.

۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

دادگستری سیستان و بلوچستان: یکی از عوامل اصلی ترور دادستان زابل بازداشت شد


خودرو حامل موسی نوری قلعه‌نو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل ۱۵ آبان ماه در برابر بیماستان امیر‌المومنین، واقع در بزرگراه شهید طباطبایی زابل به رگبار بسته شد
ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان امروز یک شنبه ششم بهمن ماه از دستگیری یکی از "عوامل اصلی ترور دادستان زابل" در مشهد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای حمیدی بدون اشاره به نام متهم پرونده گفته است که او پس از ترور دادستان زابل و دستگیری همدستانش متواری شده بود که پس از تحقیقات در شهر مشهد شناسایی و دستگیر شد.
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: "متهم دستگیر شده به استان سیستان و بلوچستان منتقل شده و تحقیقات از وی ادامه دارد. این فرد جزء متهمان اصلی پرونده بود."
وی گفته که با دستگیری این فرد تعداد افراد بازداشت شده در پرونده به ۱۱ نفر رسیده است و در میان بازداشت شدگان، متهم زن هم وجود دارد.
آقای حمیدی در مورد انگیزه ترور دادستان زابل گفت: "موسی نوری در حال رسیدگی به یک پرونده قاچاق موادمخدر بود که عوامل دخیل در این پرونده اقدام به این جنایت کردند."
این در حالی است که ساعاتی پس از این حادثه، "جیش العدل" در وبلاگی که منسوب به این گروه است مسئولیت این حمله را برعهده گرفت

فرمانده سپاه پاسداران ایران: نبرد مستقیم با آمریکا رویای ما است


محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته است که نبرد مستقیم با آمریکا، رویای این نیروی نظامی ایرانی است.
این سخنان جعفری در پاسخ به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ایراد شده که در مصاحبه با العربیه، از روی میز بودن گزینه نظامی در صورت نقض توافق اتمی توسط ایران سخن گفته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، روز شنبه ۵ بهمن در این باره گفت: «آقای کری، این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رویای مردان مومن و انقلابی در سراسر جهان است.»

وی افزود: «تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند. بعید می‌دانم مردان عاقل شما، اجازه دهند آمریکا، که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینه مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند.»

جعفری در ادامه خطاب به مسئولان آمریکایی گفت چند هزار مسلمان انقلابی که متحد ایران هستند، «در سراسر جهان در انتظارند تا شما این گزینه را از روی میز به صحنه عمل بیاورید.»

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای که روز پنجشنبه با شبکه العربیه داشت با اشاره به توافق هسته‌ای ژنو میان تهران و گروه ۱+۵ گفت اگر ایران این توافق را کنار بگذارد، «گزینه نظامی که در دسترس آمریکاست هم آماده است و آنچه که لازم باشد انجام خواهد شد.»

آقای کری افزود: «بنابر این فکر نمی‌کنم چنین حالتی چندان طول بکشد و فکر نمی‌کنم این گزینه عاقلانه‌ای برای ایران باشد.»
 

۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

۲۲ زائر که از ایران بازمی‌گشتند در پاکستان کشته شدند

این انفجار در ۵۵ کیلومتری جنوب غرب کویته رخ داده است و هنوز شخص یا گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند این زائرین در حال بازگشت از ایران به محل زندگیشان در کویته بودند که بمبی در نزدیکی اتوبوسشان منفجر شده است. به گفته پلیس در کنار کشته شدن دستکم ۲۲ تن٬ دستکم ۲۰ تن نیز زخمی شده‌اند که بسیاری از مجروحان زن و کودک هستند.

این انفجار در ۵۵ کیلومتری جنوب غرب کویته رخ داده است و هنوز شخص یا گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

درگیری‌های داخلی در چند وقت گذشته در پاکستان رو به افزایش گذاشته است.

در همین زمینه ۳۰ دی‌ماه در شهر راولپندی پاکستان٬ یک بمب‌گذار انتحاری ۱۳ تن را در یک مرکز فرماندهی نظامی کشت. طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

یک روز پیش از آن نیز ۲۰ سرباز ارتش بر اثر بمب‌گذاری طالبان در ولایت وزیرستان شمالی کشته شدند.

۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

بازداشت ده ها تن از شهروندان عرب اهوازی در مراسم بزرگداشت یک شاعر عرب


فعالان حقوق بشر از اهواز گزارش دادند که روز یکشنبه ١٩ – ١-٢٠١۴ بعد از حضور و تجمع باشکوه و چشمگیر جوانان عرب در مراسم بزرگداشت شاعر بزرگ اهواز “ملا فاضل سکرانی”، نیروهای انتظامی و یگان ویژه ده ها نفر از شرکت کنندگان در این مراسم را دستگیر کردند.

جوانان عرب برای شرکت در این مراسم از شهر اهواز به شهر فلاحیه ( شادگان)سفر کرده بودند.
به گفته منابع محلی بعد از إتمام مراسم ، سه مینی بوس که در حال بازگشت به شهر اهواز بودند در ساعت 6 بعد از ظهر در جاده اهواز- فلاحیه (شادگان) توسط نیروهای امنیتی متوقف و همه مسافران این مینی بوس ها دستگیر و به زندان کارون اهواز منتقل شدند.

بنا به این گزارش ، بعضی از این افراد بدلائل فعالیتهای سیاسی و فرهنگی، سابقه دستگیری داشته اند و دلیل دستگیری آنها که بصورت دسته جمعی صورت گرفته بخاطر سرودن شعرهای ملی در مراسم بزرگداشت بوده است.
همه این جوانان از منطقه ملاشیه شهر اهواز هستند، و تا کنون فقط اسامی ۴۵ نفر از آنها بدست فعالان حقوق بشر رسیده است.
گفتنی است که ملا فاضل سکرانی از شعرای عرب زبان جنوب ایران است که شعرهای او از مرزهای استان عبور کرده، و در جنوب عراق، کویت، امارات، و بخشی از سعودی، عمان و مناطقی دیگر از ساحل شرقی خلیج بین دوستداران شعر عربی عامیانه رایج و متداول است.
پژوهشگران محلی و نویسندگان عرب منطقه همچون یوسف عزیزی و موسی سیادت که در باره فرهنگ مردم عرب ایران تحقیق کرده اند، از این شاعر به عنوان یکی از مدارس شعری مهم در بخش فلولکلور شعر عامیانه یاد می کنند و اشعار او را یکی از بزرگترین دستاوردهای ادبی عرب زبانان در جنوب غربی ایران می دانند.
 
 گفتنی است که ملافاضل سکرانی شاعر بزرگ و بلند پرواز منطقه عرب نشین جنوب ایران است که شعرهای او مرزهای استان را در نوردیده و در جنوب عراق، کویت، امارات، وبخشی از سعودی، عمان و مناطقی دیگر از ساحل شرقی خلیج بین دوستداران شعر عربی عامیانه رایج و متداول است.
پژوهشگران محلی و نویسندگان عرب منطقه همچون یوسف عزیزی و موسی سیادت که در باره فرهنگ مردم عرب ایران تحقیق کردند از این شاعر به عنوان یکی از مراجع  مهم شعری در بخش فلولکلور شعر عامیانه یاد می کنند و اشعار او را به یکی از بزرگترین دستاوردهای ادبی زبان عربی در جنوب غرب ایران می دانند.

سازمان ملل دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنوسازمان 2 را پس گرفت


سازمان ملل متحد روز دوشنبه 20-01-2014 اعلام کرد که دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 لغو شده و این کنفرانس بدون حضور ایران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام این خبر گفت: " دبیرکل سازمان ملل عمیقا از مغایرت اظهارات مقام‌های ایران با تعهدات اخیرشان دلسرد شده است."
وی افزود: " با توجه به این که ایران این گزینه را انتخاب کرده که توافق‌های پیشین را نپذیرد، بان کی مون تصمیم گرفت که نشست آتی بدون شرکت ایران باشد."
سخنگوی بان کی مون در توضیح دعوت روز گذشته دبیرکل سازمان ملل از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 گفت: "مقام‌های ارشد ایران پیشتر به بان کی‌مون٬ اطمینان خاطر داده بودند که شرایط این دعوت را درک کرده و پذیرفته‌اند."
دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه 19-01-2014 با اعلام اینکه ایران پذیرفته است که نقشی مثبت و سازنده در بحران سوریه داشته باشد از این کشور دعوت کرده بود تا در کنفرانس ژنو2 شرکت کند.
دعوت روز یکشنبه بان‌ کی‌ مون از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 ٬ با اعتراض ائتلاف ملی سوریه٬ آمریکا و عربستان مواجه شد که گفته بودند با حضور ایران در این کنفرانس بدون پذیرفتن نتایج کنفرانس ژنو ۱ که در آن بر سر تشکیل دولت انتقالی در سوریه موافقت شده بود، موافق نیستند.
ائتلاف ملی سوریه حتی اعلام کرد که حضور خود در این کنفرانس را به حالت تعلیق درآورده و در صورتیکه سازمان ملل دعوت خود را برای شرکت ایران در کنفرانس پس نگیرد در آن شرکت نخواهد کرد.
با این حال بان کی مون در توجیه دعوت خود از ایران گفت که وزیر خارجه ایران کنفرانس ژنو ۱ را به عنوان پایه و اساسی برای کنفرانس ژنو ۲ پذیرفته است.
یک روز پس از این اظهارات، وزارت خارجه ایران ٬ اعلام کرد که جمهوری اسلامی هیچگونه شرطی را برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ نمی‌پذیرد.
عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران : "ما در ژنو ۱ حضور نداشته‌ایم و ایران نقشی در تنظیم بیانیه آن نداشته است و اصرار برای اعلام پذیرش بیانیه ژنو ۱، غیرقابل قبول و مردود است."
محمد خزاعی، نماینده ایران در سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای گفت که شرط حمایت از نتایج کنفرانس ژنو 1، برای جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست.
سخنگوی بان کی‌ مون این موضع گیری ها را "ناامید‌کننده" خواند و تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل انتظار این اظهارات را نداشته است و از شنیدن آنها "عمیقا مایوس" شده است.
کنفرانس ژنو ۲ به منظور تلاش برای حل بحران سوریه، قرار است ۲۲ ژانويه در مونتروی سوييس برگزار شود.

تصاویر تکان دهنده از اجساد شکنجه شده بازداشت شدگان توسط رژیم اسد


یک تیم از محققان جنایات جنگی و کارشناسان پزشکی قانونی از طریق بیش از 50 هزار تصویر تکان دهنده و دلخراش شکنجه و مدارک مستند دیگر به "شواهد مستقیم" عملیات شکنجه رژیم اسد دست یافته اند که نشان می دهد مخالفان این رژیم تحت شکنجه های سازمان یافته قرار گرفته و کشته شده اند.
کارشناسان قضایی می گویند این عکس‌ها که توسط یک عکاس نظامی ارتش رژیم سوریه به بیرون منتقل شده اند، "واقعی و محکمه‌پسند" هستند.
این عکاس اسناد و تصاویر خود را در اختیار روزنامه "گاردین" و شبکه خبری "سی‌ان‌ان" قرار داده است.
رسانه‌هایی که به این اسناد و تصاویر دسترسی داشته‌اند، گفته اند این عکسها مربوط به دوره زمانی ماه مارس 2011 تا اوت 2013 هستند.
اغلب عکس‌ها به صورت دیجیتال بر روی "مموری استیک" ذخیره و سپس توسط عکاس به خارج منتقل شده‌اند.
رسانه ها و مقام های قضایی تاکنون نام این عکاس که گفته می شود 13 سال در ارتش رژیم اسد خدمت کرده را به دلایل امنیتی فاش نکرده اند.
به گزارش  "گاردین" و "سی‌ان‌ان"، عکس‌ها نمایانگر اجساد زندانیانی هستند که بر روی بدنشان آثار شکنجه دیده می‌شود.
اجساد 62 درصد از این زندانیان نشان می‌دهند که آنان پیش از مرگ به شدت گرسنگی کشیده‌اند. بسیاری از قربانیان در سنین بین 20 تا 40 سال بوده اند.
بنا بر این گزارشها برخی از اجساد فاقد چشم هستند. برخی آثار خفگی بر گلو دارند. جای شوک‌های الکتریکی بر بدن بسیاری از اجساد زندانیان دیده می‌شود.
به گزارش روزنامه "گاردین"، از اجساد به این دلیل عکس‌برداری شده تا به مقامات بالاتر نشان داده شود که دستورات مبنی "بر شکنجه و کشتن زندانیان" اجرا شده‌اند.
به برخی بستگان زندانیان گفته شده که دلیل مرگ آنان "سکته قلبی" یا "تنگی نفس" در زندان بوده است.
روزنامه "گاردین" در گزارش خود آورده است که اکنون "دلیل محکم و مستقیمی" در مورد سرنوشت مفقودشدگان در سوریه بدست آمده است.
سه وکیل سرشناس بین‌المللی، پس از بررسی عکس‌ها و اسناد، ادعاهای این عکاس فراری را "واقعی" و "قابل اطمینان" ارزیابی کردند.
دزموند د سیلوا، دادستان دادگاه بین‌المللی لاهه که مسئول پرونده جنایت جنگی در سیرالئون بوده، به همراه دو همکار خود، جفری نایس‌، دادستان پرونده اسلوبودان میلوسویچ، رئیس‌جمهوری پیشین یوگسلاوی، و دیوید کرین، دادستان پرونده چارلز تایلور، رئیس‌جمهور پیشین لیبریا، از جمله حقوق‌دانانی هستند که موفق به ارزیابی این اسناد و عکس‌ها شده‌اند.
این وکلا گفته اند که اسناد و عکس‌ها از چنان اعتباری برخوردارند که می‌توانند به عنوان مستندات در دادگاه بین‌المللی علیه رژیم بشار اسد ارائه شوند. یک کارشناس حقوقی نیز در این باره گفت که این اسناد جدید می‌توانند درستی اتهام جنایت جنگی توسط رژیم اسد را بخوبی نشان دهند و به عنوان مدارکی "محکمه‌پسند" مورد استفاده قرار گیرند.
دزموند د سیلوا در گفت‌وگویی با روزنامه "گاردین" با تشبیه این کشتارها به "هولوکاست" جنایات جنگی سازمان یافته نازی ها، گفت که "این عکس‌ها مدرکی برای کشتار در مقیاس صنعتی" توسط رژیم بشار اسد به شمار می‌آیند.
قرار است که این سه حقوق‌دان بین‌المللی گزارشی در این زمینه تنظیم و آن را به ریاست سازمان ملل متحد، نمایندگان کشورهای عضو و گروه‌ها و نهادهای حقوق‌بشری ارائه کنند.
این گزارشها آمار کشته شدگان بر اثر شکنجه در زندان های رژیم اسد در طول سه سال اخیر را بیش از 11 هزار نفر اعلام کرده اند.
حقوق دانان بین المللی عکس‌های جدید از زندان‌های سوریه، را اسنادی در اثبات ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم اسد می دانند.
 

۱۳۹۲ دی ۲۶, پنجشنبه

ظریف در دیدار با اسد بر حمایت ایران از دولت سوریه تاکید کرد


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بر حمایت ایران از دولت سوریه تاکید کرد.

ظریف در جریان سفری منطقه‌ای، چهارشنبه ۲۵ دی، به دمشق پایتخت سوریه رفته است. او پیش از این به اردن، عراق و لبنان رفته بود.
به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) ظریف در دیدار با بشار اسد، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از دولت و ملت سوریه در تلاش برای نتیجه بخش بودن کنفرانس بین المللی صلح سوریه، اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، ظریف تاکید کرده است که بحران سوریه تنها به دست مردم این کشور حل خواهد شد و تنها سوری‌ها هستند که حق تعیین سرنوشت کشور خود را دارند.

سانا افزوده است که ظریف، بر عزم مقام‌های ایرانی برای همکاری با سوریه در مسائل مختلف و ادامه همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف به گونه‌ای که به سود مردم دو کشور و همه مردم منطقه است، تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، بشار اسد نیز در این دیدار نسبت به خطر تفکر «تروریستی» هشدار داد و بر ضرورت همکاری همه گان برای ریشه کن کردن این اندیشه، تاکید کرد. دولت سوریه، به مخالفان خود «تروریست» می‌گوید.

  ایران، مهم‌ترین متحد منطقه‌ای نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و حامی این نظام است. با وجود اینکه مقام‌های ایرانی، می‌گویند هیچ نیروی نظامی به سوریه اعزام نکرده‌اند و حمایت‌هایشان از نظام اسد، سیاسی است، فیلم‌هایی ویدیویی از حضور نیروهای سپاه پاسداران ایران در سوریه منتشر شده است.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) نیز درباره دیدار ظریف و اسد گزارش داده است که وزیر امور خارجه ایران با تشریح روند سیاسی به وجود آمده به دنبال مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه۱+۵، بر دیدگاه اصولی ایران درباره مبارزه با «افراط‌گرایی، خشونت و فتنه‌های مذهبی» در منطقه تاکید کرد و افزود: «برای حل بحران سوریه باید بر پایه واقع‌بینی و از طریق گفت‌وگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه‌حل حرکت کرد.»

اشاره ظریف به مذاکراتی است که میان ایران و آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به دستیابی دو طرف به توافقنامه اولیه اتمی در دو ماه پیش منتهی شد.

ظریف افزود: «اجلاس ژنو ۲ ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.»

قرار است کنفرانس بین المللی صلح سوریه، موسوم به ژنو۲، دوم بهمن ماه در سوئیس برگزار شود. ایران تا کنون به این کنفرانس دعوت نشده است با اینکه روسیه و دولت سوریه بر حضور تهران، تاکید دارند.

آمریکا شرط حضور ایران را پذیرش نتایج کنفرانس ژنو۱ از سوی این کشور می‌داند. ظریف اما بار‌ها تاکید کرده است که ایران هیچ پیش شرطی را برای حضور در کنفرانس، نمی‌پذیرد.

روحانی آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد تجاری اعلام کرد


حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در سومین روز از سفر خود به استان خوزستان، آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد تجاری اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) روحانی پنجشنبه ۲۶ دی، در جمع مردم خرمشهر، با اشاره به نارسایی‌هایی که در بازسازیی خرمشهر با وجود مرور مدت زمان زیادی از پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق و جود دارد، گفت: «امروز ۲۵ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد، خرمشهر زنده است اما هنوز زخم بر سیمای آن مشاهده می‌شود.»
روحانی با تاکید بر اینکه خرمشهر باید نگین تجارت منطقه شود، تاکید کرد: «خرمشهر جاودانه خواهد ماند اما برای این شهر باید فداکاری بیشتری انجام شود.»

رییس جمهوری ایران با اشاره به مسائل زیست محیطی خرمشهر و استان خوزستان، مشکلات فراوان در زمینه اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری را قابل قبول ندانست.

او همچنین با تاکید بر احیای کارون در کل استان گفت: «دولت در این زمینه نیز گام‌هایی را برداشته است باید در زمینه آلاینده‌هایی که به این رودخانه سرازیر می‌شود برنامه ریزی کنیم.»

ماه‌های گذشته، چند زنجیره انسانی برای نجات کارون، بزرگ‌ترین رودخانه ایران، برگزار شد. آب کارون به دلیل انتقال به استان‌های دیگر و همچنین آلاینده‌ها، به شدت کاهش یافته است

روحانی با بیان اینکه خرمشهر باید نگین تجارت منطقه شود اظهارداشت: «برای این کار دولت تمام شهر آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اعلام می‌کند.»

او در ادامه از همه کارآفرینان، سرمایه داران در داخل و خارج از کشور و همچنین کشورهای همسایه دعوت کرد تا سرمایه‌های خود را به خرمشهر و آبادان بیاورند و تاکید کرد آبادان و خرمشهر باید مرکز گردشگری ایران باشد.

مساله اعلام خرمشهر و آبادان به عنوان منطقه آزاد، از چندین سال پیش مطرح شد اما مسائل بسیاری از جمله مسائل قومیتی، مانع از آن بود.

اکنون روحانی به این مساله هم اشاره کرد و گفت: «این دولت تبعیض قومیتی را نمی‌پذیرد. تمام مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند و بین عرب، لر، بختیاری، شوشتری، بهبهانی و غیره هیچ تفاوتی وجود ندارد.»

۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

حیدر مصلحی، هاشمی رفسنجانی را به نوشاندن «جام زهر» به خمینی متهم کرد


حیدر مصلحی٬ وزیر سابق اطلاعات ایران، شب گذشته طی سخنانی در شهر اصفهان تلویحا هاشمی رفسنجانی را متهم به نوشاندن «جام زهر» به خمینی کرد. او همچنین در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه «‌ابعاد فتنه 88» هنوز فاش نشده، حزب توده را طراح اعتراضات پس از انتخابات سال 2009 در ایران معرفی کرد.
جناح تندرو در ایران رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 در این کشور را «فتنه» می نامند. اما جناح اصلاح طلب، حاکمیت را متهم به تقلب برنامه ریزی شده در انتخابات به سود محمود احمدی نژاد می کند.

توافقنامه ژنو در ادامه «فتنه 88»

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، مصلحی در ادامه سخنان خود به توافقنامه هسته ای ایران با غرب پرداخت و مدعی شد که «آمریکا قصد دارد با تفاهمنامه ژنو جمهوری اسلامی را «بازی» دهد تا «کینه» این کشور از دل‌های مردم بیرون برود.»
بر اساس این گزارش مصلحی همچنین به طور تلویحی مذاکرات و تقاهمنامه ژنو را دنباله «فتنه 88» دانسته است.
او در صحبت های خود افزوده: «اگرچه فتنه 88 متوقف شد، اما این فتنه تمام نشده و استکبار تا زمانی که انقلاب دست از شعار‌های خود برندارد به مقابله با آن برمی‌خیزد و آمریکا در توافقنامه ژنو می‌خواهد ایران را بازی بدهد.»
حیدر مصلحی که در حال حاضر مشاور عالی فرمانده سپاه است در هفته‌های اخیر بارها حملات تندی علیه اصلاح‌طلبان٬ اکبر هاشمی رفسنجانی٬ دولت حسن روحانی و تفاهم‌نامه ژنو کرده است.

حزب توده طراح "فتنه 88"

مصلحی همچنین در نسبت دادن طراحی اعتراضات سال 2009 به حزب توده، تلویحا رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه ای را یکی از «بزرگان نظام» معرفی کرده و افزوده: «سال 88 جزوه‌ای از ستاد یکی از «سران فتنه» پیدا شده بود که وقتی یکی از «بزرگان نظام» آن را مطالعه کرد به ما گفت «این جزوه ادبیاتش ادبیات حزب توده است.»
حزب توده از احزاب چپ گرایی است که پیش از انقلاب اسلامی در سال 57 در ایران فعال بود، اما در سال های پس از انقلاب فعالیتش ممنوع شد و بسیاری از اعضای آن اعدام شدند.

مصلحی در ادامه اضافه کرده: «ما نیز بر همین اساس بررسی کردیم و دیدیم پاراگراف‌ها دقیقا از حزب توده گرفته شده و این طراحی‌ای بود که آمریکایی‌ها برای این انقلاب کشیده بودند».

۱۳۹۲ دی ۱۱, چهارشنبه

کوچک زاده: مگر می شود یزید با حسین سر میز مذاکره بنشیند

مهدی کوچک‌زاده٬ نماینده تهران در مجلس ایران طی سخنانی در مشهد که روز سه شنبه 31-12-2013 در خبرگزاری نسیم منتشر شد، با انتقاد از مذاکرات محدود ایران و آمریکا گفت: "مگر می‌شود یزید با حسین سر میز مذاکره بنشینند و برد-برد مذاکره کنند."

کوچک زاده با انتقاد از سیاست‌های دولت روحانی افزود: "آیا واقعا غرب و آمریکا با ما با زبان تکریم سخن می‌گوید یا توهین؟"
نماینده تهران در مجلس گفت: "امروز خطی دارد تعقیب می‌شود که خط جا به جا کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است."
کوچک‌زاده به طور تلویحی اظهار داشت که دولت روحانی "زیر بار ظلم داخلی و خارجی رفته٬ اما ادعا می‌کند پیرو امام دوازدهم شیعیان است."
این نماینده مجلس ایران گفت: " مذاکرات ژنو شبیه صلح امام حسن نیست."
وی اظهار داشت: "فتنه‌گران در دولت روحانی نفوذ کرده‌اند در حالی که سران آن هنوز محاکمه نشده‌اند."
کوچک زاده افزود: "سه وزیر کابینه حسن روحانی همکار میرحسین موسوی بوده‌اند."

احمد الجربا: به روسیه می گویم که دوره حکومت اسد به سرآمده است

 احمد عاصی الجربا رئیس ائتلاف ملی سوریه روز چهارشنبه 01-01-2014 در مصاحبه با روزنامه الحیاة گفت: "من در سفر خود به مسکو به مسئولان روسی خواهم گفت که دوره حکومت بشار اسد به سرآمده است."
وی افزود: "من از آن‌ها می‌خواهم تا برای برکناری نظام بشار اسد و یک راه حل واقعی برای پایان دادن به بحران سوریه توافق کنند."
الجربا با متهم کردن رژیم سوریه به کارشکنی در مسیر برگزاری ژنو 2 اظهار داشت: "من در سفر خود به مسکو در روزهای 13 و 14 ژانویه به مسئولان روسی می‌گویم که دوره حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به سر آمده است و در حال حاضر نمی‌توان به وی اعتماد کرد."
رئیس ائتلاف ملی سوریه گفت: "رژیم اسد بر حضور ایران در این کنفرانس پافشاری می‌کند و این خواسته‌ای است که تمام تلاش‌ها برای برگزاری ژنو2 را به باد می‌دهد."

الجربا درباره موضع ائتلاف ملی نسبت به شروط حضور ایران در کنفرانس ژنو2 بار دیگر گفت که ایران باید نیروهای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان و شیعیان عراقی را از سوریه خارج کند و گرنه ما هیچ حرفی با ایرانی‌ها نداریم.
رئیس ائتلاف ملی سوریه گفت: "حضور در کنفرانس ژنو2 باید بر اساس ژنو1 و بر اساس تشکیل دولتی دارای اختیارات کامل باشد و کسی که می‌خواهد در این کنفرانس شرکت کند باید بر این اساس در ژنو2 حضور یابد."
وی اظهار داشت: "بسیاری از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای جهان می‌خواهند از کنفرانس ژنو2 تنها یک برنامه خبری بسازند و این چیزی است که قابل قبول نیست."
الجربا افزود: "برگزاری ژنو2 ممکن است اما موفقیت آن احتمالی است. من معتقدم که بسیاری از وزرای خارجه کشورهای جهان تنها دنبال برگزاری برنامه‌ای خبری هستند که پس از آن به سوری‌ها بگویند، بروید که جنگ همچنان ادامه دارد."
الجربا درباره موضع سعودی درباره کنفرانس ژنو2 گفت: " پادشاهی سعودی در آغاز مثل فرانسه خواهان شرکت در این کنفرانس نبود اما در حال حاضر مسئولان سعودی می‌گویند اگر ژنو2 بر اساس ژنو1 تشکیل شود در آن شرکت می‌کنیم."

در ایران مداحان حکومتی بالاتر از قانون هستند


 سایت اصولگرای عصر ایران در گزارشی که روز سه شنبه 31-12-2013 منتشر کرد به شدت از مداحان حکومتی ایران انتقاد کرده و نوشت: "اگر مردم تا دیروز از زبان مداحان ، فضائل اهل بیت و مظلومیت هایشان را می شنیدند ، ناگهان با کمال شگفتی رکیک ترین فحش ها را از زبان انها شنیدند و چون دقت کردند دیدند که به جانبداری از یک جناح علیه جناح دیگر فحاشی می شود."
این سایت خبری - تحلیلی افزوده است: "کار بدین جا ختم نشد و آقایانی که تنها تخصص شان، مقتل خوانی بود و تنها هنرشان صدای خوش ، به خود اجازه دادند وارد فاز فتوا هم بشوند و علیه این و آن حکم بدهند و حتی نهادهای قانونی کشور را نیز مورد تعرض قرار دهند."
به نوشته "عصر ایران" اوج این یکه تازی مداحان جناحی ،سال های اول تا ششم ریاست جمهوری احمدی نژاد بود به طوری که در مواقعی برخی از این مداحان ، جزو تیم سفر دولت در سفرهای استانی بودند!
این سایت نوشته است: "چنین وضعیتی رفته رفته آنان (مداحان) را دچار این توهم کرد که "شهروندان مصون از تعقیب جامعه" هستند و می توانند با سوء استفاده از منبر مداحی اهل بیت ، هیات ها را تبدیل به حزب جناح خود کنند و علیه این و آن سخنانی چنان زشت بگویند که بعضاً نمی توان در جمع خانواده بازگویشان کرد که امروز در هیأت چه شنیدیم!"

این سایت در ادامه خبر داده است که "خودروی یکی از مداحان جناحی ، حدود 5 شب قبل در یکی از اتوبان های درون شهری تهران با یک پژو 206 که زوج جوانی در آن بودند تصادف می کند . بعد از تصادف و درگیری لفظی ، یکی از افراد حلقه این مداح ، با سلاح کمری 5 تیر به سمت خودروی این افراد شلیک می کند و بعد هم با هم فرار می کنند."
بنا بر این گزارش "خبری از دستگیری و برخورد با این مداح و تیرانداز همراه وی نیست و این نگرانی موجود را تشدید می کند چرا که چنین اقدامی از سوی هر کس دیگری صورت می گرفت و در وسط یک معبر شهری به سمت خودروی مردم تیراندازی می شد ، موضوع به عنوان یک اقدام علیه امنیت عمومی به قید فوریت در دستور کار قرار می گرفت و پلیس نیز به سرعت به مردم اطلاع رسانی می کرد تا نگرانی مردم مرتفع شود

عدم اجازه دادگاه برای ورود وکیل به پرونده اهل سنت


خبرگزاری هرانا – دادگاه انقلاب با خواست یکی از وکلای حقوق بشری که برای برعهده گرفتن وکالت شش زندانی اهل سنت مراجعه کرده بود مخالفت کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از وکلای پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر که قصد داشت بصورت افتخاری وکالت شش زندانی اهل سنت محکوم به اعدام زندان قزلحصار را برعهده بگیرد پس از مراجعه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای با مخالفت روبرو شد.
این وکیل تعینی که به خواست خانواده زندانیان اهل سنت به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود نخواست نامش فاش شود.
وی به گزارشگر هرانا گفت: «قاضی دادگاه اجازه ورود وکلای تعیینی را در پرونده این شش محکوم نداده و بهانه این عدم اجازه نیز فقط این بوده که پرونده محرمانه است و هیچ کس حق ورود به پرونده را ندارد. در حال حاضر هم با وکلای انتخابی این شش نفر و خانواده‌هایشان جهت بازخوانی پرونده همکاری نمی‌شود. خواست این شش نفر جز این نیست که مقامات قضایی برگزاری دادگاه علنی همراه با دفاع وکلای انتخابی را تجویز نمایند. علی الظاهر اعتصاب غذای این ۶ نفر به این واسطه بوده است که محاکمه‌شان بدون رعایت اصول و قواعد محاکمه عادلانه برگزار گردیده است و برگزاری دادگاه عادلانه برای ایشان می‌تواند موجبات پایان اعتصاب غذایشان را فراهم کند.»
یک منبع مطلع دیگر به گزارشگر هرانا گفت: «این سومین بار است که دادگاه انقلاب وکلای انتخابی این زندانیان را رد می‌کند. بار اول دو ماه پس از بازداشت ایشان یک وکیل انتخابی در دادگاه تهدید شد و دیگر به دادگاه نرفت. وکیل بعدی یکی از وکلای جنایی صاحب نام بود که وی نیز اجازه دسترسی به پرونده این زندانیان را پیدا نکرد.»
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.