانیان سیاسی‌ای شد که جرمی جز انتقاد ندارند. او همچنین از نمایندگان افراطی مجلس خواست روحانی را در انتخاب وزیر آزاد بگذارند.
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه (۶ مرداد/ ۲۸ ژوئيه) طی نطقی در مجلس از حبس "برخی زندانیان سیاسی که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می‌برند" انتقاد کرد. بنا به نظر او، منتقدان یک حکومت "تا وقتی دست به شمشیر نبرده و مزاحم امنیت جامعه نشده‌اند"، نباید از حقوق اجتماعی محروم شوند و با آن‌ها باید مانند سایر مردم رفتار کرد.
مطهری به فشاری اشاره کرد که از سوی مقامات امنیتی برای زندانی کردن منتقدان حکومت اعمال می‌شود. او گفت: «اکنون برخی زندانیان سیاسی داریم که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می‌برند این امر با سیره امام علی سازگار نیست و لازم است رئیس قوه قضائیه بدون اعتنا به فشارهای مقامات امنیتی این افراد را آزاد کند.»
این نماینده مردم تهران که از چهره‌های معروف اصولگرایان و از منتقدان سرسخت سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، نخست به نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد که به نظر وی باید در دولت آتی نیز دنبال شود، چون "سرکشی به همه نقاط کشور، توجه به توده مردم و صلابت در برابر تکبر و سلطه‌گری غرب".
او سپس نظر خود را درباره نقاط ضعف دولت محمود احمدی‌نژاد بیان داشت. مطهری گفت که بیشترین قانون‌شکنی‌ها در دوره دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد، چون او غافل بود از اینکه "رئیس جمهور مجری قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و مصوبات مجلس است و نه مجری نظریات خود".
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس "عدم انضباط مالی، دفاع از تز مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی و پایبند نبودن به امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های فرهنگی" را از دیگر نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد دانست.
مطهری از رئیس جمهور منتخب، حسن روحانی، خواست که پایبند به قانون اساسی باشد. او بار دیگر بر آزادی زندانیان سیاسی منتقد تاکید کرد و از دو شخصیت اپوزیسیون دولت احمدی‌نژاد و کاندید انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نام برد: «اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی تحقق یافته است باید آثار بحران سال ۸۸ محو گردد. زندانیان سیاسی که اکثر آنها جرمی جز انتقاد ندارند آزاد شوند و تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز مشخص شود.»
مطهری افزود: «اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای بعدی خود مطرح کرد نیست؟ حداقل این است که به آنها اجازه دفاع از خود داده شود.»
علی مطهری پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ از منتقدان به نحوه برخورد با معترضان بود.

هیچ نظری موجود نیست: