منابع امنیتی در لبنان روز سه شنبه 9-7-2013 اعلام کردند انفجاری عظیم جنوب بیروت، پایتخت این کشور را لرزاند که در نتیجه آن چند نفر زخمی و شماری از کامیون ها در آتش سوختند.
به گزارش العربیه این انفجار توسط یک بمب که کنار یک پارکینگ کار گذاشته شده بود اتفاق افتاد که در نتیجه آن 18 نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش نیروهای حزب الله لبنان و ارتش این کشور با محاصره محل حادثه ، از ورود روزنامه نگاران و تصویر برداران به آن منظقه جلوگیری کردند.

در همین حال تلویزیون المنار، وابسته به حزب الله لبنان اعلام کرد که، انفجار امروز ناشی از بمب گذاری در یک خودرو است که در پارکینگی در نزدیکی مرکز همکاری اسلامی پارک شده بود.

خبرنگار العربیه گزارش داد که نیروهای حزب الله لبنان لحظاتی پس از این انفجار راههای منتهی به محل حادثه را بسته و از ورود خبرنگاران جلوگیری کردند.

علی السبیسی تحلیگر سیاسی در گفت و گو با العربیه اظهار داشت :" همه می دانند که حزب الله لبنان به شکل علنی در بحران سوریه دخالت کرده است بنابراین رخ دادن چنین اتفاقی غافلگیر کننده نبوده است."

"نجیب میقاتی" نخست‌ وزیر مستعفی لبنان وقوع این انفجار در ضاحیه بیروت را محکوم کرد.

میقاتی اظهار داشت :" بار دیگر دست خیانت، امنیت لبنان و لبنانی‌ ها را این بار در منطقه عزیزی هدف قرار داده است ."


به گفته وی :" این انفجار گوشه‌هایی از تاریخ تاریک لبنان را به اذهان آورد که لبنانی‌ها تصور می‌ کردند، پایان یافته و این دوران دیگر به لبنان باز نخواهد گشت."

از سوی دیگر لوی مقداد سخنگوی ارتش آزاد در واکنش به این حادثه اعلام کرد که "مسئولیت این انفجار بر عهده حزب الله لبنان است."

وی با محکوم کردن هر انفجاری که مناطق مسکونی را هدف قرار می دهد هرگونه دست داشتن ارتش آزاد در این انفجار را رد کرد.

اما مقداد در عین حال تاکید کرد که ارتش آزاد مکان های تجمع نیروهای حزب الله و نیز تجهیزات نظامی آنها را اهداف نظامی به شمار می آورد و هدف حملات خود قرار خواهد داد.