.

۱۳۹۳ بهمن ۶, دوشنبه

نیروهای کرد، موصل را با گازهای سمی بمباران کردند

به دنبال حمله وحشیانه نیروهای مرتد پیشمرگه به شهر موصل و بمباران مردم بی دفاع آن با چندین راکت که منجر به کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان گردید،  دولت اسلامی نیروهای مرتد پیشمرگه را به به کارگیری گازهای سمی در این بمباران متهم نمود.
دولت اسلامی اعلام نمود که در حمله راکتی روز گذشته نیروهای مرتد پیشمرگه به موصل دهها تن از مردم بی دفاع در نتیجه خفگی و مسمومیت با گازهای سمی کشته شده و دهها تن دیگر نیز در اثر بمباران محله های العریبی و الإصلاح در شمال موصل با گازهای سمی، زخمی و مسموم شده اند.

نیروهای مرتد پیشمرگه در حال حاضر تعدادی از روستاها و اراضی غرب شهر موصل که جماعت دولت اسلامی به مدت چندین ماه بر آن سیطره یافته است را اشغال کرده اند.


در همین حال منابع خبری گزارش دادند که درگیری های شدیدی میان نیروهای مرتد کرد با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی از یک سو و نیروهای دولت اسلامی از سوی دیگر در روستاهای الصالحیة و منطقه ای نزدیک به سد بادوش و نیز روستای حسن جلاد در شرق سد موصل، شکل گرفته است.


به گفته رشید حاج علی، یکی از افسران نیروهای مرتد پیشمرگه، نیروهای این گروه به 12 کیلومتری شهر موصل پایگاه اصلی جماعت دولت اسلامی در عراق رسیده اند، و این شهر اکنون در تیررس بمباران توپخانه ای نیروهای مرتد پیشمرگه قرار دارد.


در جبهه دیگر درگیری های  دولت اسلامی با نیروهای ارتش عراق و آنچه خود را "جمعیت مردمی" می نامند، به گزارش منابع امنیتی دستکم 30 تن از این نیروها در استان دیالی به هلاکت رسیده اند.


یک منبع امنیتی در عراق گزارش داد که 32 تن از نیروهای حکومتی و شبه نظامیان "جمعیت مردمی" در درگیری با  دولت اسلامی در منطقه مقدادیه در شمال شرق دیالی به هلاکت رسیده و نزدیک به 100 تن نیز زخمی شده اند.


وی همچنین اعلام کرد که نیروهای شبه نظامی آنچه خود را "جمعیت مردمی" می نامند در ادامه جنایت های وحشیانه خود علیه مسلمانان بی دفاع اهل سنت، 12 مسجد و دهها خانه در روستاهای وابسته به شهر مقدادیه که نیروهای حکومتی بار دیگر آنها را اشغال کرده اند، به آتش کشانده و منفجر کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: