عدلی منصور رئیس دادگاه قانون اساسی مصر روز پنجشنبه 7-4-2013 به عنوان رئیس جمهور موقت مصر برای مرحله انتقالی، سوگند یاد کرد.
مراسم تحلیف عدلی منصور به دنبال رویدادهای اخیر مصر و پس از برکناری مرسی از قدرت و تعلیق قانون اساسی توسط ارتش این کشور صورت می گیرد.

مرحله انتقالی قرار است تا برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری و پارلمانی ادامه خواهد یافت.

به گزارش تلویزیون العربیه عدلی منصور پس از ادای سوگند گفت:" با کمال عزت و افتخار و قدردانی، مسئولیت سمت ریاست جمهوری مصر را در مرحله انتقالی به عهده می گیرم."

عدلی تاکید کرد قبول حکم سمت ریاست جمهوری موقت را از جانب مصدر اصلی این حکم که همان ملت مصر است قبول کرده است.
او افزود:" 30 ژوئن همه مصری ها را بدون تبعیض گرد هم آورد و مردم مصر در این روز به جهان ثابت کردند که هرگز شکست نخواهند خورد."

رئیس جمهور موقت مصر افزود:" قوه قضائیه مصر طی این مدت همه اهانت ها علیه این نهاد و تلاش عده ای برای از بین بردن "استقلال" تصمیم گیری های قانونی آن را صبورانه تحمل کرد".

وی ضمن تقدیر از نقش نیروهای انتظامی مصر اظهار داشت:" پلیس مصر در این حوادث جایگاه و موقعیت حقیقی خود را در میان توده های مصری و در کنار آنها باز یافت ".

رئیس سابق دادگاه قانون اساسی به جوانان و نیروهای مسلح که "ضامن امنیت " مصر هستند ادای احترام کرد.
منصور عدلی رئیس دادگاه عالی قانون اساسی 68 ساله  و از اهالی قاهره است  او پیش از این سمت در اوایل این ماه، از طرف مجمع عمومی دادگاه به عنوان رئیس دادگاه قانون اساسی مصر به جای موفق ماهر البحیری انتخاب شد.
عدلی با تجربه ای 10 ساله در امور قضایی به عنوان شخص دوم دادگاه عالی قانون اساسی مصر در بین مصری ها معروف است  او همچنین به عنوان یکی از با تجربه ترین افراد حقوقی، قضایی و قانونی این کشور به شمار می آید. عدلی  در سال 1967 دکترای حقوق را از دانشگاه قاهره دریافت کرد. وی علاوه بر مدرک دکترای حقوق، مدرک دیپلم عالی در رشته قانون و علوم اداری را نیز از دانشگاه حقوق در قاهره دریافت کرده است.

گفتنی است که این اولین بار نیست که عدلی وارد کاخ ریاست جمهوری مصر می شود بلکه او در سال 1970 نیز به عنوان عضو اداره "فتوی و قانونی گذاری" در کاخ ریاست جمهوری این کشور کار کرده بود.