.

۱۳۹۳ آذر ۹, یکشنبه

ضارب زنان در جهرم یک بسیجی است

خبرگزاری هرانا – طی هفته گذشته ۱۱ مورد از حمله به زنان و دختران در شهرستان جهرم درجنوب استان فارس باعث ترس و وحشت عمومی دراین شهر شد. زخمی شدن سه دانشجو و یکی از کارمندان دانشگاه جهرم و شکسته شدن شیشه‌های خوابگاه‌های دختران باعث ایجاد تجمع اعتراض آمیز دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۳ شد که البته هم‌زمانی این حملات با مسمومیت غذایی دراین دانشگاه باعث شد که عده‌ای این قضایا را مرتبط با هم بدانند.
Mohamad-beheshtifar-saham-newsبه گزارش هرانا به نقل از سحام، متعاقب این اتفاقات جلسه شورای تامین شهرستان جهرم درفرمانداری این شهر با حضور نمایندگان دانشجویان برگزار شد و فرماندار این شهرستان، قول پیگیری جدی ناامنی‌های ایجاد شده درجهرم وایجاد گشت‌های منظم نیروی انتظامی دراطراف دانشگاه و خوابگاه‌ها را داد. خبر مسمومیت و مجروح شدن دانشجویان در بسیاری از خبرگزاری‌های محلی و کشوری منتشر شد، اما پس از ساعاتی همه آن‌ها خبر مجروحیت دانشجویان دختر با چاقو را از خبرهای خود حذف کرده و صرفا به بحث مسمومیت پرداختند.
ناامنی‌های جاری در شهرستان جهرم باعث شد که در‌‌نهایت دانشجویان از روزچهارشنبه کلاس‌ها را تعطیل کنند. درتمامی موارد، ضارب با چاقو به باسن دانشجویان دختر زده بود، اما درآخرین مورد دختری همراه با مادرش مورد حمله قرار گرفت که دراین حادثه، شکم این دختر جوان نیز مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود. این در حالی بود که دوربین مداربسته ساختمانی واقع درخیابان شهید مطهری، کوچه نارنجی شهرستان جهرم، از این واقعه فیلم‌برداری کرده بود و ضارب را به همراه یک خودرو سمند سفید (خودروی پدر متهم) نشان می‌داد.
با پیگیری‌های نیروهای انتظامی سرانجام فرد ضارب در روز پنج‌شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۳ دستگیر شد. ضارب محمد بهشتی فر۲۲ ساله و عضو بسیج «قطب آباد» از توابع جهرم است. گفته می‌شود پدر وی سرهنگ پاسدارجلیل بهشتی فر (جلیل اسفریزی) است که درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد (روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) می‌باشد.
صبح روز گذشته متهم به همراه دادستان جهرم و مقامات اطلاعات این شهرستان درشهرک انقلاب (منزل مسکونی خانوادگی متهم) برده شد و درحال بازسازی صحنه جنایت‌های صورت گرفته مشاهده شده است. وی تاکنون از معرفی هم‌دستانش به مقامات قضایی شهرستان جهرم خودداری کرده است.
برخی افراد و محافل در دو روز گذشته تلاش کرده‌اند که وابستگی وی به بسیج را انکار کنند، اما سوابق و فعالیت‌های وی دربسیج قطب آباد جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای را در خصوص عملکرد وی باقی نمی‌گذارد.
بنا به گزارش منابع سحام، ناامنی‌های جاری در شهرستان جهرم باعث شد که در‌‌نهایت دانشجویان از روزچهارشنبه کلاس‌ها را تعطیل کنند. درتمامی موارد، ضارب با چاقو به باسن دانشجویان دختر زده بود، و با مانتو تردد می‌کرده‌اند.
محمد بهشتی فر گفته که این اقدامات را پس از شنیدن صحبت‌های یکی از روحانیون که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است» انجام داده و هدف وی «اقدام عملی برای نهی ازمنکر» بوده است.
در بازجویی‌های اولیه وی هدف خود از این اقدامات را مبارزه با بدحجابی ذکر کرده و گفته است اهداف وی زنان و دخترانی بوده‌اند که حجاب کامل با چادر نداشته و با مانتو بوده‌اند.
گفتنی است پس از شناسایی وی، بلافاصله گزارشی مبنی بر «عدم سلامت روانی» وی تهیه و برای تایید به پزشکی قانونی ارسال شده تا از هرگونه مجازات شدید قضایی جلوگیری به عمل آید.
خواسته صریح مردم و دانشجویان و افراد مضروب شده در شهرستان جهرم، رسیدگی دقیق به این پرونده و مشخص شدن عاملان احتمالی همراه یا تحریک کنندگان وی به این اقدامات هستند.

64کشور جهان نشانه های مذهبی بر پرچم خود دارند



العربیه.نت فارسی:بر اساس تحقیق جدید موسسه" Pew Research"، یک سوم از کل 196 کشور جهان پرچم های ملی خود را با نشانه ها و علایم مذهبی تزئین کرده اند.

حدود نیمی (%48) از این 64 کشور را کشورهای مسیحی تشکیل می دهند. یک سوم (%33) از ملل اسلامی هستند. کشورهای اسلامی و مسیحی بزرگترین گروه از این دسته هستند که سمبل های مذهبی را بر پرچم ها خود نقش داده اند.


علایم مسیحی بر 31 پرچم جهان از اروپا، آسیا گرفته تا اقیانوس آرام و آمریکا وجود دارند.


برای نمونه پرچم بریتانیا که به "Union Jack " معروف و شناخته می شود از نقوش سه صلیب سنت جرج، سنت پاتریک و سنت آندریو تشکیل شده است.


کشورهای منافع مشترک که متشکل از مستعمره های سابق بریتانیاست سعی کرده اند که پرچم بریتانیا را با پرچم های ملی خود به اشکالی ادغام کنند. این کشورها شامل فیجی، تاواولو، استرالیا و زلاند نو هستند. نروژ، اسپانیا، یونان، جمهوری دومینیکن، دانمارک، سوئد، فنلاند و ایسلند از دیگر کشورهایی هستند که علایم و صلیب مسیحیت در پرچم های آنها ادغام شده اند.

 


علایم و سمبل های اسلامی بر پرچم های 21 کشور صحرای سفلی ( کشورهای پایین تر از کشورهای عربی شمال آفریقا) آسیا، اقیانوس آرام و خاورمیانه نقش بسته اند. برای نمونه پرچم بحرین دارای 5 زاویه است که از 5 ستون دین اسلام برگرفته شده است. الجزایر، ترکیه، برونئی و ازبکستان، به اتفاق بسیاری از کشورهای دیگر، ستاره و هلال را به عناوین سمبل اسلامی در پرچم های ملی خود دارند. پرچم سنگاپور نیز دارای ستاره و هلال است، اما اینها مفهومی مذهبی ندارند چون این کشور اسلامی نیست. هلال در پرچم سنگاپور بر اساس توجیه دولت این کشور، به معنای صعود کشوری جدید و 5 ستاره در آن، 5 ایده دموکراسی، صلح، توسعه، عدالت و مساوات را به نمایش می گذارد.
 


علایم بودایی و هندو در 5 پرچم دنیا نقش بسته است که در سه تا از این 5 پرچم سمبل هر دو دین مشترکا وجود دارد. این سه کشور که مشترکا علایم ادیان هندو و بودایی را دارند، پرچم کامبوج است که معبد آنگور که متعلق به هر دو دین است، در آن نقش بسته است. دیگری پرچم نپال است که سمبل های این دو دین را بنابر ترکیب جمعیتی این کشور نمایان می سازد. سومی پرچم بزرگترین دموکراسی جهان هندوستان است. در این پرچم "چاکرای آبی" (دایره چرخ مانندی که در فلسفه هند 7 عنصر تشکیل دهنده روح و انسان است) را در وسط پرچم داریم که سمبل هر دو دین است.

اسرائیل تنها کشوری است که دارای سمبل های یهودی در پرچم خود دارد که این سمبلها متشکل از ستاره داوود با زمینه آبی و سفید است که سمبل شالی است که یهودیان هنگام عبادت روی خود می اندازند.


6 کشور دیگر هم پرچم هایشان با علایم مختلف مذهبی آمیخته است. به عنوان نمونه پرچم ژاپن دارای یک "هینومارو" یا آفتاب در حال طلوع است که نماینده دین "شینتو"، دین اکثریت مردم این کشور در دوران سابق امپراطوری است.


در پرچم های ارورگوئه و آرژانتین، خورشید طلایی نقش بسته اند. آفتاب طلایی سمبلی است از خدای آفتاب به نام "اینتی" در تمدن "اینکا" است. اینکا تمدن قدیمی آمریکایی جنوبی پیش از ورود اروپاییان است.


در پرچم مکزیک، خدای "آزتیک" به نام "هیوتزیلوپوچتلی" دیده می شود که تصویری افسانه ای است که یک عقاب ماری را در منقار داشته و باور بر این است که مردم "آزتیک" را راهنمایی می کند که معبد " تینوچتیتلان" را بنا سازند.


اما پرچم ایالات متحده آمریکا نشانه دینی ندارد، اما پرچم های برخی از ایالات این کشور حامل سمبل های مذهبی هستند. به عنوان نمونه پرچم نیومکزیکو دارای خورشیدی است که شعاع آن به سوی بیرون می تابد که تاریخ روحانی "زیا پیوبلو" را به تصویر می کشد. از میان دیگر ولایات آمریکا آلاباما و فلوریدا هستند که پرچم های آنها صلیب سنت آندریو را بر خود دارند.

جنگ روسیه علیه مسلمانان کریمه

 چیزی که مشخص شده این است که مسلمانان تاتار در شبه جزیره کریمه با الحاق سرزمین خود به روسیه در ماه مارس مخالفت کردند و الان دارند تقاص مخالفت خود را پس می دهند.
 
چیزی که مشخص شده این است که مسلمانان تاتار در شبه جزیره کریمه با الحاق سرزمین خود به روسیه در ماه مارس مخالفت کردند و الان دارند تقاص مخالفت خود را پس می دهند.
ماموران روس و کریمه ای به خانه های مسلمانان در کریمه می ریزند و به بهانه هایی مانند تلاش برای کشتن ماموران امنیتی یا نگهداری کتب ممنوعه آنان را دستگیر می کنند که برخی از مسلمانان تاتار تاکنون مفقود مانده اند.

مسلمانان تاتار هیچگاه جنایت وحشیانه روس ها علیه خود را فراموش نمی کنند. راهپیمائی مرگ در سال 1944 چیزی بود که از طرف استالین به آنان تحمیل شد و طی آن تعداد بسیار زیادی از مسلمانان بی گناه تاتار قتل عام شدند.


اکنون مسلمانان تاتار تلاش دارند تا با برپایی گشت هایی در روستاهای خود از حمله نیروهای روسی جلوگیری نمایند. آنها حتی از فن آوری هایی چون گوشی های هوشمند و برنامه های اندروید برای ارتباط با هم و ردیابی سربازان استفاده می کنند.


مسکو مسلمانان تاتار را نمی خواهد. رهبران مسلمان را از ورود به کریمه بازداشته است؛ مساجد آنان را بسته است، به خانه هایشان حمله می کند؛ رسانه های آنان را تعطیل کرده و هرگونه اجتماع آنان را نیز ممنوع اعلام نموده است. هم اکنون صدها مسلمان اخراج، دستگیر و جریمه شده اند و تلاش های زیادی برای سوزاندن مساجد آنان نیز صورت گرفته است.


ماموران امنیتی روس و کریمه ای مردان مسلمان تاتار را به شکلی وحشتناک در مقابل زن و بچه هایشان کتک می زنند. در خانه ها را می شکنند و به زور وارد آن می شوند. بسیاری از کسانی که این گزارش را ترتیب داده اند از ترس، نام خود را ذکر نکرده اند.


یکی از مسلمانان تاتار چنین می گوید پوتین گفت ما به مسلمانان تاتار در کریمه خوش آمد می گوییم، کتک زدن و به زور به خانه ریختن خوش آمدگویی پوتین است! اگر وضعیت در کریمه به همین ترتیب پیش رود، هیچ تاتاری در این شبه جزیره نمی ماند. همین الان هم بسیاری از آنان یا به اوکراین گریخته اند یا به ترکیه.

هلاکت دهها تن از مزدوران حزب الشیطان و پاسدار رژیم رافضی

منابع خبری ارتش آزاد سوریه روز شنبه از درگیری های شدید میان نیروهای اسد، عناصر حزب الشیطلت لبنان و شماری از افراد سپاه پاسداران مستقر در سوریه از یک سو و مخالفان اسد از سوی دیگر در منطقه درعا خبر دادند.
به گزارش العربیه به نقل از منابع مطلع، مخالفان رژیم بشار اسد، در این درگیری ها بیش از 30 تن از افراد سپاه پاسداران و نیروهای حزب الشیطان لبنان به هلاکت رسیدند.
مخالفان سوری می گویند هنوز اجساد کشته شدگان پاسدار و حزب الشیطان در منطقه درعا بر زمین باقی مانده است و نیروهای اسد نتوانستند این اجساد را از صحنه خارج کنند.
این در حالی است که نیروهای اسد با بمباران مناطق مسکونی درعا بوسیله بمب های بشکه ای آتش زا بیش از 18 غیر نظامی را به قتل رساندند.

۱۳۹۳ آذر ۶, پنجشنبه

قطع شبکه های تلفن همراه در موصل

خلافت اسلامی از روز پنج‌شنبه شش آذر تمام شبکه‌های تلفن همراه در شهر موصل را قطع کرد، اقدامی که گفته می‌شود به منظور مقابله با ارسال اطلاعات به نیروهای ائتلاف علیه خلافت انجام شده است.
 در همین حال برخی از اهالی شهر که از شبکه متفاوت خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند هنوز به اینترنت دسترسی دارند.
شهر موصل خردادماه امسال به دنبال پیشروی‌های مجاهدین  در شمال عراق سقوط کرد.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که سایر نقاط عراق نیز همچنان شاهد درگیری‌ میان نیروهای شیعه ارتش  این کشور با مجاهدین خلافت اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش عراق روز چهارشنبه حملات مجاهدین به مراکز دولتی شهر رمادی، مرکز استان الانبار، را دفع کرد‌ند.

۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

یک دانش آموز دبستانی بلوچ در اثر ضرب و شتم معلم راهی اتاق عمل شد

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ عبدالحمید گرگیج فرزند نور الله کودک 9 ساله که در مقطع سوم ابتدایی دبستان شهید میر حسینی شهرستان میرجاوه مشغول به تحصیل بود در اثر پارگی رگ و عفونت دست ناشی از ضربات شلاق معلم راهی اتاق عمل بیمارستان شد.


نور الله گرگیج پدر این دانش آموز در این باره به کمپین فعالین بلوچ گفت: روز یکشنبه 25 آبان معلم پسرم به نام عباسی اهل زابل با شلنگ مخصوص کپسول گاز فرزندم را از ناحیه دست مورد ضرب و شتم قرار داده که در اثر آن فرزندم با پارگی رگ دست و عفونت شدید مواجه شده است.

نور الله که کارمند اداره بهداشت است می افزاید: برای معالجه فرزندم او را به زاهدان منتقل کردیم اما بیمارستان های نبی اکرم و بو علی با این بهانه که فرزندتان سنش کم است وی را قبول نکردند حتی بیمارستان بو علی ابتدا پذیرفت و برای وی پرونده هم باز کردند اما با اینکه وضعیت دست بچه ام بد بود دوباره به دلایلی غیر قابل پذیرش وی را رد کردند.

پدر دانش آموز افزود: اکنون پسرم در بیمارستان امام علی زاهدان بستری شده و امروز یکشنبه (2 آذر) برای شستشوی عفونت دست، به اتاق عمل برده شده و فردا قرار است رگ های دستش مورد عمل جراحی قرار گیرند.
نور الله در ادامه گفت: معلم پسرم به ما گفته است که کلیه هزینه بیمارستان را تقبل می کند.
پدر دانش آموز مضروب که گویا برای شکایت از معلم رغبت نداشت گفت: تا کنون از معلم خاطی شکایت نکرده ایم.

یک دانش آموز دبستانی بلوچ در اثر ضرب و شتم معلم راهی اتاق عمل شد

پایان مذاکرات هسته ای رژیم/وزیر امورخارجه بریتانیا می‌گوید مذاکرات هسته ای با ایران تا ۷ ماه دیگر تمدید شد

فیلیپ هَموند، وزیر امورخارجه بریتانیا با تائید تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران تا تیرماه سال آینده گفت: در مذاکرات اخیر پیشرفت قابل توجهی داشتیم.
پیشتر خبرگزاری‌های بین المللی به نقل از ديپلمات‌های غربی، از احتمال تمديد مذاکرات هسته‌ای ميان ايران و قدرت‌های جهانی تا ۷ ماه دیگر خبر داده بودند.
دیپلمات‌هایی که نامشان اعلام نشده به این خبرگزاری‌ها گفته‌ بودند که مذاکرات تا اول ژوئيه سال آینده میلادی (۱۰ تیر ۱۳۹۴) تمدید می‌شود.
رويترز گزارش داده که هدف از اين مذاکرات، رسيدن به «توافق سياسی» تا ماه مارس آينده است.

۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

خلافت اسلامی می گوید ساختمان استانداری رمادی را تصرف کرده است

مجاهدین خلافت شامگاه شنبه ساختمان استانداری رمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق را تصرف کرده است .
شبکه خبری الجزیره قطر نیز با تایید ورود مجاهدین به خیابان های مرکزی الانبار ، ازدرگیری در محوطه استانداری در رمادی خبر داد .
دولت عراق هنوز خبر تصرف استانداری استان الانبار از سوی مجاهدین را تایید یا تکذیب نکرده است .
حمله مجاهدین خلافت به شهر رمادی از صبح جمعه آغاز شده بود و مقامات محلی خواستار حمایت فوری هوایی از جانب ارتش عراق و نیروهای آمریکایی شده بودند.

۱۳۹۳ آبان ۳۰, جمعه

آمریکا 1500 سرباز دیگر به عراق اعزام می کند

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد برای تقویت حضور نیروهای خود در مقابله با خلافت اسلامی در عراق 1500 سرباز اضافی طی هفته های آینده به این کشور اعزام خواهد کرد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز حملات هوایی این کشور علیه مجاهدین خلافت اسلامی در عراق، تصمیم گرفت شمار نیروهای آمریکایی درعراق را به دوبرابر آنچه بود افزایش یابد. اما رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که نیروهای این کشور در عملیات جنگی شرکت نخواهند کرد بلکه به آموزش و مشاوره نیروهای عراقی خواهند پرداخت.

۱۳۹۳ آبان ۲۹, پنجشنبه

به شهادت رسیدن یکی از جوانان اهل سنت به دست رژیم سفاک ولایت فقیه در خاش

به گزارش کمپین فعالین بلوچ محمد ریگی معروف به فرامرز روز چهارشنبه 28 آبان در حال انجام کارهای روزمره در یکی از خیابان های شهر خاش مورد شلیک مستقیم ماموران گشت نیروی انتظامی کلانتری 11  قرار گرفت که در اثر اصابت گلوله در ناحیه سر در دم جان سپرد.

 

ماموران نیروی انتظامی می گویند راننده خودرو به فرمان ایست توجه نکرده است اما همراهان "محمد ریگی" به عنوان شاهدان عینی این موضوع را رد می کنند.

نیاز محمد ریگی عموی محمد در تشریح ماجرا به کمپین فعالین بلوچ گفت: ساعت حوالی 9 شامگاه چهارشنبه محمد به همراه دو نفر از دوستانش با خودرو پژو در شهر در حال تردد بودند که گشت نیروی انتظامی به آنها ایست می دهد و آنها هم متوقف می شوند اما مامور نیروی انتظامی کلانتری 11 پس از اینکه محمد در ماشین را باز می کند که از آن خارج شود به سمت وی شلیک می کنند که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.

نیاز محمد افزود: محمد سرباز وظیفه بود و در بسیج عباس آباد در 10 کیلومتری شهرستان خاش مسیر خاش – زاهدان مشغول خدمت سربازی و در این ایام در مرخصی به سر می برد.

وی همچنین گفت: ما از طریق فرمانداری پیگیر موضوع هستیم و هم فرمانداری و هم وزارت اطلاعات به ما قول داده اند که موضوع را مورد بررسی قرار دهند و فرد خاطی را محاکمه کنند.

عموی محمد در آخر گفت: متاسفانه این تنها اتفاق در این شهرستان نیست بلکه قبلا هم ماموران نیروی انتظامی خودسرانه به سمت شهروندان تیر اندازی کرده اند و این موضوع باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است پیشتر در اقدامی مشابه در تاریخ چهارشنبه 19 شهریور ماموران انتظامی خاش به سمت خودرو کارگر بلوچ به نام عبدالله مرادزهی آتش گشودند که در اثر آن عبدالله ، کشته و همسر و یکی از فرزندانش زخمی شدند.

اندکی بعد از این واقعه در تاریخ  پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ماه ماموران پاسگاه دهپابید(از توابع بخش نوک‌آباد شهرستان خاش) به سمت خودرو پژو 405 تیر اندازی کردند که  در اثر این شلیک و زخمی شدن راننده خودروی پژو از پل سقوط و منجر به  سوختن سرنشینان در آتش شد که در این واقعه دو نفر از شهروندان بلوچ طائفه کهرازهی کشته شدند.

در واکنش به این اتفاقا مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه با ابراز نگرانی  از برخوردهای سلیقه ای ماموران نیروی انتظامی اظهار داشت: در جاده خاش- زاهدان دو حادثه تیراندازی اتفاق افتاده بود و چند نفر در این حوادث جان باختند، که بسیار دلخراش و نگران کننده بود.

وی از مسئولان مربوطه خواست که با پیگیری موضوع باعث عدم تکرار اقدامات مشابهی در آینده شوند.

 

خلافت اسلامی: پهپاد ایرانی را فرود آوردیم

تصویری که هواداران داعش در توییتر منتشر کرده‌اندمجاهدین «خلافت اسلامی» یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را در عراق به غنیمت گرفتند.
به گزارش سایت «دیلی بیست»، مجاهدین «خلافت اسلامی» در استان دیاله عراق این پهپاد را زمینگیر کرده‌اند.مجاهدین در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که این پهپاد متعلق به ایران را فرود آورده و به غنیمت گرفته‌اند. در این صفحات عکس‌هایی از پهپاد  نیز منتشر شده است.

۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

حمله به کنیسه یهودیان در بیت‌المقدس چهار کشته و هشت زخمی بر جای گذاشت


چهار اسرائیلی در حمله دو مهاجم فلسطینی که با ساطور و اسلحه دستی به یک کنیسه در بیت‌المقدس غربی حمله کردند، کشته شده‌اند.
در این حمله هشت نفر هم زخمی شده‌اند.
پلیس اسرائیل گفته است که دو مهاجم به این کنیسه در غرب بیت‌المقدس را کشته است. دو مهاجم فلسطینی، از بیت‌المقدس شرقی بودند.
سه نفر از کشته شدگان شهروندی آمریکا و اسرائیل را داشتند و یکی از آنها بریتانیایی اسرائیلی بود.
پزشکان در حال حاضر سرگرم مداوای مجروحانی هستند که در جریان حمله به کنیسه زخمی شدند.
گردان‌های ابو علی مصطفی، شاخه نظامی سازمان چپگرای "جبهه مردمی برای آزادی فلسطین" مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

۱۳۹۳ آبان ۲۶, دوشنبه

دو زندانی سياسي بلوچ اعدام شدند /متن پیاده شده پیام صوتی زندانی سیاسی عبدالوحید شه بخش که روز ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در زندان زاهدان اعدام شد


 محمود شه بخش معروف به ضیاء فرزند در محمد 23 ساله وعبدالوحید شه بخش فرزند غوث الدین 22 ساله که در فروردین ماه 91 توسط نیروهای بسیج و سپاه پاسداران بازداشت شده بودند به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی کشور سحرگاه پنج‌شنبه ۲۲ آبان ماه در زندان مرکزی زادهدان اعدام شدند.

عبدالوحید و محمود شه بخش پس از اینکه چهارشنبه 18 دی ماه به حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند به بند 4 و 1  زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و سحرگاه پنجشنبه ۲۲ آبان ماه در محوطه زندان مرکزی زاهدان به پای چوبه دار برده شدند.

در تازه ترين بيانيه وبلاگ عدالت نيوز وابسته به گروه جيش العدل روز یکشنبه 25 آبان نوشت که این اين دو فرد از اعضای  "جيش العدل" بوده اند.




پیام صوتی پیاده شده زندانی سیاسی وحید شه بخش ۲۱ ساله که از کمیسر عالی حقوق بشر استمداد خواسته و در آن انگیزه خود را برای مبارزه سیاسی بیان نموده است . وی همچنین در اینپیام صوتی  به شکنجه های قرون وسطایی توسط بازجویان وزارت اطلاعات اشاره می نماید .این پیام صوتی جهت انتشار در اختیار «فعالین حقوق بشر ودمکراسی درایران» قرار داده شده است.
متن پیام به قرار زیر است:
سازمان حقوق بشر و کمیسیون عالی حقوق بشردر سازمان ملل
بنده وحید شه بخش فرزند ... متولد۱۳۷۱ ساکن زاهدان به علت ظلم و جنابت رژیم علیه ملت ایران و مردم بی دفاع بلوچ و ترور علما و ریش سفیدان و خیلی جنایت دیگر به این علت بنده در سن ۱۷ سالگی به جنبش پیوسته و ۲ سال در جنبش فعالیتهای مدنی انجام می دادم.
در ۱\۳\۹۱ بنده در ۳۰ کیلومتری شهر زاهدان در منطقه چشمه زیارت در خانه مسکونی بودم که نیروهای سپاه قدس به خانه حمله کرده و خانه را با آرپیجی و خمپاره خراب کرده و بنده به شدت زخمی شده بودم و دوست بنده ...در دم به شهادت رسید و بعد بنده را به یک درمانگاه معمولی برده و از همانجا با ترکشهایی که در بدنم بود مرا به بازداشتگاه برده و مورد بدترین شکنجه ها قرار دادند از جمله :


۱ـ شلاق زدن
۲ـ شلاق زدن به روی کمر و ران پاهها
۳ـ شوکر زدن
۴ـ به سر بنده برق وصل کردن که در اثر آن اعتصاب بنده خراب شدهمن ۱۰ ماه در آنجا در تک سلولی بودم و بعد بنده را به زندان مرکزی زاهدان آورده و ۸ ماه در قرنطینه ممنوع ملاقات بودم. در زندان خیلی شکنجه ها به بنده داده شده و بعد به دستور دادگاه انقلاب شعبه ۱ قاضی مه گلی بنده را به اعدام و ۳۲ سال زندان محکوم کرده و بعد در سال ۱۳۹۳ یک مدت بنده را به وزارت اطلاعات برده  و در آنجا بنده را به همکاری با رژیم بر علیه جنبش ...دستور داده که با رژیم همکاری کنم و در صورتیکه با آنها همکاری نداشته باشم بنده را اعدام کنند. و فشارهای زیادی روی خانواده بنده نیز آورده اند.
با تشکر فراوان
زندانی سیاسی وحید شه بخش

۱۳۹۳ آبان ۲۵, یکشنبه

امارات 82 گروه رادر لیست گروه های"تروریستی"قرار داد

دولت امارات متحده عربی  روز شنبه 15 نوامبر، 82 سازمان را در لیست سیاه گروههای تروریست قرار داد. از جمله این سازمانها اخوان المسلمین مصر، وخلافت اسلامی(داعش) هستند.
این لیست که خبرگزاری رسمی امارات "وام" آنرا منتشر کرده است، در آن اخوان المسلمین، و شاخه های درون مرزی و برون مرزی این سازمان، گروههای وابسته به القاعده که در نواحی مختلف منطقه فعال هستند قرار دارند.

چندین گروه از مجاهدین که در سوریه می جنگند؛ سازمانهای اسلامی در لیبی، تونس، مالی، پاکستان و بوکوحرام نیجریه، و همچنین طالبان افغانستان در این لیست قرار دارند.

گروههای شیعه نیز در این لیست دیده می شوند، و از آنجمله گروههای شیعه حزب الله در کشورهای خلیج و گروهی با همین نام در کشور عراق. سازمان مورد حمایت ایران، حزب الله لبنان در این لیست سیاه قرار ندارد.

۱۳۹۳ آبان ۲۳, جمعه

نامه مولانا عبدالحمید به رییس جدید صدا و سیما: از توهین به اعتقادات مذهبی در تلویزیون خودداری شود

مولانا عبدالحمید (وسط) در دیدار با حسن روحانیمولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نامه‌ای به محمد سرفراز، رئیس جدید صداوسیمای رژیم ولایت فقیه خواستار پخش اذان اهل سنت از رادیو و تلویزیون در مناطق سنی‌نشین کشور و خودداری از توهین به «اعتقادات مذهبی و فرهنگ اقوام ایرانی» در برنامه‌های این نهاد شد.
مولانا عبدالحمید همچنین نوشت که گردانندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید از گرایش‌های مذهبی، جناحی، حزبی و غیره دوری کرده و بی‌طرفی خود را به همه به اثبات برساند.
به گزارش وب‌سایت خبری «سنی آن‌لاین»، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه خود با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در ایران خواستار آن شد که از زبان، لباس، فرهنگ و معتقدات دینی و مذهبی اقوام در برنامه‌های صداوسیما با «حرمت خاص» یاد شود.
وی اضافه کرد: «تلاش شود در فیلم‌ها و سریال‌ها و سایر برنامه‌های صداوسیما به لباس و فرهنگ اقوام ایرانی و معتقدات مذهبی‏شان توهینی صورت نگیرد.»
در سال‌های گذشته، علمای اهل سنت ایران، از جمله مولانا عبدالحمید، بارها به «توهین» به باورهای اهل سنت در صداوسیمای رژیم اعتراض کرده‌اند.
درآخرین مورد، مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر، روز ۱۶ آبان به «تحریف اعتقادات اهل سنت» و پخش تصاویری از صداوسیما که به ادعای این رسانه عزاداری اهل سنت برای امام سوم شیعیان را نشان می‌داد اعتراض کرد.
به گفته مولانا گرگیج، «ما این حق را داریم که مطابق باورهای مذهبی خود عمل کنیم. آیا در مذهب اهل سنت روز عزایی وجود دارد؟»
بر اساس گزارش‌ها، در پی این سخنرانی، صداوسیما حملات شدیدی را متوجه این روحانی اهل سنت کرده است.
پخش فیلم مختارنامه در سال ۸۹ نیز اعتراض گسترده روحانیون اهل سنت در ایران را سبب شد.
کاک حسن امينی، يکی از علمای اهل سنت کرد در ايران، درباره اين سريال به راديوفردا گفت: «متاسفانه اين کارها تازگی ندارد. در فيلم امام علی هم اين مسئله بود... اگر اينها راست می‌گويند، پس چرا به ما اجازه نمی‌دهند تا از همين راديو و تلويزيون ايران از خودمان دفاع کنيم؟»
حمیدرضا پشنگ، دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس ایران، نیز روز ۲۴ فروردین سال جاری خواستار آن شده بود که توهین به مقدسات و علمای اهل سنت جز خطوط قرمز نظام قرار گیرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه تازه خود به رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: «همچنین شایسته است اذان اهل‌ سنت در اوقات شرعی در مناطق سنی‌نشین پخش شود و در راستای معرفی مناسب فرهنگ و آداب و رسوم آنها برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون به زبان مادری اقوام تولید شود.»
درخواست پخش اذان اهل سنت از صداوسیما در مناطق سنی‌نشین پیش از این بارها توسط روحانیون اهل سنت و رسانه‌های نزدیک به آنان مطرح شده است.
مولانا عبدالحمید در ادامه نامه خود نوشت: «در شرایطی این مسئولیت به جناب‌عالی واگذار می‌شود که در سراسر جهان شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی راه‏اندازی شده و واضح است این شبکه‌ها تأثیر زیادی خصوصا در میان ایرانیان داشته و بسیار از آنها را جذب کرده‌اند.»
محمد سرفراز روز ۱۷ آبان با حکم رسمی خامنه‌ای، رهبر رژیم، به ریاست سازمان صداوسیما رسید.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه خود تصریح کرد: «با توجه به این که رسانه ملی مربوط به همه ایرانیان است، جذب اعتماد مردم ایران تا صداوسیما را از خود بدانند و به آن اعتماد کنند، بسیار ضروری است.»
مولانا عبدالحمید تاکید کرد که گردانندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید از گرایش‌های مذهبی، جناحی، حزبی و... دوری جسته و بی‌طرفی خود را نسبت به همه به اثبات برسانند.
به گفته روحانیون اهل سنت، بر اساس آمار وزارت کشور و اظهارات منابع رسمی، اهل سنت «حدود ۲۰ درصد» کل جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند.

خلیفه اسلام پیام جدید صوتی منتشر کرد

ابوبکر البغدادی رهبر گروه خلافت اسلامیپیام صوتی خلیفه ابوبکر البغدادی پس از انتشار گزارش‌های متناقضی از حمله هوایی آمریکا در روز ۱۶ آبان به رهبران خلافت در عراق و خبر زخمی شدن رهبر آن منتشر شده است.
آمریکا روز سه شنبه گفت نمی‌تواند تایید کند که ابوبکر البغدادی در این حملات که در نزدیکی شهر فلوجه صورت گرفته، کشته یا زخمی شده است.
پیام صوتی خلیفه البغدادی تاریخ مشخصی ندارد اما در آن به اظهارات مقامات آمریکایی در روز ۱۶ آبان اشاره شده است. باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در این روز اعلام کرد که با اعزام ۱۵۰۰ نیروی نظامی دیگر به عراق موافقت کرده است.
ابوبکر البغدادی در پیام صوتی خود، به رهبران عربستان گفت: «این پسران حرمین، سر افعی و منبع مرض آنجاست... شمشیر‌های خود را از نیام در آورید و با زندگی وداع کنید. برای "آل سلول" هیچ امنیتی نباید وجود داشته باشد».

ابوبکر البغدادی گفت سوگند وفاداری و بیعت پیروانش در لیبی، یمن، عربستان سعودی و الجزایر را پذیرفته است.
او در این پیام صوتی گفته است: «ای سربازان حکومت اسلامی، آتشفشانی از جهاد در همه جا شعله‌ور کنید. زمین را با آتش از همه جهات روشن کنید».
البغدادی با اشاره به حمله‌های نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا می‌گوید: «با وجودی که این جنگ صلیبی از همه جنگ‌ها شدید‌تر و سخت‌تر است اما بزرگ‌ترین شکست آنهاست».
خلیفه اسلامی در این پیام وعده داده که تا آخرین نفر به جنگ ادامه می‌دهد.
این اولین اظهار نظر علنی خلیفه پس از حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به مواضع آن در عراق و سوریه است.
خلیفه گفت: «خدا به ما فرمان جهاد داده است. به این دلیل است که سربازان دولت اسلامی می‌جنگند... آن‌ها هرگز جنگیدن را‌‌ رها نمی‌کنند حتی اگر یک سرباز باقی مانده باشد. آن‌ها جنگیدن را‌‌ رها نمی‌کنند برای اینکه زیر بار اهانت نمی‌روند».

۱۳۹۳ آبان ۲۲, پنجشنبه

کشته شدن پنج سرباز در حمله مجاهدین مصری

مجاهدین در شبه جزیره سینا، بامداد پنجشنبه با ایجاد راه‌بندان و حمله به نیروهای امنیتی، پنج پلیس و سرباز را کشتند.
گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نظامی مصر حاکی است مجاهدین مسیر تردد خودروها را با پارک کردن چند وانت بستند و خودروهای حامل سربازان ارتش یا نیروهای پلیس را متوقف کردند.
در یک حمله در نزدیکی شهر شیخ زوید، مجاهدین سه سرباز را از خودرو بیرون کشیده و کشتند. در حرکتی مشابه دو پلیس را نیز در نزدیکی شهر رفح کشتند.

شمال شبه جزیره سینا در پی حمله مجاهدین به یک پاسگاه نظامی که در آن ۳۱ سرباز کشته شدند، در وضعیت فوق‌العاده بوده است.

اوباما تحریم های دوران کارتر در مورد ایران را تمدید کرد

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در نامه ای به کنگره اعلام کرد که تحریم های اعمال شده از سال ۱۹۷۹ میلادی علیه ایران را یک سال دیگر تمدید می کند.
این تحریم ها که دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر و با فرمان ریاست جمهوری برای اولین بار اعمال کرد، فعالیت های دولت ایران در آمریکا را مسدود می کند و «وضعیت ملی اضطراری» در مورد ایران نام دارد.
آن تحریم ها پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران و گروگان گرفته شدن ده ها دیپلمات آمریکایی در ایران علیه رژیم ولایت فقیه اعمال شد.
اوباما در نامه خود به کنگره آمریکا گفته است که ادامه تحریم ها پس از تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان ماه) لازم است. او نوشته: «روابط ما با ایران به حالت عادی بازنگشته است.» روسای جمهوری قبل در آمریکا نیز این تحریم را تمدید کرده بودند.
تمدید تحریم های مرتبط با اشغال سفارت آمریکا در تهران در حالی صورت می گیرد که آمریکا و ۵ قدرت دیگر جهانی (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) در نظر دارند تا پیش از ضرب الاجل ۳ آذر ماه به یک توافق جامع اتمی با ایران برسند که برنامه اتمی ایران را محدود، و تحریم های شدید اقتصادی علیه این کشور را بر می دارد.

بیانیه کاک حسن امینی ومولانا عبدالحمید در دفاع از اظهارات مولانا گرگیج در مورد عزاداری اهل سنت

مولانا عبدالحمید: دغدغه مولانا گرگیج و سایر علمای اهل سنت قابل درک است

در پی اظهارت اخیر مولانا محمد حسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر و انتقاد ایشان از برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی توسط برخی از افراد به ظاهر سنی‌مذهب و پخش آن از صدا و سیما، برخی از رسانه‌های افراطی فرصت را مغتنم شمردند و موجی از حمله و توهین علیه ایشان به راه انداختند.

خبرنگار «سنی آن‌لاین» دیدگاه شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، را در این باره جویا شد که ایشان ضمن تأیید موضع امام‌جمعه اهل‌سنت آزادشهر گلستان چنین گفتند:
در رابطه با سخنان استاد تفسیر، جناب مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه محترم آزادشهر عرض شود، دغدغه‌ای که در تمام مناطق سنی‌نشین علماء، اندیشمندان و عموم مردم دارند این است که بعضا رسانه‌ها مخصوصا صدا و سیما که رسانه ملی ما است، گاهی افرادی را با این ادعا که به مذهب تشیع گرایش پیدا کرده‌اند و یا در عزاداری شرکت می‌کنند به نمایش می گذارد. نباید فراموش کرد که محبت اهل‌بیت، به‌ویژه حضرت علی، حضرت فاطمه و حضرات حسن و حسین رضوان الله علیهم، جزء ایمان همه شیعیان و اهل‌سنت است و آنان این بزرگان را اسوه و الگوی خود می‌دانند و به اتباع اهل‌بیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم افتخار می‌کنند؛ اما اهل‌سنت از نظر مذهبی به عزاداری اعتقاد ندارند و عزاداری مخصوص برادران شیعه ما است. در چنین مواردی توصیه همه بزرگان و اندیشمندان این است که بر مشترکات تأکید شود و باید مختلفات هر مذهب را به خود آن واگذار کنیم.
پخش صحنه‌های عزاداری بعضی از اهل‌سنت در صدا و سیما یا اعلام گرایش افراد از یک مذهب به مذهب دیگر، برای وحدت امت مسلمه مضر است؛ زیرا بسیاری گمان خواهند برد که برخی از دست‌اندرکاران در تلاش‌اند با استفاده از قدرت، پای برادران اهل‌سنت را در مسائل مذهبی خودشان بکشند و آنها را موافق عقیده خود جلوه دهند، در حالی که این امر حقیقت ندارد.
لذا دغدغه مولانا گرگیج که یکی از علمای صالح، دلسوز و وحدت‌طلب است، و دغدغه سایر علمای اهل سنت در این زمینه، قابل درک است. کسانی که به بهانه سخنان اخیر مولانا گرگیج به ایشان تاخته‌اند، از نگرانی جامعه اهل‌سنت بی‌اطلاع هستند و عاقبت‌اندیشی ندارند.
انتظار می‌رود مسئولین صدا و سیما و سایر رسانه‌ها که برای وحدت امت مسلمه نگرانی دارند، در این رویه تجدید نظر کنند و به‌جای کاربردن احساسات، دور اندیشی نشان دهند تامبادا باعث ایجاد دودستگی و اختلاف شوند و زمینه سوء استفاده برای دشمن فراهم گردد.

کاک حسن امینی

اهل سنّت از صدر اسلام تاکنون هیچگاه برای هیچ یک از بزرگان خود، حتی پیامبر بزرگوار اسلام – صلی الله علیه و سلّم-، و خلفای راشدین – رضوان الله تعالی علیهم اجمعین- عزاداری نکرده‌اند

بیانیه کاک حسن امینی در دفاع از اظهارات مولانا گرگیج در مورد عزاداری

بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال مشارکت افرادی از روحانیان منتسب به اهل سنّتِ استان گلستان در عزاداری و سینه زنی تاسوعا و عاشورا، جناب مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه محبوب و بزرگوار اهل سنّت آزاد شهر در خطبه نماز جمعه به شیوه‌ای عالمانه و حکیمانه به عزاداری در مذاهب و باور اهل سنّت پرداختند، و مطالبی بیان داشته‌اند که جزء بدیهیات عقاید اهل سنّت می‌باشند، تا آنجا که ایشان نه تنها باور همه‌ی اهل سنّت حقیقی و صادق را بیان کرده‌اند، بلکه تاریخ چهارده قرنه‌ی اهل سنّت، موردی خلاف آن را نشان نمی‌دهد، همه روحانیان اهل تشیّع نیز –جز آنهایی که جاهل باشند یا تجاهل کنند- آن را تصدیق خواهند کرد. اهل سنّت از صدر اسلام تاکنون هیچگاه برای هیچ یک از بزرگان خود، حتی پیامبر بزرگوار اسلام – صلی الله علیه و سلّم-، و خلفای راشدین – رضوان الله تعالی علیهم اجمعین- عزاداری نکرده‌اند، برعکس، در کتب معتبر اهل سنّت، روایات صحیح از رسول الله –صلی الله علیه وسلّم- مبنی بر حرمت این عمل وجود دارد و حتّی از بزرگان اهل تشیّع نیز در منابع معتبر آنان چنین روایاتی یافت می‌شود. پس آنچه جناب مولانا گرگیج در این زمینه بیان داشته‌اند عقیده‌ی همه‌ی اهل سنّت در طول و عرض تاریخ اسلام می‌باشد.

جناب مولانا در بخش دیگری از سخنانش به پخش مراسم عزاداریِ روحانیانِ به نام اهل سنّت را از صدا و سیمای محلی اعتراض می‌کنند: که انتساب این عمل به اهل سنّت، دروغ محض است، هم سنّی و هم شیعه می‌دانند که در مذاهب اهل سنّت، بعد از سه روز برای هیچ مرده‌ای عزاداری جایز نیست، حتی برای پیامبر عظیم الشأن و خلفای بحق ایشان. پس این، افترا و دروغ بستن است به مذاهب اهل سنّت، و موجب اختلاف و تفرّق بیشتر. برخی از روحانیان تفرقه انداز و شبکه‌های ماهواره‌ای و سایتهای وابسته به چنین اشخاصی که فاقد قدرت استدلال و روش برخورد دینی و منطقی می‌باشند، نسبت به جناب مولانا گرگیج شروع به تهمت زنی و بی‌ادبی کرده‌اند.

از این روی، اینجانب بر خود تکلیف دانستم که از طرف خود و همه‌ی اهل سنّت راستین کردستان اعلام نمایم: که این موضعگیری شجاعانه و بیانات حکیمانه‌ی جناب مولانا گرگیج –حفظه الله و أیّده- عقیده و موضع همه‌ی ما بلکه تمام اهل سنّت ایران و جهان است. زیرا این از مسلّمات مذهب ما است. لذا هر گونه اسائه‌ی ادب به حضرت مولانا را بخاطر بیان این مطلب بی‌ادبی نسبت به همه‌ی اهل سنّت محسوب می‌شود چون ایشان یکی از رهبران آگاه به مذاهب اهل سنّت ایران، عالمی شجاع و بیانگر حق بوده، و به یاری الله تعالی خواهند بود.

امید است عقلای قوم نگذارند بیش از این ماهیگیران فرصت طلب، آب زلال دین اسلام را و نیز آب حیات بخش وحدت ملی و برادری دینی را گِل آلود نمایند.


۱۳۹۳ آبان ۲۱, چهارشنبه

بازداشت 16 مهتدی اهل سنت در اهواز توسط نیروهای امنیتی

 به گزارش هرانا دوشنبه شب گذشته در طی برگزاری یک کلاس تدریس قرآن در منطقه شکاره شهر اهواز ۱۶ تن از فعالان فرهنگی و نوکیشان اهلسنت اهوازی بازداشت شدند.

 افراد بازداشت شده به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده و تا این لحظه امکان تماس با بستگان خود را نداشته‌اند.

این مجموعه در منزل محمد تیماس سیلاوی در یک جلسه تدریس قرآن و زبان عربی بودند که ماموران اطلاعات بدون هیچ مجوز قانونی وارد منزل شده و حاضرین را بازداشت نمودند و به بازداشتگاه اطلاعات منتقل کردند.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی با هجوم به منزل سیلاوی باعث إیجاد رعب و وحشت خانواده و فرزندان وی شدند و حتى شیشه‌های پنجره‌ها و درب‌ها را شکستند.

پیش از این نیز بارها نوکیشان اهل سنت مورد هجوم و دستگیری توسط نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.


خلافت اسلامی«سکه‌های اسلامی» از طلا و نقره برای مبادله کالا ضرب می‌کند


به گزارش -العربیه:خلافت اسلامی تصمیم دارد پول نقد مخصوص خود را ضرب کند. این اقدام در چارچوب طرحی برای از سرگیری مبادله کالا با «واحد پول اسلامی» است که در صدر اسلام صورت می‌گرفت.

به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی میل، دولت اسلامی قصد ضرب «سکه اسلامی» ویژه خود را دارد و طی چند هفته آینده، استفاده از این سکه‌ها را در مناطق تحت تصرف خود، آغاز خواهد کرد.

خلافت اسلامی می‌خواهد دینار اصلی را احیا کند؛ واحد پولی که در صدر اسلام از آن استفاده می‌شد.

بنا بر این گزارش، دینار قدیم از طلا و نقره ساخته می‌شد، اما اکنون در برخی از کشورها که واحد پولشان دینار است، از مواد دیگری ساخته می‌شود. هم‌اکنون خلافت می‌خواهد به واحدهای پول اصلی طلایی و نقره‌ای بازگردد.

دینار اسلامی اصلی، ۴.۳ گرم وزن داشت و سکه نقره‌ای ۳ گرمی، درهم نام داشت.

دستگیری افرادی که «قصد بمب‌گذاری در شهر قم» را داشتند

وزیر اطلاعات رژیم گفت: در روزهای عزاداری ماه محرم امسال افرادی قصد بمب گذاری در شهر قم را داشتند که قبل از هراقدامی، دستگیر شدند.
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری استان همدان اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی، عوامل این برنامه، شناسایی و قبل از کوچکترین تحرکی همه عوامل آن دستگیر شدند.
وی گفت : در روز قدس امسال نیز چند برنامه انفجار انتحاری با استفاده از جلیقه در چند مرکز استان کشورمان شناسایی و کشف شد.

۱۳۹۳ آبان ۱۸, یکشنبه

حمله خونین بسیج و حزب‌الشیطان رافضیان به جشن شیرینی خوری افغان‌های اهل سنت در شهرری

shahre-rey-saham-newsحمله وحشیانه و کینه توزانه شیعیان رافضی به یک محفل شیرینی خوری مهاجرین افغان در شهر ری تهران.
مهاجمان درابتدا گروهی از نیرو‌های مذهبی و بسیج بوده‌اند که پس از گسترش دامنه این درگیری‌ها، پلیس وارد عمل شده و دست‌کم ۵۸ افغان را بازداشت کرده است.
برخی سایت‌های محلی از مرگ تعدادی افغان دراین درگیری و متواری شدن ۱۵ نفر از آن‌ها نیز خبر داده‌اند که این گزارش‌ها تاکنون تائید نشده است. میانگین سنی افراد بازداشت شده ۲۳ سال اعلام شده است.

اطلاعیه سازمان جیش النصر ایران در رابطه با منفجر کردن ماشین سپاه در میرجاوه

‏اطلاعیه سازمان جیش النصر ایران 
بدینوسیله سازمان جیش النصر ایران به اطلاع عموم می رساند مبارزین شاخه نظامی سازمان طی یک عملیات بمب گذاری در منطقه مرزی
میرجاوه(ریک ملک)موفق شدند یکی از خودروهای نیروهای سپاه پاسداران  را منهدم کنند که الحمدالله در این عملیات تمامی سرنشینان خودرو به هلاکت رسیدند .
رزمندگان شاخه نظامی سازمان جیش النصر با ارسال پیامی به روابط عمومی سازمان جیش النصر اعلام نمودند رزمندگان این سازمان طی یک عملیات بمب گذاری روز جمعه 16 آبان ماه مقارن ساعت 21:00 شب در منطقه مرزی میرجاوه (ریک ملک) موفق شدند با به کار گذاری یک بمب کنترل از راه دور در مسیر تردد نیروهای جنایت کار رژیم یکی از خودروهای نظامی رژیم را منهدم کنند که الحمدالله بر اثر این انفجار تمامی سرنشینان خودرو به هلاکت رسیدند.
سازمان جیش النصر ایران به رژیم جنایت کار آخوندی هشدار می دهد دست از ظلم وستم و جنایت بر علیه ملت مظلوم و ستم دیده اهل سنت بردارد در غیر اینصورت باحملات شدیدتر مبارزین مواجه خواهند شد.
فیلم این عملیات بزودی در صفحه رسمی سازمان منتشر می گردد.
تاخیر در اطلاع رسانی بنا به مسایل امنیتی بوده است.‏ بدینوسیله سازمان جیش النصر ایران به اطلاع عموم می رساند مبارزین شاخه نظامی سازمان طی یک عملیات بمب گذاری در منطقه مرزی میرجاوه(ریک ملک)موفق شدند یکی از خودروهای نیروهای سپاه پاسداران را منهدم کنند که الحمدالله در این عملیات تمامی سرنشینان خودرو به هلاکت رسیدند .
رزمندگان شاخه نظامی سازمان جیش النصر با ارسال پیامی به روابط عمومی سازمان جیش النصر اعلام نمودند رزمندگان این سازمان طی یک عملیات بمب گذاری روز جمعه 16 آبان ماه مقارن ساعت 21:00 شب در منطقه مرزی میرجاوه (ریک ملک) موفق شدند با به کار گذاری یک بمب کنترل از راه دور در مسیر تردد نیروهای جنایت کار رژیم یکی از خودروهای نظامی رژیم را منهدم کنند که الحمدالله بر اثر این انفجار تمامی سرنشینان خودرو به هلاکت رسیدند.
سازمان جیش النصر ایران به رژیم جنایت کار آخوندی هشدار می دهد دست از ظلم وستم و جنایت بر علیه ملت مظلوم و ستم دیده اهل سنت بردارد در غیر اینصورت باحملات شدیدتر مبارزین مواجه خواهند شد.
فیلم این عملیات بزودی در صفحه رسمی سازمان منتشر می گردد.
تاخیر در اطلاع رسانی بنا به مسایل امنیتی بوده است.

مجاهدات زن در صفوف مجاهدین

Palästinenser Gaza Frau als Islamischer Dschihad Kämpfer "ام جعفر" یکی از زنان بیشماری است که برای ادای فریضه جهاد به مجاهدین پیوسته است و به جبهه جنگ با ارتش سوریه پیوسته است. این زن جوان تا پیش از جنگ داخلی سوریه، سالن مد و زیبایی داشت، اما حالا به میل خود او یونیفورم به تن کرده و در کنار مجاهدین می‌جنگد. او معتقد است که هنگام جنگ او نیست که تیر می‌اندازد، بلکه خداوند است که تیر او را به هدف می‌نشاند. او از این که زندگی خود را تغییر داده و اینک در راه اعتقادات خود مبارزه می‌کند، بسیار راضی است.
ام جعفر ابتدا تیرانداز گروه بود اما سپس فرماندهی واحدی را به دست گرفت که بیشتر افراد آن مرد بودند. یکی از این مردان همسر اوست که در جبهه نبرد با هم آشنا شدند و ازدواج کردند.
ام جعفر از پیکارجویان "جبهه نصرت" است.

موفقیت‌ها و پیشرفت‌های "جبهه نصرت" باعث شد که عده زیادی به آن بپیوندند و صفوف آن را تقویت کنند.

زخمی شدن خلیفه ابوبکر بغدادی

منابع عشایر عرب عراقی شامگاه شنبه 8-11-2014 از به شهادت رسیدن شماری از رهبران خلافت و زخمی شده خلیفه ابوبکر بغدادی  در اثر بمباران کاروان آنها بوسیله جنگنده های ائتلاف بین المللی خبر دادند.
محمد الکربولی، نماینده استان انبار در پارلمان عراق، در تماس با تلویزیون العربیه، گفت:" جنگنده های ائتلاف بین المللی روز شنبه بعد از ظهر تجمع رهبران داعش در شهر قائم واقع در غرب استان انبار را هدف قرار دادند، که در نتیجه آن ده ها تن از رهبران این گروه کشته و شماری از آنها نیز زخمی شدند.

۱۳۹۳ آبان ۱۶, جمعه

نامه محرمانه اوباما به خامنه‌ای درخصوص "منافع مشترک" ایران و آمریکا

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، اواسط ماه گذشته نامه‌ای محرنامه برای  علی خامنه‌ای، رهبر ایران فرستاده و در آن "منافع مشترک" ایران و آمریکا را شرح داده است.

به گزارش وال استریت جورنال، باراک اوباما در اين نامه بر مصالح مشترک در جنگ علیه خلافت اسلامی و تسریع در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده است.

اين روزنامه به نقل از منابع مطلع مى گويد كه " اوباما به خامنه‌ای تاکید کرده که هر گونه همکاری در مبارزه با گروه داعش تا حد زیادی به حصول یک توافق همه جانبه با قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای ۲۴ نوامبر وابسته است".

نامه ماه اکتبر رییس جمهوری آمریکا دست کم چهارمین نامه باراک اوباما به علی خامنه‌ای از زمان ریاست جمهوری او در سال ۲۰۰۹ است. او در این نامه‌ها رهبر ایران را به همکاری و بهبود رابطه با آمریکا دعوت کرده است.

بنا به آنچه وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید " این مکاتبات نشان می‌دهد که اوباما در مقابله با خلافت اسلامی، نقش ایران را خواه منفی یا مثبت مهم می‌داند".

از سوى ديگر جوش ارنست سخنگوى كاخ سفيد روز پنجشنبه درباره محتويات اين نامه گفت:" نمى توانم درباره مكاتبات خصوصى بين اوباما و رهبران جهان سخن بگويم". اما تاكيد كرد كه " سياست امريكا در قبال ايران تغييرى پيدا نكرده است".

۱۳۹۳ آبان ۱۵, پنجشنبه

ادامه حملات فلسطینی‌ها و هراس از "انتفاضه سوم" در اسرائیل

چند ساعت پس از آن که یک راننده فلسطینی در اورشلیم خودروی خود را به سوی جعمیت حاضر در یک ایستگاه تراموا راند، حادثه مشابهی نیز در کرانه باختری روی داد. حماس با پذیرش مسئولت حملات، هواداران خود را به عملیات دیگر فراخواند.
شامگاه چهارشنبه (۵ نوامبر/ ۱۴ آبان) یک راننده مینی‌بوس سفیدرنگ خودروی خود را به سوی سربازانی راند که در کنار جاده‌ای در نزدیکی شهرک "گوش اتزیون" در کرانه باختری ایستاده بودند. در نزدیکی محل این حادثه یک اردوگاه آوارگان فلسطینی قرار دارد. سخنگوی ارتش اسرائیل تایید کرد که در این حادثه سه سرباز اسرائیلی زخمی شده‌اند.
این حمله تنها چند ساعت پس از حادثه مشابه در شرق بیت‌المقدس رخ داد که به کشته‌شدن دست‌کم یک نفر و زخمی‌شدن چندین نفر منجر شد. در حادثه بیت المقدس، راننده خودرو توسط پلیس کشته شد، اما در کرانه باختری راننده مینی‌بوس فرار کرده است.

۱۳۹۳ آبان ۱۴, چهارشنبه

خبرها از عراق حاکی از پیشروی خلافت اسلامی است

خبرها از عراق حاکی از پیشروی نیروهای خلافت اسلامی، به سوی شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق، است.

شبکه خبری الجزیره روز سه‌شنبه گزارش داد که نیروهای خلافت با پیشروی به سوی شهر گوِیر، با نیروهای مسلح کرد در این شهر درگیر شده‌اند. گوِیر در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر اربیل قرار دارد.

شبه‌نظامیان شیعه ده‌ها سنی را در یک مسجد در عراق کشتند/شبه‌نظامیان هوادار دولت، جریتر می‌شوند و جنایت‌هایشان وحشیانه‌تر

سازمان بین‌المللی دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که شبه‌نظامیان شیعه هوادار دولت عراق، چند ماه پیش در مسجدی سنی، دست به کشتاری زدند که طی آن، ده‌ها نفر کشته شدند.
دیده‌بان حقوق بشر از دولت عراق خواست تا تحقیقات خود را درباره حادثه در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش بدون دخالت این نیروی نظامی روی داد، منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «شبه‌نظامیان هوادار دولت، جریتر می‌شوند و جنایت‌هایشان وحشیانه‌تر.»

دیده‌بان حقوق بشر، همپیمانان عراق و دولت در بغداد را به «چشم پوشی از این حمله وحشتناک» متهم کرد و افزود: «پس از آن می‌پرسند چرا گروه تندروی دولت اسلامی (داعش) در میان تجمع‌های سنی، دارای جذابیت است.»

دیده‌بان حقوق بشر خاطر نشان کرده است که قربانیان کشتار به دست شبه‌نظامیان هوادار دولت عراق و نیروهای امنیتی «عاملان حمله را شناسایی کردند، آن‌ها را به اسم می‌شناختند.»

این سازمان بین‌المللی از دولت عراق خواسته نتایج تحقیق خود از حمله به مسجد مصعب بن عمیر در ۲۲ آگوست سال ۲۰۱۴ را منتشر کند؛ حمله‌ای که به کشته شدن ۳۴ نفر انجامید.

دیده‌بان حقوق بشر از دولت عراق خواست مسئولان حادثه را به دست عدالت بسپارد.

به گفته ۵ شاهد عینی که با دید‌ه‌بان حقوق بشر مصاحبه کرده، برخی مهاجمان لباس غیر نظامی به تن داشتند و برخی آن‌ها لباس پلیس پوشیده بودند. آن‌ها در حالی که امام جماعت در حال سخنرانی خطبه جمعه بود، به سمت نمازگزاران آتش گشودند.

شاهدان می‌گویند که در ۲۰۰ متری محل حادثه، یک ایستگاه بازرسی ارتش وجود داشت. در ۱۵۰ کیلومتری آن هم یک ایست بازرسی پلیس قرار داشت. اما نیروهای امنیتی با وجود صدای شلیک آتش، از جای خود حرکت نکردند.

پنتاگون، ایران را به ایجاد ناامنی در افغانستان متهم کرد

ارزیابی تازه منتشر شده‌ای از سوی وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، در مورد اوضاع امنیتی در افغانستان، از پاکستان و ایران انتقاد کرده و می‌گوید این دو کشور امنیت منطقه را با بی‌ثباتی روبه‌رو می‌کنند.
به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، پنتاگون شاخه قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را متهم کرده است که «در اختیار طالبان کمک‌های مرگ‌آفرین» قرار می‌دهد تا خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان را سرعت ببخشد.
ایران بارها با ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان مخالفت کرده، هرچند دخالت در اوضاع آن کشور را رد کرده است.
پنتاگون می‌گوید تهران همزمان ارتباط دوستانه‌اش با دولت کابل را حفظ می‌کند تا مانع از بازگشت طالبان به قدرت ‌شود.
وزارت دفاع ایالات متحده در ارزیابی خود می‌گوید ایران با خرج یک میلیارد دلار در افغانستان تلاش کرده تا با استفاده از «قدرت نرم» احساسات هواداری از ایران و شیعه‌گری را در آن کشور افزایش دهد.
پیشتر نیز به سپاه پاسداران ایران اتهام‌هایی در مورد دخالت در اوضاع افغانستان زده شده بود.
در تیر ماه گذشته بخش افغان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، از قول رحمت‌الله نبیل، رئیس اداره امنیت ملی افغانتسان، در جلسه پرسش و پاسخ مجلس شورای ملی آن کشور نقل کرده بود که سپاه پاسداران ایران برای استفاده از جنجال‌های انتخاباتی افغانستان، نقشه‌هایی طرح‌ریزی کرده و حال مشغول اجرایی کردن آن‌ها است.

اعلان بیعت مجاهدین مصری انصار بیت المقدس با خلیفه ابوبکر بغدادی

نتيجة بحث الصور عن انصار بیت المقدس
نتيجة بحث الصور عن انصار بیت المقدسمجاهدین انصار بیت‌المقدس که در استان سینا در شمال مصر فعالیت می‌کند، طی بیانیه‌ای، بیعت خود را با خلافت اسلامی  اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه انصار بیت‌المقدس در بیانیه خود آورده است: «ما امروز و پس از توکل به خداوند متعال و استخاره، تصمیم گرفتیم با امیر المومنین ابی بکر القرشی الحسینی البغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان در عراق و شام و دیگر کشورهای اسلامی، بیعت کنیم.»
این بیانیه افزوده است: «از برادرانمان در سرزمین کنانه، غزه، لیبی و دیگر کشورهای مغرب و مشرق می‌خواهیم که به خدا توکل کرده، به سوی ما بشتابند و با امیر المومنین بیعت کنند. تا مسلمانان را متحد کنیم، کلمه خدا را عالی‌ترین قرار دهیم و پرچم لااله‌الاالله محمد رسول الله را بر فراز همه کره زمین برافرازیم.»

انصار بیت‌المقدس، بزرگترین گروه اسلامگرای تندرو در مصر است. این گروه از سال‌ها پیش، حملاتی علیه دولت ترتیب می‌دهد که به کشته شدن صدها‌ تن از نیروهای امنیتی در شبه‌جزیره سینا و دیگر مناطق مصر انجامیده است.


در ادامه بیانیه گروه انصار بیت‌المقدس آمده است: «خداوند در این روزها برای مسلمانان فرصتی فراهم کرده که چشم پوشی از آن جایز نیست، این فرصت برپایی کشور اسلامی است که در راس آن، امیر المومنین البغدادی القرشی الحسینی قرار دارد. خداوند او را حفظ کرده و بر دشمنان اسلام و مسلمین از صلیبی‌ها، سکولارها، ملحدان، منافقان، مرتدها و همپیمانانشان، پیروز کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «با خداوند عزوجل پیمان می‌بندیم که جهاد خود را علیه نیروهای ارتداد و یهودیان تا زمانی که خداوند ما را بر آن‌ها پیروز کند و از خون شهدا و قربانیان ما انتقام بگیرد، ادامه دهیم.»