.

۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

اژه‌ای حاضر به ارائه جزئیات حکم قضات متهم در پرونده کهریزک نشد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز دوشنبه ۱۰ تیر از صدور حکم قضات متهم در پرونده کهریزک خبر داد اما از ارائه جزئیات این حکم خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در نشست خبری خود با اشاره به حکم شعبه ۷۶ دادگاه کیفری در خصوص پرونده متهمان کهریزک اظهار داشت: «حکم این پرونده صادر شده است و قابل تجدید نظر خواهی است. تا زمانی که حکم قطعی نشود نمی‌توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم.»

وی در این نشست خبری با ذکر این‌که «متهمان و وکلای آنان پس از ۲۰ روز از ابلاغ حکم فرصت دارند نسبت به تجدید نظرخواهی اقدام کنند» گفت «چنانچه متهمان اعتراضی نسبت به این حکم نداشته باشند حکم قطعی بوده و اعلام خواهد شد.»

دادگاه کهریزک به اتهام‌های سعید مرتضوی، حسن زارع دهنوی (معروف به قاضی حداد) و علی‌اکبر حیدری‌فر، سه مقام  پیشین قضایی ایران، در پرونده کشته شدن محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی در بازداشتگاه کهریزک رسیدگی کرده است.

مقام‌های رسمی ایران مرگ این سه نفر در بازداشتگاه کهریزک را تایید کرده‌اند و اکنون نیز شاکیان اصلی پرونده خانواده‌های روح‌الامینی، جوادی‌فر و کامرانی هستند که خواهان «محاکمه آمران و عاملان اصلی» این واقعه شده‌اند.

به گزارش مهر، روز چهارم تیرماه، سیامک مدیر خراسانی، قاضی پرونده کهریزک، در مورد برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه سعید مرتضوی به ۱۵ سال حبس و پنج سال انفصال از خدمت محکوم شده است، گفت: «در مورد این خبر تاییدیه تا تکذیبیه‌ای ندارم و باید منتظر رای باشید.»

سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده کهریزک، روز ششم خرداد گفت که این پرونده سیاسی است و اتهامات آن را قبول ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی منکر ضرب و جرح سه فرد جان‌باخته در بازداشتگاه کهریزک شد و گفت آنان در خیابان و هنگام بازداشت مصدوم شده بودند.

وی گفت که اگر دادگاه حکمی علیه وی صادر کند «حتما اعتراض می‌کند و تمکینی به آن حکم نمی‌کند».

روز یکم خردادماه، علی‌اکبر حیدری‌فر، یکی دیگر از متهمان پرونده کهریزک، پیش از ورود به یازدهمین جلسه دادگاه کهریزک گفت که «کهریزک غیرقانونی نبوده بلکه سلیمانی، مدیرکل نظارت بر زندان‌های استان‌های تهران، گفت که نظارتی بر این زندان نبوده است.»

هیچ نظری موجود نیست: